اسلامی: بیش از 50 رادیودارو در سازمان انرژی اتمی فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت در حال حاضر بیش از 50 رادیودارو در این سازمان فراوری می گردد که در بخش های تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلامی: بیش از 50 رادیودارو در سازمان انرژی اتمی فراوری می گردد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ ساعت دیواری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی سه شنبه شب 19 بهمن ماه در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در اظهاراتی با بیان این که امروز بیش از 50 رادیودارو در سازمان انرژی اتمی فراوری می گردد که هم در بخش تشخیصی و هم درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: الان حدود 200 مرکز پزشکی در کشور از رادیوداروهای سازمان انرژی اتمی بهره مند هستند و حدود یک میلیون بیمار سالانه از این طریق از مراکز درمانی کشور سرویس می گیرند و در تلاشیم رادیوداروهای درمانی و تشخیصی را در دامنه های گوناگون که مورد احتیاج مبرم مردم ما است، فراوری کنیم.

وی بعلاوه مطرح کرد: امروز بخشی از رادیودارو ها در رآکتور تهران و بخشی نیز در مرکز شتاب دهنده کرج فراوری می گردد.

اسلامی بعلاوه درباره فراوری برق هسته ای نیز گفت: برق هسته ای برای ما یکی از اولویت هاست و به همین دلیل یک هدفگذاری 10 هزار مگاواتی کردیم که برای توسعه نقش فناوری هسته ای در اقتصاد ملی و زندگی مردم اجرایی کنیم. این موضوع در لایحه بودجه 1401 در دولت تصویب و از کمیسیون تلفیق هم عبور نموده و ان شاءالله در صحن تصویب گردد. افق این ظرفیت 10 هزار مگاوات تازه را تا حداکثر سال 1420 در نظر گرفتیم که امیدواریم بتوانیم این پروژه ها را در یک برنامه 15 ساله اجرا کنیم، چون حدود 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری احتیاج دارد و باید بتوانیم منابع آن را نیز تامین کنیم.

معاون رئیس جمهور درباره شرایط راکتور آب سنگین اراک (خنداب) نیز خاطرنشان کرد که این رآکتور تا انتها سال آینده تکمیل می گردد.

اسلامی بعلاوه با اشاره به فراوری سوخت 20 درصد راکتور تهران گفت: امروز برای ما فراوری سوخت مثل آب خوردن است که در چارچوب ضوابط بین المللی آن را فراوری می کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اسلامی: بیش از 50 رادیودارو در سازمان انرژی اتمی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: بیش از 50 رادیودارو در سازمان انرژی اتمی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید