7 ترفند درست کردن آجیل مقرون به صرفه پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، درست کردن آجیل مقرون به صرفه برای پذیرایی آن هم زمانی که قیمت آجیل و مغز بسیار گران است، اهمیت زیادی برای بسیاری از خانواده ها دارد. آجیل عید و یکی از اصلی ترین خوراکی ها و است که بسیاری از خانواده ها برخلاف هزینه بالای آن به هر نحوی آن را تهیه می نمایند. اما آیا می دانید طرز تهیه آجیل بار بسیار خوشمزه و مقوی و کم هزینه چگونه است؟ در این مقاله از سرویس در قصد داریم تا چند ترفند جالب برای تهیه آجیل مقرون به صرفه به شما آموزش دهیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص راه های خرید آجیل مقرون به صرفه پاسخ خواهیم داد.

7 ترفند درست کردن آجیل مقرون به صرفه پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه

روش های درست کردن آجیل مقرون به صرفه برای پذیرایی

عید نوروز زمان مهمانی رفتن و عید دیدنی است و در فرهنگ ما ایرانیان در این از مهمان ها با انواع میوه، شیرینی و آجیل پذیرایی می گردد. در چند سال اخیر قیمت آجیل به شدت افزایش پیدا نموده و این موضوع موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها شده است.

اما چطور می توان یک آجیل خوشمزه و مرغوب را با هزینه کمتر آماده کرد؟ در ادامه می توانید با روش درست کردن آجیل مقرون به صرفه برای پذیرایی از مهمان های نوروزی آشنا شوید.

1- از ترکیبات متفاوتی برای تهیه آجیل عید بهره ببرید

حتماً می دانید که قیمت پسته، بادام و فندق چقدر زیاد شده و خرید آجیل با این مغزها چقدر پر هزینه خواهد بود. یک ترفند جالب برای تهیه آجیل مقرون به صرفه قیمت برای پذیرایی از مهمان های نوروزی این است که پسته، فندق و بادام را به اندازه خیلی کم در آجیل بریزید و یا حذف کنید.

سپس به جای این مغزها از ،، بهره ببرید. با این روش هزینه های شما تا حد زیادی کاهش پیدا می نماید. این تنقلات را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

2- کمی شکلات به آجیل اضافه کنید.

برای این که حجم آجیل شما بیشتر به نظر برسد، می توانید اندازهی شکلات به سلیقه خودتان تهیه کنید و در ظرف آجیل با مغزها ترکیب کنید. این کار موجب می گردد تا آجیل بیشتر به نظر برسد و جلوه مجذوب نماینده تری نیز پیدا کند.

در صورت تمایل می توانید اندازهی شکلات گرد و توپی کاکائویی همراه با روکش و یا شکلات هایی که اندازه کوچک یا میانه و ظاهر مناسبی دارند را اضافه کنید. می توانید انواع را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

3- در ترکیب آجیل عید از میوه خشک بهره ببرید

برای درست کردن آجیل مقرون به صرفه برای پذیرایی می توانید اندازهی میوه خشک تهیه کنید. سپس آن ها را با یاری قیچی به اندازه های کمی کوچک تر خرد کنید. حال می توانید از ترکیب میوه های خشک نیز در آجیل شب عیدتان بهره ببرید.

از آنجایی که میوه خشک وزن زیادی ندارد، 200 تا 300 گرم از آن برای اضافه کردن به یک ظرف آجیل کافی است. برای کاهش هزینه ها می توانید خودتان میوه ها را خشک کنید و به آجیل اضافه کنید. را بلد هستید؟ را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی بخرید.

4- از آجیل شیرین بهره ببرید

یک ترفند جالب برای تهیه آجیل مقرون به صرفه این است که به جای خرید آجیل شور، می توانید سال جاری یک ظرف آجیل شیرین و متفاوت آماده کنید. برای این کار باید از مغزهای متفاوت و خشکبار شیرین بهره ببرید. برای درست کردن آجیل شیرین می توانید از ترکیباتی مثل برگه زردآلو، ، نخودچی کشمش و توت خشک بهره ببرید.

5- از آجیل پوست دار برای پذیرایی عید بهره ببرید

به منظور درست کردن آجیل مقرون به صرفه برای پذیرایی از مهمان های عید می توانید از آجیل های پوست دار که کمی مقرون به صرفه تر از آجیل های مغز هستند بهره ببرید. برای این کار باید اندازهی بادام درختی با پوست، بادام زمینی با پوست و فندق تهیه کنید.

می توانید این آجیل را با اندازهی تخمه ترکیب کنید و از آن برای پذیرایی مهمان ها بهره ببرید. از قلم نیاندازید برای تهیه آجیل با پوست باید از انواعی بهره ببرید که پوست آن ها ترد و نازک است و به راحتی جدا می گردد تا مهمان دچار دردسر نگردد.

6- آجیل ترش برای پذیرایی از مهمان ها آماده کنید

قطعاً پذیرایی به سبک متفاوت و آماده کردن آجیل های متنوع می تواند برای مهمان های شما بسیار مجذوب نماینده باشد. برای تهیه یک آجیل بسیار خوشمزه و کم هزینه برای مهمانی می توانید از یک ظرف که دو بخش متفاوت دارد بهره ببرید.

در یک سمت ظرف اندازهی آجیل عید به هر سبکی که دوست دارید بریزید. حال برای پر کردن بخش دیگر ظرف می توانید اندازهی آجیل ترش تهیه کنید. برای این کار باید آلبالو خشک، برگه آلو، آلوچه خشک و حتی تکه های لواشک خرد شده را ترکیب کنید. با این روش اندازه آجیلی شما بسیار کمتر خواهد بود و تنوع پذیرایی تان نیز بیشتر می گردد و مهمان ها بیشتر لذت می برند.

برای تهیه این میوه های خشک به همراه به وسیله فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

7- بیشتر از تخمه بهره ببرید

در میان آجیل ها تخمه معمولاً قیمت پایین تری دارد. یکی از راه های خرید آجیل مقرون به صرفه این است که نسبت تخمه را به مغزهای آجیل افزایش دهید. می توانید برای این کار از انواع تخمه مختلف در کنار اندازه کمتری از مغزها بهره ببرید.

راهنمای خرید آجیل شب عید

برای خرید آجیل شب عید قبل از چیزی باید نوع آجیل مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای کاهش هزینه ها بهتر است مغزهای گران قیمت را به اندازه کمتری بخرید و از جایگزین هایی مثل میوه خشک، تخمه و شکلات به جای آن بهره ببرید.

از قلم نیاندازید که برای کاهش هزینه ها به هیچ گاه نباید به سراغ آجیل های بی کیفیت و مقرون به صرفه بروید. بعضی از فروشندگان آجیل های انبار شده قدیمی را با قیمت پایین تری می فروشند. این آجیل ها بوی نامطبوعی دارند و ممکن است آلوده به قارچ باشند.

درواقع نگهداری طولانی مدت از آجیل در شرایط نامناسب و با گرما و رطوبت زیاد موجب ایجاد نوعی قارچ به نام آفلاتوکسین می گردد. این قارچ سمی موجب ضعف سیستم ایمنی بدن و آسیب های شدید کبدی می گردد و مصرف آن به شدت برای خانم های باردار مضر است و خطر ناهنجاری های کروموزومی را در جنین افزایش می دهد. روش تشخیص را بلد هستید؟

به هیچ عنوان مغزهایی مثل پسته، بادام و گردو را از دوره گردها خریداری نکنید. وجود سوراخ روی پسته، فندق و بادام معمولاً نشانه آفت زدگی است. از خرید پسته هایی که دهانه آن ها بیش از حد باز است اجتناب کنید.

بعضی فروشندگان برای باز شدن پسته ها به آن ها شوک وارد می نمایند. برای این کار پسته ها را در آب جوش می ریزند. سپس بلافاصله در آب یخ قرار می دهند. این کار موجب باز شدن پسته می گردد، اما کیفیت آن را کاهش می دهد و موجب می گردد پسته شما زودتر فاسد گردد.

بهتر است انواع مغزها و تخمه های آجیل را به صورت جداگانه بخرید و خودتان به هر نسبتی که دوست دارید با هم ترکیب کنید. با این روش هم کیفیت آجیل شما بیشتر خواهد بود و هم می توانید با اضافه کردن ترکیبات دلخواه، هزینه هایتان را تا حد زیادی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: تزیین آجیل عروس برای عید

سوالات متداول

یک کیلو آجیل برای چند نفر مناسب است؟

به طور کلی اندازه آجیل برای هر نفر در مهمانی به اندازه ظرف شما بستگی دارد، اما به طور کلی حدود 50 گرم آجیل برای 1 نفر کافی است و از همین رو در کمترین حالت 1 کیلو آجیل برای 20 نفر مناسب است.

نسبت ترکیب آجیل چهار مغز چقدر است؟

آجیل چهار مغز از محبوب ترین و گران ترین انواع آجیل محسوب می گردد. برای تهیه آجیل چهار مغز از ترکیب مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی و مغز فندق استفاده می گردد. برای درست کردن این آجیل باید از نسبت برابر مغزها بهره ببرید.

هر 500 گرم آجیل مخلوط برای پذیرایی از چند نفر مناسب است؟

از هر 500 گرم آجیل مخلوط می توانید برای پذیرایی از 10 تا 15 نفر مهمان بهره ببرید.

برترین راه های درست کردن آجیل مقرون به صرفه برای پذیرایی چیست؟

از برترین راه های خرید آجیل مقرون به صرفه برای عید این است که نسبت مغزهای آجیل را کمتر کنید و به جای آن از تخمه بیشتر و یا ترکیباتی مثل میوه خشک و شکلات بهره ببرید. می توانید به جای آجیل شور از آجیل شیرین و ترش بهره ببرید و با این کار تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

منبع: افق کوروش

به "7 ترفند درست کردن آجیل مقرون به صرفه پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند درست کردن آجیل مقرون به صرفه پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید