سلامتی و پزشکی

چطور با یک خرید به صرفه هزینه های خود را مدیریت کنیم؟

یکی از معضلاتی که با آن روبه رو هستیم مدیریت بودجه و صرفه جویی در هزینه هایی است که ماهانه بابت خرید کالاها پرداخت می کنیم. هزینه های خورد و خوراک، رفت و آمد یا درمان انکارناپذیرند و بخش قابل توجهی از حقوق ماهانه افراد را به خود تخصیص می دهد اما بعضی هزینه...

6 مهر 1402

9 مورد از برترین روش ها برای تشخیص تفاوت لوازم آرایشی اصل و تقلبی

افتادن به دام سودجویان و افرادی که برای کسب عایدی بیشتر محصولات تقلبی را به جای محصول اصلی عرضه می نمایند، اتفاقی است که بیشتر ما در زندگی خود برای یک بار هم که شده تجربه نموده ایم.

1 مهر 1402

چالش های رقابت نوشت افزار ایرانی با خارجی ها ، لزوم خلق کاراکتر در تولید نوشت افزار ایرانی

یکی از مسائل تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی، نبود کاراکتر مناسب و معروف در مقابل کاراکترهایی مثل بن تن، باب اسفنجی و ... است. تنها 10 درصد تولیدات با طرح های ایرانی - اسلامی عرضه می شود و در آن از شخصیت های تاریخی و فرهنگی و مفاخر و طبیعت ایران استفاده شده...

29 شهریور 1402

تاریخ شفاهی یکی از قدیمی ترین کوچه های ری ، اینجا سبزیکاری اعتمادی ها بود

کوچه اعتمادی یکی از معروف ترین کوچه های شهرری بوده است. هنوز هم خیلی از اهالی قدیم و تازه از اینکه ساکن این کوچه هستند احساس خرسندی می نمایند.

19 شهریور 1402

عادت های صبحگاهی که به پوست صدمه می زنند

روتین مراقبت از پوست تان شاید کاملاً منطبق بر احتیاج های پوستی تان طراحی شده باشد، اما هنوز این امکان وجود دارد که ندانسته مرتکب اشتباهاتی شوید که شما را از رسیدن به پوستی بی نقص بازدارند.

18 شهریور 1402

اسراری که به غارت می رود

عکس بیانگر واقعیت های زندگی است یا اگر بخواهیم واضح تر بگوییم انتقال دهنده حرف های ناگفته ای است که قصد داریم به دیگران بفهمانیم.

15 شهریور 1402

فعالیت بچه ها در فضای مجازی اینگونه رصد می گردد

سبک زندگی مان سال هاست با آمدن اینترنت تغییر نموده و دستخوش تحولاتی شده که شاید پیش تر برایمان عجیب به نظر می رسید.

14 شهریور 1402

داروهای ضدافسردگی طولانی اثر در چه مواردی تجویز می شوند؟

داروی ضدافسردگی طولانی اثر نوعی داروی ضدافسردگی است که به گونه ای طراحی شده است تا دارو به آهستگی در طول زمان در بدن آزاد شود.

6 شهریور 1402

تشخیص زودهنگام یک بیماری خطرناک با نگاه به چشم

دیجیاتو نوشت: دانشمندان با استفاده از داده های اسکن چشم و یادگیری ماشینی، یک سیستم هوش مصنوعی ساخته اند که می توند کوچک ترین نشانه های مربوط به بیماری پارکینسون را از 7 سال زودتر در بیماران شناسایی کند.

2 شهریور 1402

رمان ایل قاجار در پهنه تاریخ شرحی نخستین از حضور قاجار در منطقه استرآباد است

سرویس استان های خبرنگاران : در تقویم فرهنگی و ادبی استان گلستان، نخستین روز شهریورماه مصادف با سرانجام تألیف رمان تاریخی ایل قاجار در پهنه تاریخ به قلم نعمت الله قاضی (شکیب) به سال 1346 خورشیدی است.

1 شهریور 1402

ورود یک پشه کُشنده به شمال کشور

پشه کُشنده پشه آئدس به شمال ایران رسد پشه آئدس در 2 شهر گیلان شناسایی شد.

24 مرداد 1402

تست پزشکی برای 3 بازیکن مشکوک تیم فوتبال پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس ساعت 19:30 چهارشنبه هفته جاری میزبان آلومینیوم اراک است تا اینگونه آغازی رسمی برای بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر داشته باشد. مدافع قهرمانی در حالی برای این ملاقات آماده می گردد که آسیب دیدگی چند بازیکن این تیم همچنان مورد توجه...

16 مرداد 1402

شارژ اضافی 120 هزار تومانی یارانه ها ذخیره نمی گردد

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.

16 مرداد 1402

14 روز عدم فعالیت بدنی چه بلایی سر تناسب اندام مان می آورد؟

برای همه پیش می آید که گاهی اوقات چند روزی حوصله ورزش کردن نداشته باشند یا در طول سفر، از برنامه ورزشی خودشان عقب بمانند. حالا تصور کنید که 14 روز را بدون فعالیت بدنی بگذرانید. به نظر شما این 14 روز عدم فعالیت بدنی چه تاثیری روی تناسب اندام و سلامت بدن شما...

8 مرداد 1402

داروخانه های آنلاین چه کمکی به صنعت دارو مردم نموده اند؟

داروخانه های آنلاین در سال های اخیر به علت رشد روزافزون فناوری و کاهش هزینه های اجرایی ، اهمیت بیشتری پیدا نموده و به صنعت دارو و مردم یاری زیادی نموده اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

31 تیر 1402

مسائل آخرین فرزند

ترتیب به جهان آمدن بچه ها در خانواده نقشی بسزا در ویژگی های رفتاری آن ها ایفا می نماید. در صورت غفلت والدین بچه ها آخر به نسبت باقی بچه ها خانواده از این تأثیرات بیشترین آسیب را خواهند دید.

27 تیر 1402

همه چیز درباره اسانس روغنی آویشن و خواص آن برای رشد مو

آویشن از دیرباز یکی از گیاهان مورد علاقه نوع بشر به منظور طبخ انواع غذا های لذیذ بوده است، اما آیا می دانستید که آویشن دارای خواص دارویی متنوعی است که آن را تبدیل به گیاهی منحصر به فرد و پرکاربرد می نماید؟

25 تیر 1402

چطور در دماهای بالا خود و خانواده تان را ایمن نگهدارید، اثر جزیره گرمایی در شهرها خطرات را بیشتر می نماید

دماهای بسیار بالا به خصوص در شهرهای دارای تراکم جمعیت بالا با ایجاد اثر جزیره گرمای شهری (urban heat island) می توانند خطرآِفرین باشند و باید در این موارد خود و خانواده تان را ایمن نگهدارید.

22 تیر 1402

کشتی گرفتن با تمساح ها و کروکودیل ها

شما هیجان را در چه می بینید؟ در بالارفتن از آسمانخراش 100طبقه یا صخره نوردی برای رسیدن به بلندترین قله؟!

21 تیر 1402

چرا انتقال علی بیرانوند به استقلال منتفی شد

72 ساعت عجیب و جهنمی: این لحظات برای همواره در حافظه فوتبال ایران خواهد ماند.

15 تیر 1402
تعداد: (431)