شناسایی و بازگشت به مدارس دانش آموزان بازمانده از تحصیل
به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، تهران (پانا) - وزیر آمورش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش تأکید کرد مدیران با تمام توان در راستای شناسایی و بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل کوشش نمایند و نباید در این راستا از هیچگونه اقدامی دریغ گردد.

یوسف نوری در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار گردید، با اشاره به سیاست جذب افراد نخبه در آموزش و پرورش، اظهار کرد: افراد دارای استعدادهای برتر و نخبگان تأثیرات مستقیم و مثبتی بر روی مرتبیان (دانش آموزان) دارند.
وی با بیان اینکه الگوسازی و معرفی افراد شایسته به دانش آموزان از دیگر سیاست های این وزارتخانه است، گفت:آینده کشور در دست همین دانش آموزان است پس نه تنها نیازمند آموزگارانی دانا و فهیم هستند بلکه افرادی شایسته در تمام عرصه ها نیز باید به آن ها معرفی گردد.
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: شکوفایی استعدادهای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه مستلزم کوشش و انجام پیگیری های ضروری است و در این خصوص باید با دانش آموزان و خانواده های آن ها گفت وگو و گفتگو انجام گردد.
نوری در ادامه ضمن تقدیر از تمامی خیّرانی که به هر نحوی زمینه تحصیل دانش آموزان را فراهم می نمایند افزود: مدارس خیرساز باید به هر نامی که خیّران انتخاب می نمایند مزین گردد، این افراد نیکوکار و شایسته سهم بزرگی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند.
عضو کابینه دولت مردمی از ادامه کوشش ها برای اجرایی کردن طرح رتبه بندی اطلاع داد و افزود: فرآیند گزینش و استخدام در آموزش و پرورش باید با نهایت دقت انجام و صلاحیت های عمومی و بعلاوه شایستگی های تخصصی مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان و مربیان و بعلاوه شرایط تحصیلی آن ها گفت: تعطیلی کامل مدارس امری مطلوب نیست و تأثیر این اقدامات دهه آینده معین خواهد شد لذا در بسیاری از منطقه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان مدارس را بازگشایی کرد.
نوری بابیان اینکه در فرآیند جابجایی متقاضیان باید تعهداتشان را سپری نموده باشند، اظهار داشت: کمیته ای در راستای اجرای تبدیل شرایط ها تشکیل گردد تا مراحل آن به شکل دقیق انجام بگیرد.
عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به شرایط فضاهای آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش و تأکید براستفاده حداکثری از این فضاها، افزود: املاک مازاد غیرآموزشی شناسایی و اقدامات لازمه در مورد آن ها انجام گردد.
وزیر آمورش و پرورش در ادامه بر حضور میدانی مدیران کل در مدارس و در بین دانش آموزان تأکید و بیان کرد: در راستای آنالیز شرایط ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان باید شرایط مدارس به صورت دقیق ارزیابی گردد و این مهم بدون حضور میدانی امکان پذیر نمی باشد.
منبع: خبرگزاری پانا