منظره اقتصاد زیستی کشور در رستانو

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرگزاری خبرنگاران-برنامه رستانو با موضوع منظره اقتصاد زیستی کشور به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه شده است.

منظره اقتصاد زیستی کشور در رستانو

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت دیواری،هم اکنون حدود 60 درصد فراوریات دانش بنیان ایران، به فراوریات زیستی اختصاص دارد و این برنامه، با توجه به اولویت های کشور در فراوری و صادرات محصولات دانش بنیان، بر اقتصاد زیستی متمرکز است.

جایگاهی که ستاد توسعه زیست فناوری برای محصولات زیستی در نظرگرفته است، رسیدن به 10 درصد فراوری ناخالص ملی است که با همکاری گسترده میان بازیگران مختلف میسر می گردد.

هدف مصاحبه های این برنامه این است که با برشمردن امکان های زیست فناوری برای توسعه مالی کشور، تصویری شفاف و روشن از دستاوردها، موانع و آینده اقتصاد زیستی در ایران ترسیم گردد.

در پنج قسمت برنامه رستانو، به پنج موضوع مهم در اقتصاد زیستی پرداخته می گردد.

مهمانان نخستین قسمت از برنامه تلویزیونی رستانو، دکتر محمد عبده زاده (رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو های انسانی ایران) و دکتر امیر فرشچی (صادرکننده نمونه ملی صنعت دارو) خواهند بود و درباره صادرات دارو های زیستی مصاحبه خواهند کرد.

در برنامه دوم، با دکتر وحید خدامی (مدیر شرکت فراوری کننده واکسن ایرانی کرونای مبتنی بر mRNA) و محمدحسین متألهی (مدیرعامل شرکت در حوزه زیست مهندسی) درباره آینده زیست فناوری و اقتصاد زیستی بحث می گردد.

سومین قسمت از برنامه رستانو میزبان دکتر علیرضا خاکدامن (معاون ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) و دکتر مرتضی جعفر آقایی (مدیرعامل شتاب دهنده در حوزه زیست فناوری پزشکی) خواهد بود و نقش شتابدهنده ها در توسعه اقتصاد زیستی آنالیز خواهد شد.

در برنامه چهارم به موضوع کشت بافت؛ فرصتی مالی برای تحول کشاورزی با حضور دکتر عبدالرضا کاوند (معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال) و دکتر پژمان آزادی (مدیر شتاب دهنده و شرکت دانش بنیان در حوزه کشت بافت) پرداخته می گردد.

برنامه پنجم باحضور دکتر امیرحسین عبدالغفاری (مدیرعامل شرکت فراوری واکسن) و دکتر وحید خدامی (مدیر شرکت فراوری کننده واکسن ایرانی کرونای مبتنی بر mRNA) روی آنتن می رود و موضوع چالشی فراوری واکسن ایرانی را به بوته نقد و مصاحبه و می گذارد.

برنامه رستانو به تهیه کنندگی خانم حلیه صبورنژاد از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش و ساعت 9 و 13 روز بعد بازپخش می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "منظره اقتصاد زیستی کشور در رستانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره اقتصاد زیستی کشور در رستانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید