اخبار مجلس

فراوری سالانه 185 هزار تن پلاستیک در کشور، میکروپلاستیک ها؛ آلاینده های نوپدید

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز جهانی محیط زیست با اشاره به سهم آلودگی های پلاستیکی در محیط زیست به تشریح آیین نامه کاهش مصرف پلاستیک و میکروپلاستیک ها پرداخت.

19 خرداد 1402

واکنش تند گوگل و متا به قانون پرداخت حق روزنامه نگاری، اخبار را حذف می کنیم!

دیجیاتو نوشت: لایحه ای که غول های اینترنتی را ملزم می کند تا برای اخبار منتشر شده از طریق پلتفرم های خود هزینه ای پرداخت کنند، اخیراً در کالیفرنیا تصویب شده است. متا، شرکت مالک فیسبوک اخیراً گفته بود که در صورت تصویب این لایحه، اخبار را از پلتفرم خود حذف...

18 خرداد 1402

اهالی پشت صحنه سینما چقدر دریافت نمایند؟

در پی برگزاری جلسات متعدد انجمن صنفی کارگری مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران، نرخ سینه موبیل ها، کرایه تاکسی ها و دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات برای سال 1402 مصوب و اعلام شد.

7 اردیبهشت 1402

سفر به باکو با ماشین شخصی

اگر قصد دارید در هزینه های سفر به باکو صرفه جویی کنید و در کنار خانواده و با ماشین شخصی به باکو بروید، پیش از سفر به موارد مطرح شده در این مقاله توجه کنید.

7 فروردین 1402

عقب نشینی مجلس از معافیت مالیاتی کاخ نشین ها ، این خانه های لوکس مشمول مالیات می شوند

نمایندگان مجلس که در جریان آنالیز لایحه بودجه 1402 در صحن علنی، متن پیشنهادی دولت برای اخذ مالیات از خانه های لوکس را حذف نموده بودند، مجددا در کمیسیون تلفیق این حکم را بازگرداندند.

10 اسفند 1401

پیش بینی افزایش سفرهای خارجی در سال آینده

خبرنگاران : دولت درحالی افزایش 128 درصدی عایدی از محل عوارض از خروج کشور را در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی نموده که مقدار عوارض خروج از کشور برای هر نفر ثابت مانده است.؛ لذا می توان گفت براساس تجربه سال جاری و افزایش عایدی از این محل، دولت برای سال آینده...

28 دی 1401

شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد

ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست رسیده، شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد.

7 آذر 1401

راه چاره بیمه حداکثری محصولات کشاورزی چیست؟

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تاخیر در پرداخت غرامت و واقعی نبودن خسارت از علل اصلی بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات محسوب می گردد.

7 آذر 1401

ثبت نام کنکور دکتری از فردا آغاز می شود

فرآیند ثبت نام آزمون دکتری از فردا آغاز می شود و به مدت 8 روز ادامه دارد.

21 آبان 1401

بهادری جهرمی: جاماندگان یارانه می توانند ثبت نام کنند، اعلام زمان برداشت یارانه

سخنگوی دولت گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها به زودی سایتی را معرفی خواهد کرد که امکان ثبت نام برای جاماندگان وجود خواهد داشت.

5 تیر 1401

آماده فروش نفت به آمریکا و اروپا هستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آنجل رودریگز، رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا در سخنانی از آمادگی کشورش برای فروش نفت به آمریکا و اروپا اطلاع داد و گفت: ونزوئلا می تواند تا اواسط امسال تحویل نفت به آمریکا و اروپا را شروع کند، مشروط بر اینکه...

2 خرداد 1401

اسلامی: بیش از 50 رادیودارو در سازمان انرژی اتمی فراوری می گردد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت در حال حاضر بیش از 50 رادیودارو در این سازمان فراوری می گردد که در بخش های تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

22 فروردین 1401

ارتقای کیفیت آموزشی یکی از مهم ترین نتایج اجرای رتبه بندی معلمان است

تهران (پانا) - رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را آماده کند، گفت پس از اجرای رتبه بندی، یک معلم باید حداقل 80 درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه را دریافت کند.

30 بهمن 1400

کلیات لایحه بودجه 1401 تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه 1401 را با 174 رای موافق تصویب کردند.

30 بهمن 1400

نخستین کتاب مجموعه قوانین کسب و کار های اینترنتی رونمایی می گردد

نخستین کتاب مجموعه قوانین کسب و کار های اینترنتی به همت انجمن تجارت الکترونیک تهران و مرکز ملی فضای مجازی رونمایی می گردد.

20 بهمن 1400

ریزش 25 هزار و 249 واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند کاملا ریزشی با کاهش 25 هزار و 249 واحد دیگر همراه شد.

14 بهمن 1400

رستم قاسمی: با این بودجه امکان اجرای پروژه های عمرانی وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ترانزیت زغال سنگ در جهت روسیه- هند گفت: سالانه حدود 20 میلیون تن زغال سنگ در این جهت جابه جا می گردد که اگر تبادل این کالا از جهت ایران انجام گردد ما به هر تن زغال سنگ 20 تا 30 دلار تخصیص می دهیم، اما با احتساب همین تخصیص ها هم...

3 بهمن 1400

فردا مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها به دلیل آلودگی هوا تعطیل هستند

فردا چهارشنبه، 9 دی ماه، همه مدارس مقاطع ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک در استان تهران به جز شهرستان های دماوند ، فیروزکوه و پردیس تعطیل است.

26 دی 1400

عدم شفافیت 81 هزار میلیارد تومانی دانشگاه های علوم پزشکی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد عدم شفافیت 81 هزار میلیارد تومانی بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، آن هم در شرایطی که دولت برای تدوین منطقی و عاقلانه لایحه بودجه سال 1401 در گام اول باید انضباط مالی بودجه را افزایش دهد...

21 دی 1400

شرایط خرید خرد سیمان از بورس کالا اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران درباره خرید خرد سیمان از بورس کالا گفت: پس از راه اندازی معاملات سیمان در بازار فیزیکی، تقاضا برای راه اندازی معاملات خرده فروشی محصول سیمان اعلام شد و از طرفی تعدد روز های...

10 آذر 1400
تعداد: (45)