فروش تبلت در سه ماهه سوم 2021 از سال گذشته 15٪ کمتر بوده است

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، به گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، فروش تبلت در سه ماه سوم امسال میلادی به نسبت بازه زمانی در سال گذشته اصلا خوب نبوده است.

فروش تبلت در سه ماهه سوم 2021 از سال گذشته 15٪ کمتر بوده است

در دوره ای که گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ و قدرت سخت افزاری بالا راهی بازار می شوند، می بینیم که تبلت ها خیلی بازار خوبی ندارند. البته عدم فروش بالای این محصولات به نسبت سال های اخیر دلایل دیگری از جمله ویروس کرونا، کاهش اندازه فراوری به خاطر کمبود تراشه و عدم رونمایی از تبلت های خود به وسیله شرکت هایی نظیر شیائومی، سامسونگ و … نیز دارد اما به نظر می رسد فعلا اندازه سوددهی در این بخش خیلی بالا نیست.

طبق گزارشی که از سوی Canalys منتشر شده، در بازه زمانی جولای تا سپتامبر، یعنی در سه ماه سوم سال 2021، اندازه فروش تبلت به نسبت بازه زمانی مشابه در سال 2021 با افت 15 درصدی همراه بوده است. در این گزارش آمده است که شرکت های سازنده تبلت در مجموع 37.7 میلیون از این دستگاه ها را در بازه زمانی یاد شده به فروش رساندند این در حالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته اندازه تبلت به فروش رفته به 44.3 میلیون دستگاه رسید.

شرکتاندازه فروش در سه ماه سوم 2021 به میلیونسهم بازار در سه ماه سوم 2021اندازه فروش در سه ماه سوم 2020 به میلیونسهم بازار در سه ماه سوم 2020تغییر سالانه
اپل15.230٪40.415.233٪34.40.0٪
سامسونگ7.209٪19.19.034٪20.420.2-٪
لنوو4.279٪11.34.195٪9.52.0+٪
آمازون2.772٪7.44.993٪11.344.5-٪
هواوی2.502٪6.65.096٪11.550.9-٪
سایر5.710٪15.15.738٪130.5-٪
مجموع37.705٪10044.293٪10014.9-٪

اما به تفکیک شرکت، همچنان می بینیم که اپل به عنوان برترین شرکت فراورینماینده و فروشنده تبلت در دنیا در صدر واقع شده است که البته انتظاری جز این هم نداشتیم. آیپدها و آیپد پرو ها برترین تبلت هایی هستند که کاربران می توانند برای انجام کارهای مختلف خریداری نمایند و به خاطر کیفیت بالایی هم که دارند، طبیعی بود فروش خوبی داشته باشند. با توجه به چارت منتشر شده از عملکرد هر شرکت در امسال، می بینیم که اپل با فروش چیزی حدود 15.2 میلیون تبلت در سراسر دنیا، توانست 40.4 درصد از سهم بازار را در اختیار خود داشته باشد.

سامسونگ هم با فروش 7.2 میلیون دستگاه، با اختلاف بسیار زیادی در رده دوم واقع شده است و پیروز شده تنها 19.1 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. البته عدم رونمایی از تبلت های سری گلکسی تب S8 را هم می توان یکی از دلایل مهمی دانست که سامسونگ را از رسیدن به 20 درصد یا بیشتر سهم بازار باز داشته است؛ تبلت هایی که قرار بود امسال رونمایی و راهی بازار شوند اما ظاهرا به خاطر کمبود تراشه پرچم دار باید منتظر باشیم سال بعد این اتفاق رخ دهد.

در رده سوم اما لنوو ایستاده که اگرچه تبلت های ارزان و خوبی دارد اما توانسته فقط 4.3 میلیون دستگاه به فروش برساند و 11.3 درصد از سهم بازار را مال خود کند. همانطور که مشاهده می کنید، شرکت هایی نظیر آمازون و هواوی هم به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را با فروش 2.8 و 2.5 میلیون دستگاه به خود اختصاص داده اند. البته هر دوی این شرکت ها به نسبت بازه زمانی مشابه در سال گذشته افت زیادی در اندازه فروش خود داشتند. آمازون سال گذشته حدودا 44.5 درصد فروش بیشتری داشت که این اندازه برای هواوی به 50.9 درصد می رسد. درک می کنیم که چرا هواوی به این حال و روز افتاده اما چه چیزی باعث شده آمازون چنین افت چشمگیری داشته باشد اصلا تعیین نیست.

با نگاهی به چارت فروش منطقه ای می بینیم که تمام شرکت های بزرگ فعال در این زمینه به جز در آسیا، در تمامی منطقه ها با افت فروش همراه بوده اند. برای مثال در اروپا این اندازه به 27 درصد، در چین به 14 درصد، در آمریکای شمالی به 24 درصد و در آمریکای لاتین هم به 1 درصد می رسد. اما در بازار آسیا شاهد رشد 23 درصدی بودیم که نشان از اهمیت تبلت ها در این منطقه است.

نمی دانیم علت اصلی افت فروش تبلت ها چیست و این شرایط قرار است تا کی به همین شکل ادامه داشته باشد اما به اعتقاد Canalys، به جز در آسیا، باز هم در بازارهای دیگر شاهد افت فروش تبلت خواهیم بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش تبلت در سه ماهه سوم 2021 از سال گذشته 15٪ کمتر بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تبلت در سه ماهه سوم 2021 از سال گذشته 15٪ کمتر بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید