از خواص بلوط فندقی چه می دانید ؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بلوط فندقی میوه درخت بلوط است که فواید بسیاری دارد . از این فواید می توان به موارد زیر اشاره نمود تقویت گوارش ، تسکین التهاب ، افزایش انرژی ، حفاظت پوست

از خواص بلوط فندقی چه می دانید ؟

بلوط فندقی چیست؟

افراد با شنیدن واژه بلوط فندقی خیلی به نقش آن در تامین مواد مغذی فکر نمی نمایند.

بلوط فندقی میوه درخت بلوط است. بلوط فندقی دارای میوه ای است که درون پوسته ای سخت واقع شده است که روی آن کلاهک وجود دارد (محل اتصال با شاخه درخت).

شما می توانید این میوه را هنگام افتادن از درخت یا جمع کردن سنجاب ها برای ذخیره زمستان در نیمکره شمالی ببینید. البته بلوط فندقی بخاطر دسترسی وسیع و داشتن خواص همانند بقیه غلات، بخش مهمی از برنامه غذایی فرهنگ های ابتدایی را تشکیل می دهد.

البته هنوز در بعضی از فرهنگ ها همانند کره و آمریکا صندلی مهمی در آشپزی دارد.

بلوط فندقی سرشار از تانین است که طعم تلخی به آن می دهد،اما روش های مختلفی برای رفع کردن طعم ناخوشایند آن وجود دارد. می توان میوه را جوشاند یا در آب خیس کرد تا رنگ آب قهوه ای گردد.

اخیرا از بلوط فندقی بعنوان جایگزین قهوه استفاده می نمایند. بعلاوه بلوط را آسیاب می نمایند و از آرد آن برای پخت نان،مافین و غذاهایی که از آرد غلات تهیه می گردد، استفاده می نمایند. باوجود در دسترس بودن سایر غلات و ارزش غذایی آنها،همچنان بلوط فندقی به علت چربی ،پروتئین، کربوهیدرات، املاح و ویتامین بالا مصرف زیادی دارد.

خواص بلوط فندقی

اجازه دهید،نگاهی دقیق تر به خواص بلوط فندقی بیندازیم

مراقبت از پوستبه روش های مختلفی از بلوط فندقی برای حفاظت از پوست استفاده می گردد.برای نمونه با جداسازی تانین از آن بعنوان تونیک قابض استفاده می نمایند.

با خیس کردن یا جوشاندن آن ، از آب غنی شده با تانین برای تسکین سوختگی و زخم، تسریع ترمیم بریدگی و جراحت و کاهش التهاب استفاده می گردد.

از آب غنی از مواد مغذی آن برای درمان درد سطحی هم استفاده می گردد.

تقویت گوارشهمانند بیشتر آجیل ها، بلوط فندقی فیبر بالایی دارد و برای تقویت سلامت گوارش بسیار موثر است.

فیبر به تنظیم حرکات روده و رفع نمودن یبوست و اسهال یاری می نماید.

بلوط فندقی برای کسانی که از اختلال حرکات روده، درد، نفخ و دیگر ناراحتی های دستگاه گوارش رنج می برند، بسیار مناسب است.

جلوگیری از دیابتیکی از مهمترین مزایای بلوط فندقی توانایی آن در تنظیم سطح قند خون بدن است. بنابرین از افت و خیز خطرناک گلوکز و متعاقبا بیماری دیابت جلوگیری می نماید.

فیبر و کربوهیدرات های نسبتا پیچیده موجود در آن علت اصلی خاصیت تنظیم نمایندگی آن است.

محافظت از سلامت قلبخیلی از آجیل ها، باوجود چربی بالا برای سلامتی مفید اند.

بطور میانگین مقدار چربی اشباع نشده آن 5 برابر چربی اشباع شده آن است و به تعامل کلسترول و جلوگیری از چاقی، گرفتگی عروق و سایر بیماری های قلبی ناشی از چربی اشباع شده یاری می نماید.

افزایش سطح انرژیمقادیر بالایی از کربوهیدرات موجود در بلوط فندقی انرژی ماندگاری فراهم می نماید.

آرد و آجیل ها می توانند جایگزین بهتری برای قندهای ساده با کربوهیدرات صفر باشند. قندهایی که انرژی آنی ایجاد می نمایند و بر خلاف آجیل عمل می نمایند.

نگهداری از سلامت استخوان ها
ترکیب خارق العاده املاح موجود در بلوط فندقی شامل فسفر،پتاسیم و کلسیم است و سلامت استخوان را بالا می برد و از پوکی استخوان جلوگیری می نماید.

کلسیم یکی از مهمترین املاح برای تراکم استخوان محسوب می گردد و بمقدار فراوان در بلوط فندقی وجود.

ارتقاء متابولیسمیکی از کلیدی ترین نقش های ویتامین خانواده B، تقویت متابولیسم بدن است.

بلوط فندقی دانه کوچکی است اما سرشار از ویتامین های B مانند نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. با تامین احتیاج های متابولیکی، بلوط فندقی می تواند به تنظیم فرآوری آنزیم بدن یاری کند.

ارتقا ترمیم و رشدپروتئین از ترکیبات اصلی رژیم غذایی سالم است.

این ماده برای ایجاد بافت و سلول نو و ترمیم نواحی آسیب دیده ، زخم یا مریضی لازم است. بلوط فندقی دارای درصد بالایی از پروتئین می باشد.

احتیاط

بخاطر داشتن تانین، مصرف بیش از حد آن حالت تهوع و ناراحتی معده ایجاد می نماید، بنابرین همیشه بلوط را خیس کنید و ترکیبات تلخ آن را از بین ببرید.

جوشاندن آن مواد مغذی بیشتری را از بین می برد و خواص آن کم می گردد.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "از خواص بلوط فندقی چه می دانید ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خواص بلوط فندقی چه می دانید ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید