906 شرکت دانش بنیان و خلاق به سمت توسعه فناوری های مواد پیشرفته گام برداشتند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ورود شرکت های دانش بنیان و خلاق به اقتصاد کشور یکی از اتفاقات ویژه چند سال اخیر است. کاری که سهم علم و فناوری از فراوری نالحص ملی را افزایش داد.

906 شرکت دانش بنیان و خلاق به سمت توسعه فناوری های مواد پیشرفته گام برداشتند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ساعت دیواری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چند سالی است که جنس تبادلات مالی کشور تغییر نموده است و سبدی از خدمات و محصولات تازه به این حوزه افزوده شده است. پیش از این درصد قابل توجهی از خدمات و فراوریات داخلی از جنس منابع زیرزمینی بود؛ اما با ایجاد اکوسیستم فناوری و نوآوری و باز شدن جهت برای ورود ایده ها به اقتصاد کشور، امروز شاهد آن هستیم که محصولات دانشی و فناورانه جایگاه ویژه ای در این عرصه یافته اند.

این اتفاق به ایران کمک کرد تا بتواند از توانمندی و تخصص جوانان و صاحبان خلاقیت بهره بگیرد و آنها را در فراوری محصولات و تجاری سازی آنها کمک کند. موضوعی که بسکمک از دغده های واردات کالا و مشکلاتی که سر راه تامین نیازهای کشور وجود داشت را کاهش داد.

چند سالی است که با کوشش متخصصان داخلی نیازهای فناورانه کشور به شکلی کاملا بومی تامین می گردد. ایده هایی که در حوزه های مختلف ارائه شد و وابستگی صنایع مختلف و حوزه های فناورانه ای چون نانو، ماشین آلات و تجهیزات پزشکی، زیست فناوری، دارو، درمان و غیره را به بازار جهانی کم کرد.

از جمله این عرصه ها می توان به حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی اشاره نمود. حوزه ای که به صورت صددرصدی به بازار واردات متصل بود و امروز بخش اعظمی از نیازها و محصولات آن به وسیله بخش خصوصی و دولتی داخلی تامین می گردد. اتفاقی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نتیجه رسیده و عوائد آن نصیب جامعه، صنعتگران، مدیران کشور و نسل آینده خواهد شد.

مجموعه هایی که با کوشش و همت خود محصولاتی چون میکسر هموژنایزر، دستگاه های فراوری قرص، دستگاه گرانول ساز، طراحی و فراوری ماسه مجرای پاتیل و کوره قوس الکتریکی، جرم های کوبیدنی، ماسه ریخته گری در صنعت فولاد و بعلاوه سرامیک های ضد سایش، فراوری کربنات استرانسیوم و محصول جانبی سولفید سدیم، ساخت سلول های خورشیدی و سایر سنسورهای نانوساختاری، فراوری انواع قطعات متالورژی پودر و غیره فراوری و نیازی از صنایع را تامین نموده اند.

بعلاوه در این حوزه محصولات دیگری چون فراوری انواع رنگ های پودری الکترو استاتیک، دوده صنعتی، تهیه فراوری، توزیع پخش و بسته بندی کلیه محصولات و فرآورده های دارویی و فراوری مولکول دارو و مکمل های دارویی وغذایی و بهداشتی و داروهای گیاهی، فراوری مواد و کودهای شیمیایی و شوینده و غیره نیز به فراوری رسیده و حمایت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "906 شرکت دانش بنیان و خلاق به سمت توسعه فناوری های مواد پیشرفته گام برداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "906 شرکت دانش بنیان و خلاق به سمت توسعه فناوری های مواد پیشرفته گام برداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید