9 مورد از برترین روش ها برای تشخیص تفاوت لوازم آرایشی اصل و تقلبی

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، افتادن به دام سودجویان و افرادی که برای کسب عایدی بیشتر محصولات تقلبی را به جای محصول اصلی عرضه می نمایند، اتفاقی است که بیشتر ما در زندگی خود برای یک بار هم که شده تجربه نموده ایم.

9 مورد از برترین روش ها برای تشخیص تفاوت لوازم آرایشی اصل و تقلبی

این اتفاق ناخوشایند نه فقط باعث ضرر و زیان مالی شده بلکه باعث از دست دادن اعتماد به نفس ما در خرید کردن هم می گردد. برای خانم ها گیر افتادن در دام متقلبین بیشتر در زمینه خرید لوازم آرایشی اتفاق می افتد. تشخیص تفاوت لوازم آرایشی اصل و تقلبی به خصوص برای افراد کم تجربه یا خانم هایی که کمتر از لوازم آرایشی استفاده می نمایند، کاری مشکل است، به همین خاطر قبل از مراجعه برای خرید باید با چند راه مناسب تشخیص این تفاوت ها آشنایی داشته باشید که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

چطور از خرید لوازم آرایشی تقلبی جلوگیری کنیم؟

لوازم آرایشی تنوع بالایی دارند و برندهای زیادی فراوری نماینده آن ها هستند تا هر شخص، متناسب با سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهد. این مزیت اما گاهی باعث سردرگمی مشتریان در خرید و فراهم کردن فرصتی برای عرضه محصولات تقلبی می گردد.

عرضه محصولات و لوازم آرایشی تقلبی به خصوص در خصوص برترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی اتفاق می افتد، بنابراین در زمان خرید باید محصول مورد نظر خود را به دقت آنالیز کنید.

به علاوه با خرید محصولات از برندهای شناخته شده، احتمال تهیه محصول تقلبی کمتر می گردد زیرا برندهای معروف، برای یاری به مشتریان خود جهت خرید محصول اصلی، راه های تشخیص زیادی را برای آن ها فراهم نموده اند. به جز این موارد، خرید از فروشگاه های معتبر و عرضه نماینده کالاهای برند هم از خرید محصول تقلبی و ضرر و زیان مالی جلوگیری می نماید.

روش های تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی

به منظور خرید لوازم آرایشی اصل، چند روش کاربردی برای تشخیص وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید. آشنایی با این روش ها یاری می نمایند که اصالت محصول خریداری شده به راحتی قابل تشخیص باشد و احتمال گیر افتادن در دام سودجویان برای شما کمتر باشد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آنالیز لیبل محصول

یکی از موثرترین روش ها برای تشخیص اصالت لوازم آرایشی، آنالیز لیبل آن هاست. هر برند لوازم آرایشی لیبل مخصوص خود را دارد و در برخی برندها لیبل محصولات مختلف نیز با هم فرق دارد. برای مثال لیبل کرم پودرهای معروف استی لادر زرد رنگ است، در حالیکه نمونه های تقلبی با لیبل سفید عرضه می شوند.

آنالیز کد اصالت

یکی دیگر از روش های تشخیص محصولات آرایشی اصل از تقلبی، کد اصالت آن هاست. محصولات آرایشی اصل که واردات آن ها با مجوز اجرا شده باشد، برچسب اصالت کالا دارند و کدی روی آن ها درج شده که با آنالیز آن می توان از جزئیات محصول شامل تاریخ فراوری، انقضا، شرکت مبدا و … اطلاع پیدا کرد. در صورتی که محصول تقلبی باشد، اطلاعات ارسالی با محصول شما مطابقت نخواهند داشت.

توجه به بسته بندی

یکی دیگر از روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی آنالیز بسته بندی است. برندهای اورجینال، حتی به جزئیات محصولات خود نیز دقت می نمایند و بسته بندی که یکی از مهم ترین مسائل در خصوص هر محصولی است را با دقت فراوان فراوری می نمایند.

استفاده از مواد مرغوب برای فراوری جعبه و بسته محصولات، سلفون کشی و آکبند بودن آن ها از جمله موضوعاتی است که با کمی دقت، اصل یا تقلبی بودن وسیله مورد نظر را برای شما تعیین می نمایند.

نوع فونت

یکی از ویژگی های بارزی که تفاوت لوازم آرایشی اصل از تقلبی را تعیین نموده و پیدا کردن محصول اصل را ساده تر می نماید، نوع فونت محصول است. هر برند لوازم آرایشی، فونتی مخصوص برای لوگو و نوشته های روی بسته بندی و محصولات خود دارد.

این فونت، مخصوص محصول اصلی است و روی محصولات فیک و تقلبی درج نمی گردد یا تفاوت فاحشی دارد. علاوه بر نوع فونت، کیفیت چاپ آن نیز در محصولات تقلبی، تفاوت زیادی با محصول اصل دارد. چاپ اطلاعات روی بسته بندی محصولات تقلبی معمولا از ظرافت محصولات اصل برخوردار نیست.

آنالیز بو و بافت محصول

یکی دیگر از روش های تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی، آنالیز بو و بافت محصول است. آنالیز بو به خصوص در محصولات معطر مانند عطر و ادکلن، کرم های رایحه دار، بادی اسپلش ها و … ساده تر است.

محصولات فیک معمولا بویی تند و زننده دارند که شاید تا حدی شبیه به محصول اصل باشد اما حس خوب محصول اصلی را ندارد. آنالیز بافت نیز برای محصولاتی مانند کرم پودر، ژل های آرایشی و … راهی موثر در تشخیص اصالت کالای مورد نظر است.

آلرژی زا نبودن

از دیگر نکاتی که به تشخیص محصولات آرایشی اصل از تقلبی یاری می نماید، آنالیز آلرژی زا نبودن آن است. برندهای اصلی با در نظر گرفتن حساسیت پوست صورت نسبت به دیگر قسمت های بدن، محصولات خود را به گونه ای فراوری می نمایند که هیچ گونه آلرژی یا حساسیتی برای افراد نداشته باشد.

پیش از خرید یک محصول آرایشی ابتدا آن را روی بخشی از دست خود تست کنید. اگر پوست شما دچار التهاب یا قرمزی شد، به احتمال زیاد محصول مورد نظر آلرژی زا و تقلبی است. این مورد به خصوص برای پیشگیری از جوش صورت اهمیت دارد.

توضیحات کامل

توضیحات کامل یکی دیگر از ویژگی های لوازم آرایشی اصل است که در نسخه های تقلبی توجهی به آن ها نمی گردد. توضیحات محصول در لوازم اصل شامل مواردی مانند ترکیبات، نحوه استفاده، محدودیت ها و ممنوعیت های استفاده و … هستند که در محصولات تقلبی به همه آن ها اشاره نمی گردد.

رنگ محصول

یکی دیگر از روش های تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی رنگ محصول مورد نظر است. در لوازم آرایشی رنگی مانند خط چشم، سایه و رژ لب تست رنگ و مقایسه آن با رنگ محصول اصلی که در تصاویر سایت سازنده موجود است، راهی مناسب برای تشخیص اصالت است.

در خصوص دیگر لوازم آرایشی اما باید رنگ بسته بندی محصول، رنگ فونت و نوشته ها و رنگ لوگو را مورد آنالیز قرار داد. در بیشتر موارد کیفیت رنگ محصول تقلبی بسیار پایین تر از محصول اصلی است و آنالیز آن، روشی کاربردی برای تشخیص محصول اصل از تقلبی است.

در نهایت آخرین روش تشخیص محصولات اصل از تقلبی آرایشی، آنالیز قیمت آن هاست. قیمت محصولات آرایشی تقلبی به طور قابل توجهی نسبت به محصولات اصل پایین تر است.

فروشندگان محصولات تقلبی دلیل این اختلاف قیمت را موضوعاتی مانند نزدیک شدن به تاریخ انقضای محصول، واردات مستقیم و … عنوان می نمایند، در حالیکه دلیل اصلی آن تقلبی بودن و عدم استفاده از مواد اولیه مرغوب در فراوری محصولات است.

در آخر توجه کنید که همه چیز خرید لوازم آرایش اصل نیست. شما باید لوازم آرایش را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید. به خصوص اگر پوستی چرب دارید باید از لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب بهره ببرید تا از به وجود آمدن جوش جلوگیری گردد.

کجا لوازم آرایشی اصل بخریم؟

در نهایت، اگر با همه روش های تشخیص محصول اصل از تقلبی آشنایی داشته باشید اما محصول مورد احتیاج خود را از مراکز معتبر فروش و عرضه خریداری نکنید، باز هم از خرید محصول بی کیفیت متضرر خواهید شد. پیدا کردن یک فروشنده معتبر به مقدار تمام موارد گفته شده اهمیت دارد، چرا که آنها برای حفظ اعتبار خود و جلب اعتماد مشتریان، هرگز محصولات تقلبی عرضه نمی نمایند.

پارس ساعی یکی از برترین مراجع خرید محصولات آرایشی اورجینال است که وارد نماینده مستقیم محصولات آرایشی از برندهای مختلف مانند بیترلینگ، استایکس، ریتون و … است و تمام محصولات خود را با برترین کیفیت و قیمت عرضه می نماید.

منبع: هفت گنج

به "9 مورد از برترین روش ها برای تشخیص تفاوت لوازم آرایشی اصل و تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از برترین روش ها برای تشخیص تفاوت لوازم آرایشی اصل و تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید