آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایسنا/ براساس گزارشهای منتشر گشته، آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج صورت می پذیرد.

آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج

سعید طالبی پور، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: این جشنواره با موضوع کوچ عشایر و با حضور وزیر میراث فرهنگی ساعت 21 چهارشنبه شب 27 اردیبهشت 1402 در پارک ولایت یاسوج افتتاح و شروع می گردد.

وی اظهار کرد: جشنواره کوچ جشنواره ای ملی بوده که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می نماید و در تقویم جشنواره های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده و باید هر سال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار گردد و در برگزاری این جشنواره از همه ظرفیتهای استان استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: از اهداف مهم این جشنواره ملی، معرفی ظرفیت های گردشگری عشایری بعلاوه معرفی آداب و رسوم و سنت های مردم استان و احیای این سنت ها بوده، چرا که کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

طالبی پور توضیح داد: شاهنامه خوانی و ادبیات بومی، بازی های بومی، محلی و حرکات موزون، موسیقی محلی و سنتی، سرپناه عشایر، نمایش نحوه زندگی عشایری را از مهمترین محورهای این جشنواره عنوان نمود.

وی ادامه داد: شعر خوانی، فیلم کوتاه، مقاله، مسابقه عکاسی از جشنواره از برنامه های بخش جانبی جشنواره هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: برپایی نمایشگاه از تولیدات و دستاودرهای عشایری، نمایش بافت صنایع دستی، تولیدات عشایر، مسابقات اسب سواری، آئین های نمایشی، اجرای موسیقی محلی، غذاهای سنتی، نمایشگاه عکس و تجلیل از خانواده شهدای عشایر از دیگر برنامه های این جشنواره است.

طالبی پور اعلام کرد: هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین کوچ از 27 تا 30 اردیبهشت 1402 در پارک ولایت یاسوج با مشارکت اقوام و عشایر 15 استان کشور برگزار و با حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی از ساعت 21 امشب بصورت رسمی افتتاح و شروع می گردد.

منبع: همگردی

به "آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از امشب در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید