شیائومی میکس فولد 3 معرفی گردید؛ رقیب قدرتمند گلکسی زد فولد 5

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، شیائومی در سال 2021 از اولین گوشی تاشو خود رونمایی کرد و سال گذشته نسل دوم این گوشی راهی بازار شد. متاسفانه هر دو گوشی فقط به بازار چین راه پیدا کردند. ساعاتی قبل این شرکت در چین از گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 3 رونمایی کرد که امیدواریم به بازارهای جهانی هم راه پیدا کند.

شیائومی میکس فولد 3 معرفی گردید؛ رقیب قدرتمند گلکسی زد فولد 5

این گوشی از طراحی بسیار جذابی بهره می برد و ضخامت آن در حالت بسته و باز به ترتیب 10.86 میلی متر و 5.26 میلی متر است. وزن آن هم به 255 گرم می رسد. برای مقایسه باید بگوییم که ضخامت گلکسی زد فولد 5 در حالت بسته و باز به ترتیب 13.4 و 6.1 میلی متر است. این یعنی به طور قابل توجهی باریک تر از زد فولد 5 محسوب می گردد اما به باریکی آنر مجیک V2 نیست.

شیائومی مدعی شده که برای این گوشی از لولای بسیار بهتری استفاده نموده که این لولا علاوه بر کاهش ضخامت بدنه، می تواند در برابر 500 هزار مرتبه باز و بسته گوشی دوام بیاورد. به لطف طراحی نو لولا، کاربران شیائومی میکس فولد 3 می توانند گوشی را در هر زاویه بین 45 تا 135 درجه قرار دهند. این یعنی مانند گوشی های تاشو سامسونگ، امکان استفاده از قابلیت مشابه Flex Mode برای پخش ویدیو، عکاسی و دیگر موارد این چنینی وجود دارد.

شیائومی در رویداد معرفی این گوشی، هیچ اشاره ای به گواهی IP نکرد و بنابراین به نظر می رسد برخلاف گوشی های تاشو سامسونگ، این گوشی شیائومی ضدآب نیست.

در بخش بیرونی این گوشی با نمایشگر 6.56 اینچی FHD+ مبتنی بر پنل OLED روبرو هستیم که رفرش ریت 120 هرتزی ارائه می دهد. در بخش داخلی هم نمایشگر تاشو 8.03 اینچی LTPO OLED با رزولوشن 2160 در 1916 و رفرش ریت 120 هرتز تعبیه شده است. بیشتر گوشی های تاشو بازار معمولا در زمینه دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارند. اما شیائومی میکس فولد 3 در این زمینه هم فوق العاده ظاهر شده است. به طور معین در پنل پشتی 4 دوربین اصلی تعبیه شده است؛ دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری و دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری. بعلاوه در نمایشگر داخلی و بیرونی هم دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های بسیار مهم، باید به بهره گیری از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، باتری 4800 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سیمی 67 وات و شارژ بی سیم 50 وات اشاره کنیم. مدل 12/256 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1239 دلار راهی بازار چین می گردد و کاربران چینی برای خرید مدل 16/1 باید 1515 دلار بپردازند. هنوز معین نیست که آیا این گوشی راهی بازار جهانی می گردد یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی میکس فولد 3 معرفی گردید؛ رقیب قدرتمند گلکسی زد فولد 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی میکس فولد 3 معرفی گردید؛ رقیب قدرتمند گلکسی زد فولد 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید