ودیعه خودرو مشمول تورم است؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بعضی مشتریان با ثبت پویشی با عنوان پیش فروش های 1401 و رعایت عدالت با اجرای مصوبه شورای رقابت عنوان نموده اند که شرکت های خودروسازی بزرگ (ایران خودرو و سایپا) از اجرای کامل و دقیق مصوبه 473 شورای رقابت سر باز زده اند.

ودیعه خودرو مشمول تورم است؟

به گزارش فارس، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در این مورد گفت: در جلسه 473 شورای رقابت اعضای شورا در رابطه با نحوه اقدام خودروسازان در موضوع پیش فروش خودرو به استناد ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مقرر کردند که چنانچه مراجع ذی صلاح در رابطه با خودرو های انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت نمایند، به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت خواهد نمود؛ در این صورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا اجرا شده مشمول هیچ گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد.بدیهی است خودرو هایی که قیمت آن ها معین نشده، حق پیش فروش نخواهند داشت.

سپهر توکلی دادجوی اضافه نمود: اما پیش فروش های اخیر در طرح عرضه یکپارچه خودرو که متولی آن وزارت صمت است، از این مصوبه مستثنی است (چون مبلغ بلوکه شده پیش پرداخت نبوده و فقط برای ثبت نام بلوکه شد).

وی تاکید نمود: در واقع شورای رقابت برای نحوه پیش فروش خودرو به وسیله وزارت صمت شرایطی معین ننموده و فقط شرایط پیش فروش خودرو برای خودروسازان براساس مصوبه 473 معین شده است.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر خودروسازی قبل از مصوبه افزایش قیمت خودرو، اقدام به پیش فروش نموده باشد، اکنون که قیمت ها افزایش یافته است، پیش پرداخت خریدار شامل تورم نمی گردد، اما به جای مانده قیمت خودرو با تورم محاسبه خواهد شد.

مدیر مرکز روابط عمومی وزارت صمت با بیان اینکه شورای رقابت نحوه فروش خودرو را به وزارت صمت واگذار نموده است، اظهار کرد: از آنجا که شورای رقابت نحوه پیش فروش خودرو را برای وزارت صمت معین ننموده است، خودرو هایی فروخته شده در طرح یکپارچه مشمول مصوبه 473 نیست؛ از طرفی وزارت صمت در اطلاعیه های فروش خودرو اعلام نموده بود خودرو های عرضه شده در طرح یکپارچه براساس قیمت های روز خواهد بود.

منبع: فرارو

به "ودیعه خودرو مشمول تورم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ودیعه خودرو مشمول تورم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید