نشانه های ابتلا به مخملک چیست؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بیماری مخملک با یک باکتری به نام اِی استرپتوکوک که بیشتر در بینی و گلو یافت می گردد و دلیل عفونت هایی مانند زرد زخم و گلودرد چرکی نیز است، به وجود می آید.

نشانه های ابتلا به مخملک چیست؟

در حالی که مخملک یک بیماری مرگبار در گذشته بود، امروزه فقط یک بیماری خفیف به شمار میرود. این بیماری بیشتر بچه ها کم سن را دچار می نماید و امروزه به آسانی با آنتی بیوتیک ها درمان می گردد با این حال در مواردی نادر ممکن است عوارضی از جمله عفونت گوش، ذات الریه، مننژیت و تب روماتیسمی را به وجود بیاورد.

این بیماری با یک باکتری به نام اِی استرپتوکوک که بیشتر در بینی و گلو یافت می گردد و دلیل عفونت هایی مانند زرد زخم و گلودرد چرکی نیز است، به وجود می آید.

معمولا دو تا پنج روز طول می کشد تا کسی که با باکتری تماس داشته است، مخملک بگیرد.

این بیماری با قطره های تنفسی موجود در هوا که ممکن است با سرفه یا عطسه منتشر شوند، منتقل می گردد بعلاوه ممکن است افراد با تماس مستقیم با خلط، بزاق یا پوست فرد بیمار به این بیماری دچار شوند.

بعلاوه ممکن است به وسیله حوله، حمام، لباس یا ملحفه آلوده نیز به این بیماری دچار شد.

مخملک اغلب با نشانه هایی شبیه آنفلوانزا که شامل تب بالا، سردرد، گلودرد، گونه های برافروخته و ورم غدد گردن است، آغاز می گردد.

باکتری در اوایل بیماری ممکن است باعث ایجاد لایه سفیدی روی زبان گردد که انتها پوسته می گردد و زبان قرمز، متورم و پر از برجستگی خواهد شد.

حدود 12 تا 48 ساعت بعد از اولین نشانه های مخملک، معمولا بثورات صورتی خاصی روی بدن ظاهر می شوند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، بثورات مخملک به برجستگی های کوچک برآمده شبیه است که باعث می گردد پوست بیمار مانند سنباده زبر گردد. بثورات از روی سینه و شکم آغاز و بعد پخش می شوند.

منبع: فرادید

به "نشانه های ابتلا به مخملک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های ابتلا به مخملک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید