اخبار سیاسی

فعالیت بچه ها در فضای مجازی اینگونه رصد می گردد

سبک زندگی مان سال هاست با آمدن اینترنت تغییر نموده و دستخوش تحولاتی شده که شاید پیش تر برایمان عجیب به نظر می رسید.

14 شهریور 1402

انتها کابوس بی شناسنامگی در سامانه فاقدین ثبت احوال، دولت سیزدهم هوای بی شناسنامه ها را داشت

سالهای سال بود که قصه پر غصه بی شناسنامه ها و محرومیتشان از دریافت خدمات عمومی هم رسانه ای می شد هم مدافعان حقوق این شهروندان تلاش می کردند تا از تریبون های مختلف درباره ضرورت صدور شناسنامه برای این افراد سخن بگویند. افرادی که اغلب به خاطر نداشتن شناسنامه...

8 شهریور 1402

چرا رئیسی اجازه افتتاح حضوری فاز11 پارس جنوبی را نداد؟ ، توضیحات مهم وزیر نفت

وزیر نفت گفت: با توجه به مسائل امنیتی و ایمنی، قرار بود فاز 11 پارس جنوبی برای افتتاح لحظاتی متوقف گردد اما رئیس جمهور اعلام کردند که یک لحظه هم کار فراوری گاز نباید متوقف گردد و نیازی به حضور میدانی در فاز 11 نیست.

6 شهریور 1402

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و عمان

وزیران امور خارجه ایران و عمان به صورت تلفنی با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کردند .

4 شهریور 1402

رمان ایل قاجار در پهنه تاریخ شرحی نخستین از حضور قاجار در منطقه استرآباد است

سرویس استان های خبرنگاران : در تقویم فرهنگی و ادبی استان گلستان، نخستین روز شهریورماه مصادف با سرانجام تألیف رمان تاریخی ایل قاجار در پهنه تاریخ به قلم نعمت الله قاضی (شکیب) به سال 1346 خورشیدی است.

1 شهریور 1402

انتشار گزارش شکارهای اعلی حضرت و وضع مزاجی ماده شیر عزیزدردانه! ، از سانسور و مقرراتش تا اشتراک اجباری روزنامه

سفرهای ناصرالدین شاه و رجال ایران به اروپا زمینه ساز رونق و تحول حرفه روزنامه نگاری و چاپ در ایران شد، به ویژه اینکه خود ناصرالدین شاه در پی توسعه مطبوعات بود. مهرشاد کاظمی، تهران پژوه، از دیدگاه مادام کارلا سرنا، گردشگر ایتالیایی، از شرایط سانسور در...

22 مرداد 1402

توضیحات دیپلمات قطری درباره ملاقات با باقری درباره مذاکرات هسته ای

دیپلمات قطری که به تهران سفر نموده از تبادل نظر با علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه درباره تحولات مذاکرات برطرف تحریم ها گفت.

1 مرداد 1402

عطایی: بازیکنانم سرمایه های ایران هستند

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان تاکید بر این که باید شکیبا باشیم، گفت: با ضعفی که داشتیم نتوانستیم سرویس های آمریکا را کنترل کنیم و این تنها عامل پیروزی آمریکا برابر ایران بود.

5 تیر 1402

مُهرنبشته ها و گوی هایی که حاوی تصاویر انسانی، حیوانی و اساطیری هستند

به گزارش خبرنگاران، مریم دارا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه و مجری طرح قیاس میان گوی های اورارتویی بسطام با گوی های ساسانی گفت: گوی های اورارتویی دارای کتیبه و یا اثر مهر استامپی و استوانه ای هستند و گوی های ساسانی نیز با میزان ها، کاربری ها، کتیبه ها و اثر...

25 خرداد 1402

فراوری سالانه 185 هزار تن پلاستیک در کشور، میکروپلاستیک ها؛ آلاینده های نوپدید

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز جهانی محیط زیست با اشاره به سهم آلودگی های پلاستیکی در محیط زیست به تشریح آیین نامه کاهش مصرف پلاستیک و میکروپلاستیک ها پرداخت.

19 خرداد 1402

واکنش تند گوگل و متا به قانون پرداخت حق روزنامه نگاری، اخبار را حذف می کنیم!

دیجیاتو نوشت: لایحه ای که غول های اینترنتی را ملزم می کند تا برای اخبار منتشر شده از طریق پلتفرم های خود هزینه ای پرداخت کنند، اخیراً در کالیفرنیا تصویب شده است. متا، شرکت مالک فیسبوک اخیراً گفته بود که در صورت تصویب این لایحه، اخبار را از پلتفرم خود حذف...

18 خرداد 1402

آفریقای جنوبی از وزیر خارجه ایران برای شرکت در اجلاس بریکس دعوت کرد

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی از وزیرخارجه ایران برای شرکت در اجلاس بریکس دعوت کرده و ملاقات های جانبی ما با کشورهای حاضر در آن اجلاس میتواند فرصت خوبی برای توسعه همکاری های مالی، سیاسی و امنیتی باشد.

14 خرداد 1402

آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج

ایسنا/ براساس گزارشهای منتشر گشته، آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج صورت می پذیرد.

4 خرداد 1402

ادعای تازه وزیر ارتباطات: در یک سال گذشته، سرعت اینترنت موبایل حدود 50 درصد بهتر شده

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات مدعی شد: در یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه حدود 50 درصد و اینترنت ثابت حدود 10 درصد بهتر شده است.

25 اردیبهشت 1402

دوره دوم طرح دستیار فناوری به زودی شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، امید رضایی فر با اشاره به اینکه این طرح جریان ساز با استقبال پرشور دانشجویان و واحدهای فناور و دانش بنیان همراه شده است، گفت: علاوه بر افزایش تعامل هم افزا بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، تا به امروز دانشجویان...

17 اردیبهشت 1402

ودیعه خودرو مشمول تورم است؟

بعضی مشتریان با ثبت پویشی با عنوان پیش فروش های 1401 و رعایت عدالت با اجرای مصوبه شورای رقابت عنوان نموده اند که شرکت های خودروسازی بزرگ (ایران خودرو و سایپا) از اجرای کامل و دقیق مصوبه 473 شورای رقابت سر باز زده اند.

16 اردیبهشت 1402

کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی نوشته چارلز چترجی به تازگی با ترجمه امیرحسین عرب پور، رضا توکلی و پیمان حسنی از کارشناسان اندیشکده دیپلماسی مالی دانشگاه امام صادق منتشر و راهی بازار نشر شده است. به عنوان اولین کتاب مشترک دانشگاه...

9 اردیبهشت 1402

اهالی پشت صحنه سینما چقدر دریافت نمایند؟

در پی برگزاری جلسات متعدد انجمن صنفی کارگری مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران، نرخ سینه موبیل ها، کرایه تاکسی ها و دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات برای سال 1402 مصوب و اعلام شد.

7 اردیبهشت 1402

بیانیه روسیه در واکنش به عضویت فنلاند در ناتو

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، تصمیم فنلاند برای پیوستن به ائتلاف ناتو تاثیری منفی بر روابطش با روسیه خواهد گذاشت.

16 فروردین 1402

فال ابجد امروز آدینه 11 فروردین 1402؛ به عقب بازگردید و روی کارهایتان فکر کنید!

فال ابجد امروز آدینه 11 فروردین 1402؛ فال ابجد یکی از فال های بسیار جالب است که بر اساس 4 حرف الفبای فارسی انجام می گردد. در فال ابجد مشاهده می کنید که 4 حرف الف، ب، ج، د بر اساس ماه تولدتان چگونه چیده می گردد.

11 فروردین 1402
تعداد: (301)