علم و تکنولوژی

تاریخ بروزرسانی سیستم عامل اپل اعلام شد

دیجیاتو نوشت: محور اصلی این آپدیت، اصلاح مقادیر بالای SAR آیفون 12 در فرانسه است.

24 مهر 1402

کانتر استرایک 2 این مجموعه را به دوران اوج خود می برد

بازی کانتر استرایک 2 (Counter Strike 2) حدود 6 ماه پیش معرفی گشت. از آن زمان تعداد بازیکنان فعال بازی گلوبال آفنسیو (Global Offensive) حدود 30 درصد افزایش داشته و این رشد همچنان ادامه دارد. بازی تازه کانتر استرایک 2 این مجموعه را دوباره زنده کرده است و شرکت ولو (Valve) با عرضه...

17 مهر 1402

نسخه چینی مقابله با بیابان با بودجه 9 میلیارد دلاری ، کاشت 70 میلیارد درخت تا سال 2030 محقق می گردد؟

در بسیاری از منطقه ها خشک و بیابانی کشور چین پوشش گیاهی از بین رفته است. دولت چین برای کاهش بیابان، از کاهش فقر در این منطقه ها آغاز نموده است. چرا که معتقد است، هیچ برنامه محیط زیستی بدون کاهش فقر ساکنان این منطقه ها پیروز نمی گردد.

26 شهریور 1402

عادت های صبحگاهی که به پوست صدمه می زنند

روتین مراقبت از پوست تان شاید کاملاً منطبق بر احتیاج های پوستی تان طراحی شده باشد، اما هنوز این امکان وجود دارد که ندانسته مرتکب اشتباهاتی شوید که شما را از رسیدن به پوستی بی نقص بازدارند.

18 شهریور 1402

ژاپنی ها هم به سمت ماه رفتند ، یک تلسکوپ و یک کاوشگر در فضا

موشک ژاپنی H-2A حامل کاوشگر ماه اسلیم و تلسکوپ فضایی XRISM امروز (16 شهریور) در ساعت 3:12 بامداد به وقت تهران به فضا پرتاب شد.

16 شهریور 1402

فعالیت بچه ها در فضای مجازی اینگونه رصد می گردد

سبک زندگی مان سال هاست با آمدن اینترنت تغییر نموده و دستخوش تحولاتی شده که شاید پیش تر برایمان عجیب به نظر می رسید.

14 شهریور 1402

ببینید ، ایده عجیب یک شرکت سازنده گوشی همراه ، موبایلی که کیف دستی زنانه می گردد!

شرکت آنر یک گوشی مفهومی به نام وی پرس (V Purse) معرفی نموده که در اصل یک گوشی تاشو مفهومی با امکان حمل شدن به صورت کیف دستی زنانه است!

11 شهریور 1402

اوپو فایند N3 فلیپ رونمایی شد؛ رقیب قدرتمند گلکسی زد فلیپ 5

اوپو سال گذشته با معرفی گوشی تاشو عمودی فایند N2 فلیپ وارد بازار گوشی های تاشو عمودی شد. ضمناً این اولین گوشی تاشو این شرکت بود که به بازارهای خارج از چین راه پیدا کرد. ساعاتی قبل نسل بعدی این گوشی به نام اوپو فایند N3 فلیپ معرفی گردید که مانند نسل قبلی،...

7 شهریور 1402

روستای دوستدار کتاب گزیر میزبان باشگاه های کتابخوانی شد

کتابدار گزیری در گفت و گو باخبرنگاران در بندرعباس، با ابراز خرسندی از میزبانی باشگاه های کتابخوانی گفت: روستای گزیر قطب گردش علمی، فرهنگی و تفریحی هرمزگان شده است.

5 شهریور 1402

تشخیص زودهنگام یک بیماری خطرناک با نگاه به چشم

دیجیاتو نوشت: دانشمندان با استفاده از داده های اسکن چشم و یادگیری ماشینی، یک سیستم هوش مصنوعی ساخته اند که می توند کوچک ترین نشانه های مربوط به بیماری پارکینسون را از 7 سال زودتر در بیماران شناسایی کند.

2 شهریور 1402

راهنمای انتخاب و خرید برترین صندلی انتظار

دانشگاه، بیمارستان، اداره، هتل، فرودگاه و هر جایی که در آن، افراد ممکن است دقایق یا ساعاتی را منتظر بمانند، باید مجهز به صندلی انتظار باشد. نام صندلی انتظار به میزان کافی، گویای کاربری آن است اما با توجه به تنوع بالای این نوع صندلی در کشورمان، ضروری...

28 مرداد 1402

فروش این مدل های شیائومی رکورد شکست!

گجت نیوز نوشت: کمپانی شیائومی سرمست از فروش بالای ردمی کی 60 اولترا - Redmi K60 Ultra و میکس فولد 3 - Mix Fold 3، خود را برای عرضه گوشی Xiaomi 13T آماده می نماید.

26 مرداد 1402

شیائومی میکس فولد 3 معرفی گردید؛ رقیب قدرتمند گلکسی زد فولد 5

شیائومی در سال 2021 از اولین گوشی تاشو خود رونمایی کرد و سال گذشته نسل دوم این گوشی راهی بازار شد. متاسفانه هر دو گوشی فقط به بازار چین راه پیدا کردند. ساعاتی قبل این شرکت در چین از گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 3 رونمایی کرد که امیدواریم به بازارهای جهانی...

23 مرداد 1402

شارژ اضافی 120 هزار تومانی یارانه ها ذخیره نمی گردد

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.

16 مرداد 1402

زیر مجسمۀ ابوالهول چه چیزی دفن شده؟

مجسمۀ بزرگ ابوالهول در جیزه، تمثالی غول آسا از جنس سنگ است با بدن شیر و سر انسان. این مجسمه که در حدود 4500 سال قبل ساخته شده، چهرۀ فرعونی به نام خافره را دارد که از فراعنۀ سلسلۀ قدیم پادشاهی مصر بود.

4 مرداد 1402

داروخانه های آنلاین چه کمکی به صنعت دارو مردم نموده اند؟

داروخانه های آنلاین در سال های اخیر به علت رشد روزافزون فناوری و کاهش هزینه های اجرایی ، اهمیت بیشتری پیدا نموده و به صنعت دارو و مردم یاری زیادی نموده اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

31 تیر 1402

همه چیز درباره اسانس روغنی آویشن و خواص آن برای رشد مو

آویشن از دیرباز یکی از گیاهان مورد علاقه نوع بشر به منظور طبخ انواع غذا های لذیذ بوده است، اما آیا می دانستید که آویشن دارای خواص دارویی متنوعی است که آن را تبدیل به گیاهی منحصر به فرد و پرکاربرد می نماید؟

25 تیر 1402

هوش مصنوعی شهر های آمریکا را در 2050 به تصویر کشید

دیلی میل از Midjourney خواست تا تصور کند که 10 شهر آمریکا در سال 2050 چگونه خواهند بود.

22 تیر 1402

راه اندازی سرور hp

اگر در پی نصب و راه اندازی سرور hp در شرکت، محل کار یا خانه خود هستید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی سرور hp را به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم تا با مطالعه آن بتوانید راه اندازی سرور اچ پی را به تنهایی انجام دهید.

20 تیر 1402

رازگشایی از یک مرگ تراژیک: تنها شاهدی که صدای انفجار زیردریایی تایتان را شنید!

سفر زیردریایی تایتان به محدوده ای از اقیانوس که کشتی تایتانیک در آن آرام گرفته، قرار بود یک سفر علمی تفریحی باشد که در نهایت به یک تراژدی منتهی شد. بدتر آن بود که زمانی که این زیردریایی منفجر شد، تا ساعت ها و روزها، از سرنوشت آن اطلاع دقیقی در دست نبود؛...

20 تیر 1402
تعداد: (350)