آشنایی با گران ترین محله های لندن

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، گران ترین محله های لندن

همواره زمانی که از زیبایی ها و جاذبه های یک شهر خاصی می خواهیم نام ببریم، یک راست سراغ آثار تاریخی و شاخص و یا منطقه ها خاصی میرویم. به نظر می آید که در این میان، حق خیابان ها و محله ها کمی تضییع شده است! به هر حال این بسیار طبیعی است که هر جاذبه و یا مجموعه ای در خیابان و محله ای واقع شده است که گویی به آن کمتر پرداخته ایم. امروز می خواهیم به یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان که اتفاقا نقش بزرگی در فرایند شکل گیری جهانی امروزی داشته، یعنی لندن بپردازیم. البته که شهر لندن، شهر بسیار بزرگی است و طبیعی است که محله های زیادی در خود دارد اما ما درمیان طیف متنوعی از انتخاب که در پیش رو داریم، به سراغ گران ترین محله های لندن می رویم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، گران ترین محله های لندن را شناسایی و معرفی نماییم.

آشنایی با گران ترین محله های لندن

لندن | London

قبل از این که به معرفی گران ترین محله های لندن بپردازیم، مختصر و کوتاه درباره شهر لندن برایتان شرح می دهیم. لندن، مرکز کشور انگلستان است و به عنوان بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر در انگلستان و بزرگ ترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست. شهر لندن به عنوان پر جمعیت ترین شهر اتحادیه اروپا دارای جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر است. لندن در کنار رودخانه تیمز یا همان تایمز قرار گرفته است که دارای قدمتی 2 هزار ساله است. لندن به دست رومیان باستان ساخته شده است. لندن در حال حاضر به عنوان یکی از مراکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی بسیار بزرگ در دنیا است و تأثیر فراوانی در اموری همانند سیاست، آموزش و پرورش، تفریح، رسانه ها، معماری و هنر در سطح دنیای دارد.

یکی از موارد جالبی که درباره لندن وجود دارد این است که به علت مهاجر پذیری این شهر، امروزه در لندن به بیش از 300 زبان مختلف و گوناگون در این شهر صحبت می شود. شهر لندن مملو از جاذبه های مختلف و تماشای است و همه این جاذبه ها به اشکال مختلفی جالب و قابل توجه هستند. باغ وحش های مختلف، موزه ها، کاخ ها و باغ ها، پارک های مختلف و بسیاری از مراکز مختلف را در خود جای داده است که شما در سفرتان به این شهر می توانید از همه آن ها تماشا نمایید.

در ادامه این بحث، گران ترین محله های لندن را به شما معرفی خواهیم کرد.

محله گرینویچ | Greenwich

لندن به کلی شهری شلوغ و پر هیاهو است که هیچ زمان در آن گویی نمی توان آرامش و سکوت را دید اما گرینویچ، منطقه ا بسیار آرام است که با خصوصیاتی که دارد، گویی اصلاً بخشی از شهر لندن نیست. در گرینویچ به عنوان یکی از گران ترین محله های لندن بیشترا شما شاهد ساختمان هایی قدیمی و باشکوه هستید که اگر هم حتی تا به حال به لندن سفر نکرده باشید، ساختمان های محله گرینویچ را می شناسید زیرا اغلب به عنوان لوکیشن فیلم های هالیوودی همانند بینوایان مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله جاذبه هایی که ما در این محله می توانیم از آن ها بازدید نماییم، پارک بزرگ گرینویچ و رصد خانه گرینویچ است که اتفاقا در بین گردشگرن و خودِ اهالی شهر لندن نیز، مکان هایی آرام و به دور از شلوغی محبوبی هستند.

از جمله دیگر جاذبه هایی که در این شهر قرار گرفته است، کاتی سارک (Cutty Sark) و بعلاوه کالج موسیقی است که از جمله اماکن الهام بخش این مکان به شمار می آیند. نکته جالبی که درباره گرینویچ وجود دارد این است که همه انسان ها در سراسر دنیا علاوه بر تنظیم کردن ساعت هایمان به زمان محلی، به زمان گرینویچ یعنی این زمان نیز آن را تنظیم می نماییم اما بیشتر کسانی که به این محله سر زده اند این تجربه مشترک را داشته اند که در اولین بار حسی به آن ها دست می دهد که گویی در این مکان، زمان برای مدتی متوقف شده است.

محله می فر | Mayfair

اولین منطقه ای که می خواهیم به شما از میان گران ترین محله های لندن به شما معرفی نماییم، می فر است. می فر در واقع نام محله ای اعیان نشین است که از ناحیه وست اند لندن آغاز می شود و تا بخش شرقی هاید پارک ادامه پیدا می نماید. تا اواخر قرن 18، خانه های لوکس بسیاری در آن ساخته شد تا درخور زندگی طبقات بالا باشد. در این محله بسیاری از جاذبه های لندن همانند: طاق ولینگتون، خانه اپسلی، موزه هندل و هندریکس، آموزشگاه سلطنتی هنر، خانه اسپنسر و خانه کلارنس قرار گرفته است.

محله هلند پارک | Holland Park

یکی از گران ترین محله های لندن بی شک محله هلند پارک در این شهر است زیرا، در این محله شما می توانید تا ساختمان هایی با نمایی گچی، عمارت های بزرگ و یک دست و به هم متصل 22 هکتاری که در تابستان ها محلی بسیار مناسب برای بالون سواران است را تصور نمایید.

البته در کل هلند پارک به این صورت است که شما در بدو ورود به آن حس می کنید که گویی وارد یک فیلم رویایی و تخیلی همانند فیلم در جستجوی ناکجا آباد (finding neverland) از کارگردان معروف سینمای دنیا، تیم برتون و با بازی جانی دپ و کیت وینسلتباد از ذ وارد شده اید ! هلند پارک بین دو منطقه ثروتمندنشین ناتینگ هیل و شپردز بوش قرار گرفته است و به صورت کلی پر است از کافه های شیک و دنج، بوتیک ها و مزون های لوکس و مجلل.

البته فکر نکنید که همه چیز در این خیابان بسیار شیک و پیک است زیرا به طور مثال، یکی از جاذبه های این خیابان است پر از دستفروش هایی است که غذاهایی خیابانی و بسیار خوشمزه را عرضه می نمایند.

محله همپستد هیث | Hampstead Heath

فیلم نارنیا و آن خانواده و بچه هایشان در آن خانه زیبا و کمدشان را یادتان هست؟ آن فیلم رویاگونه از این محله ایده گرفته بوده شده است. در واقع محله همپستد هیث که از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از محله های گران لندن به شما می رود، به علت تأثیری که بر ماجراهای نارنیای سی اس لوئیس داشته است، امروزه از شهرتی دو چندان برخوردار شده است.

این محله زیبا در لندن تنها 320 هکتار بوته زار و جنگل در خود دارد و به عنوان یکی از فضاهای بیرونی و مسکونی بسیار محبوب در لندن به شمار میرود. هر آن چه که برای یک زندگی آرام از لحاظ فیزیکی بازم باشد در این محله وجود دارد.

قدم زدن در یک روز تابستانی، پیک نیک در محیط اطراف آن، دویدن در آرامش و دوچرخه سواری در این محل با برترین شکل ممکن موجود است. با تمامی این تفاسیر سخت نیست که ناگفته بدانید که این محله در زمره گران ترین محله های لندن است و زندگی کردن در آن در توان هر کسی نیست.

محله پریمرز هیل | Primrose Hill

از جمله دیگر گران ترین محله های لندن می توانیم به محله پریمرز هیل اشاره نماییم. این محله زیبا و سرسبز انگلیسی در شمال ریجنت پارک در منطقه کمدن واقع شده است. دقیقا با توجه هب این که قسمت هیل اشاره به تپه دارد در نام این محله، پر واضح است که پریمرز هیل دارای یک چشم انداز بسیار زیبا، وسیع و شگفت انگیز است که از مرکز لندن نیز دیده می شود.

این منطقه که در واقع در حومه شهری لندن نیز قرار گرفته است، دارای تاریخچه ای بلند و بالا از ساکنین مرفه خود است که مستقیماً به هنری هشتم مربوط می شود.

محله پرمیرز هیل همانند یک آهنربای قوی برای افراد بسیار ثروتمندی است که علاقه ای به تجمل و شکوهی که در غرب لندن هستند، ندارند. با وجود کانال ریجنت و مجموعه ای از کافه ها، رستوران ها و بوتیک های بسیار جالب که در این محله وجود دارد، می توان گفت که در این منطقه نسبیتی از تماشا و تجربه کردن در حد خوب و مناسبی وجود دارد.

محله هایگیت | Highgate

محله هایگیت به عنوان یکی از گران ترین محله های لندن در این شهر وجود دارد که به عنوان نماینده ای از دوران قدیم این شهر در میان این دسته از محله ها قرار می گیرد. خیابان های پر درخت و خانه های شهری جرجیایی آن هم به سبک لندن قدیم را به هایگیت داده اند که شما این فکر را با خود می کنید که گویی در کتاب های قدیمی نویسنگان معروف انگلیسی دارید قدم می زنید. محله هایگیت در کنار محله همپستد هیث قرار گرفته است که البته بالاتر به آن اشاره نمودیم.

محله هایگیت را معمولا به عنوان قطب هنرهای خلاق می شناسند و به همین دلیل از سراسر انگلیس و دیگر گردشگران که علاقه مندند به هنر و هنرمندان را در خود پذیرا است. یکی از مناطقی که بسیار مورد علاقه این جمعیت می باشد، پارک بسیار بزرگ واترلو است که شاید برایتان جالب باشد که بدانید، 8 هکتار مساحت دارد. این پارک از یک پیاده راه، برکه، زمین تنیس و کافه تشکیل شده است.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با گران ترین محله های لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با گران ترین محله های لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید