طرز تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه ؛ یک دسر یخچالی خوشمزه و پرطرفدار

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، نوبتی هم که باشد نوبت دسرهای ساده یخچالی است که تنها در چند مرحله و به قول خودمان سه سوته آماده می شوند. آسان و وقت گیر نبودن این دسر یکی از مهمترین ویژگی ای است که این دسر را از بقیه دسرها متمایز می نماید. همانطور که اکثرتان حدس زده اید این دسر یخچالی چیزی نیست جز تیرامیسو ایتالیایی خوشمزه! این دسر که به صورت سرد سرو می گردد تا به حال شکل های بسیاری عوض نموده است تا در نهایت به شکل دوستداشتنی امروزی اش یعنی لایه ای رسیده است.

طرز تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه ؛ یک دسر یخچالی خوشمزه و پرطرفدار

جالب است بدانید که تیرامیسو به معنای منو سرحال بیاور است که گمان می رود این نام به علت دو ماده کافئین دار استفاده شده در آن یعنی قهوه و کاکائو بر روی این دسر گذاشته شده است. از مواد اصلی این دسر می توان بیسکوییت لیدی فینگر، ماسکارپونه و خامه زده شده را نام برد که لایه های خوشمزه این دسر را می سازند. درست است که تیرامیسو با خامه زده شده هم دسری خوشمزه است ولی با خامه صبحانه هم بافت لطیف تر و هم مزه بهتری می گیرد. پس شما هم دست به کار شوید و مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه را آماده کنید و از درست کردن این دسر هیجان انگیز لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه ؛ یک دسر یخچالی خوشمزه و پرطرفدار

  • خامه صبحانه کاله خرید آنلاین یک و نیم فنجان
  • پنیر ماسکارپونه کاله خرید آنلاین 220 گرم
  • شکر دانه ریز یک سوم فنجان
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • اسپرسوی دم نموده سرد یک و نیم فنجان
  • بیسکوییت لیدی فینگر یک بسته
  • پودر کاکائو به اندازه لازم برای تزئین

طرز تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه ؛ یک دسر یخچالی خوشمزه و پرطرفدار

مرحله اول

کیک تیرامیسو از آن دسرهای یخچالی خوشمزه ای است که هرکسی که یکبار امتحانش نموده باشد اشقش خواهد شد. بافت لطیف خامه و پنیری با بیسکوئیت های آغشته به قهوه این دسر را به یکی از محبوب ترین کیک های جهان تبدیل نموده است. برای تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه شما ابتدا باید یک و نیم فنجان خامه صبحانه را داخل کاسه دستگاه هم زن بریزید و با سرعت میانه هم بزنید. در حین هم زدن یک سوم فنجان شکر دانه ریز و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آهستگی اضافه کنید. مخلوط را تا جایی هم بزنید که حالت فومی بگیرد.

مرحله دوم

سپس 220 گرم پنیر ماسکارپونه را به مخلوط خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس مخلوط را در یخچال قرار دهید تا خنک بماند. حالا یک و نیم فنجان قهوه اسپرسو دم نموده را داخل یک کاسه کم عمق یا یک ظرف پیرکس کم عمق بریزید. از طرفی ظرف مورد نظر خود برای تیرامیسو را کنار دستتان بگذارید.

مرحله سوم

بیسکوییت های لیدی فینگر را داخل قهوه قرار دهید تا همه جای آن به قهوه آغشته گردد. سپس آن ها را کف ظرف تیرامیسو بچینید به طوری که جای خالی باقی نماند. توجه کنید که نیازی نیست که بیسکوییت ها را داخل قهوه برای مدتی قرار دهید چون بیش از حد خیس شده و حالت خود را از دست می دهند. فقط کافیست که اطراف آن ها به قهوه آغشته گردد. پس از این که کف ظرف با بیسکوییت ها پوشانده شد، نیمی از مخلوط ماسکارپونه و خامه را روی بیسکوییت ها بریزید و پخش کنید. سپس دوباره یک لایه بیسکوییت لیدی فینگر آغشته به قهوه را روی لایه پنیری بچینید. مخلوط ماسکارپونه و خامه به جامانده را روی بیسکوییت ها پخش کنید و روی آن را صاف کنید. اندازهی پودر کاکائو را روی تیرامیسو الک کنید تا به طور یکنواخت پخش گردد.

مرحله چهارم

تیرامیسو را به مدت حداقل سه تا چهار ساعت و حداکثر یک شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید. پس از این مدت دسر لایه ای خوشمزه شما آماده سرو است. اندازهی از آن را برش بزنید و داخل یک ظرف زیبا سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه

  • برای تزئین این دسر می توانید روی آن را با مغزهای مختلف از جمله مغز فندق، بادام و … بپوشانید.
  • بعلاوه می توانید به جای استفاده از پودر کاکائو، روی تیرامیسو را با تراشه های شکلات بپوشانید.
  • در صورتی که می خواهید این دسر را به صورت منجمد نگهداری کنید، روی آن را پیش از پاشیدن پودر کاکائو با محافظ پلاستیکی بپوشانید. سپس روی آن را فویل بکشید و داخل فریزر قرار دهید. با این روش می توانید تیرامیسو را به مدت حداکثر سه ماه نگهداری کنید. برای سرو آن هم کافی است تیرامیسو را از یک شب قبل از فریزر خارج کنید و داخل یخچال قرار دهید تا یخ زدایی گردد. سپس روی آن را تزئین و سرو کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه ؛ یک دسر یخچالی خوشمزه و پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تیرامیسو با خامه صبحانه ؛ یک دسر یخچالی خوشمزه و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید