خبرنگاران بهره برداری از طرح توسعه فرش ساوین مازندران با حضور سرپرست وزارت صمت

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ساری-خبرنگاران- طرح توسعه فرش ساوین تاپ عصر امروز چهارشنبه با حضور مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در قائمشهر افتتاح شد.

خبرنگاران بهره برداری از طرح توسعه فرش ساوین مازندران با حضور سرپرست وزارت صمت

به گزارش خبرنگار وبلاگ ساعت دیواری، مدیر فنی و فراوری کارخانه فرش ساوین در مراسم افتتاح این طرح گفت که فاز جدید این واحد فراوریی با 16 میلیون یورو و بدون دریافت تسهیلات برای خرید ماشین آلات به بهره برداری رسیده است.

میر مسعود ثقفی میزان فراوری کارخانه ریسندگی را روزانه 15 تن گفت و اضافه کرد : در فاز جدید واحد فراوریی فرش ساوین 240 نفر مشغول به فعالیت شده اند.

وی از یک اجرای یک فاز دیگر در طرح توسعه این کارخانه اطلاع داد و گفت : در نظر داریم تا 2.5 میلیون یورو ماشین آلات وارد این کارخانه کنیم که بدون انتقال ارز و تسهیلات خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران ، برای اجرای طرح توسعه فرش ساوین در قائمشهر بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی بانک تخصصی صنعت و معدن استان مازندران هزینه شد و با اجرای این طرح ظرفیت فراوریی این شرکت به 15 هزار و 400 تن در سال می رسد.

براساس این گزارش با بهره برداری از طرح توسعه فروش ساوین تعداد کارگران این واحد به حدود 500 نفر رسید.

طی امروز و فردا با حضور وزیر صمت به استان مازندران و نشست ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری سه طرح عظیم صنعتی در این استان با اعتبار یک هزار و 580 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد به طوری که طرح های فرش ساوین در قائمشهر و انواع شیرخشک و پودر کنسانتره پروتئینی آب پنیر در آمل با اعتبار حدود 800 میلیارد تومان عصر امروز با حضور سرپرست وزارت صمت افتتاح می گردد.

همچنین فردا پنجشنبه نهم مردادماه جاری نیز و صنایع سولوزی آرین شیمی با اعتبار حدود 700 میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور رییس جمهوری در بندرامیرآباد در شرق استان به بهره برداری می رسد.

شرکت فرش ساوین بیش از 25 سال است که در صنعت فرش ایران فعالیت می کند، این شرکت اولین فراوری کننده فرش ماشینی 30 رنگ و 60 رنگ و صادرکننده به 5 قاره جهان با کادری مجرب و متخصص و بهره گیری از تکنولوژی برتر و ماشین آلات روز جهان انواع فرش ماشینی را جهت سلیقه های گوناگون فراوری می کند. ساوین در گذشته با نام فرش مازندران فعالیت می کرد و هم اکنون حدود 500 پرسنل در این شرکت مشغول به فعالیت می باشند، همچنین کارخانه ساوین در جاده ساری، قائمشهر واقع شده است.

این مجموعه همگام با پیشگامان صنعت فرش ماشینی در جهان جهت رضایت خاطر مشتریان سعی نموده محصولی مطابق با استانداردهای جهانی فراوری و عرضه نماید از اینرو کلیه محصولات فرش ساوین دارای نشان ملی استاندارد ایران و گواهی نامه های بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001-2008 و استاندارد کیفیBELCORO آلمان و نشان تعالی کیفیت بوده و عضو شبکه جهانی کیفیت IQNET نیز می باشد.

محصولات فرش ساوین تحت عنوان چند کلکسیون معروف در بازار ایران عرضه می گردد که از آن جمله می توان به پارس، پارس 2 ، گنجینه ، زرین 2، کرمان، آبگینه، ماهور، شنل ، گبه ، گلستان ، سیلور، پازیریک ، صدف ، ساوین متال ، پتینه ، پتینه 2 ، ساوین مد، مدرن و کودک اشاره کرد که هر کدام از آنها قیمت و مشخصات ویژه خود را دارا می باشند.

براساس اعلام استانداری مازندران در امسال 24 طرح عظیم صنعتی در این استان شمال کشور با اعتبار سه هزار میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد و برای بیش از یک هزار و 500 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد و حجم سرمایه گذاری صنعتی در استان مازندران نیز به بیش از 71 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

در هفت سال اخیر حدود 52 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در مازندران انجام شد به طوری که در این مدت (92 تا 99) یک هزار و 431 واحد فراوریی و صنعتی در استان جواز بهره برداری دریافت کردند و از محل افتتاح این واحدهای صنعتی برای حدود 28 هزار نفر ایجاد اشتغال شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بهره برداری از طرح توسعه فرش ساوین مازندران با حضور سرپرست وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از طرح توسعه فرش ساوین مازندران با حضور سرپرست وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید