دستور تهیه ترشی هفت میوه با رب انار و سرکه

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ترشی هفت میوه و ترشک هفت میوه، چاشنی و میان وعده بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی می توانید در خانه آن ها را آماده کنید. در این مقاله آموزش کامل طرز تهیه ترشی هفت میوه را قرار داده ایم.

دستور تهیه ترشی هفت میوه با رب انار و سرکه

ترشی هفت میوه شمالی یا ترشک هفت میوه از میوه های خشک به همراه رب انار تهیه می گردد که یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و پر هوادار است. البته شما می توانید ترشی هفت میوه تابستانی یا ترشی هفت میوه با سرکه را هم تهیه کنید که ترکیب کاملا متفاوتی با ترشک هفت میوه شمالی دارد و به عنوان چاشنی کنار انواع غذا ها سرو می گردد.

ترشی هفت میوه خشک

مواد لازم

طرز تهیه

آلو خشک را از چند ساعت قبل خیس کنید. اگر از آلوی تازه استفاده می کنید بعد از شستن به همراه 1 لیوان آب روی حرارت کم بگذارید و بعد از این که پوستشان شل شد، شعله را خاموش کنید و کنار بگذارید تا خشک گردد و پوستشان را بگیرید.

دوباره آلو ها را به قابلمه برگردانید و گوشت آلو ها را بجوشانید تا هم نرم شوند و هم آب اضافه شان تبخیر گردد. رب انار و شکر را به آلو ها اضافه نمایید تا شکر حل گردد. سایر میوه ها را اضافه نموده و چند قل که زد شعله را خاموش کنید.

کمی که ترشی خنک شد، سرکه را روی مواد بریزید. برای ملس شدن ترشی می توانید به دلخواه اندازهی نمک و شکر اضافه کنید. قابلمه را به مدت 24 ساعت کناری بگذارد تا همه میوه ها به هم مزه بدهند. برای خوشمزه تر شدن ترشی می توانید از آب زرشک هم بهره ببرید.

ترشی هفت میوه تابستانی

طرز تهیه

به اندازه مساوی سیب گلاب، هلو، شلیل، خیار، گلابی، انبه و زردآلو را شسته، خشک نموده و سپس خرد کنید. به اندازه دلخواه چند حبه سیر سیر، سبزیجات معطر، نمک، فلفل، گلپر و سیاه دانه به مواد اضافه نموده داخل شیشه تمیز ریخته و رویشان را با سرکه پر کنید و یک هفته در یخچال بگذارید تا جا بیوفتد.

ترشی هفت میوه با سرکه

مواد لازم

طرز تهیه

میوه ها را با رنده درشت، رنده کنید. ادویه و نعنا و نمک بزنید و داخل شیشه بریزید و رویشان را با سرکه پر کنید. یک هفته در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.

ترشی هفت میوه مخلوط

طرز تهیه

ترکیب میوه های دلخواهتان را انتخاب کنید. آلبالو، گیلاس، هلو، هلو انجیری، آلو زرد، زغال اخته، شفتالو، آلو سیاه.

میوه ها را بشویید و خشک کنید. هسته گیلاس، آلبالو و زغال اخته را خارج کنید. سایر میوه ها را به تکه های میانه خرد کنید. نمک و فلفل سیاه نیم کوب و سیاه دانه و زردچوبه رویشان بپاشید.

میوه ها را داخل شیشه ریخته رویشان را با سرکه پر کنید و به مدت یک هفته در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.

ترشی هفت میوه با رب انار

مواد لازم

طرز تهیه

برای تهیه رب گوجه سبز، گوجه سبز را به همراه اندازه خیلی کم آب بجوشانید و وقتی کاملا نرم شد از آبکش رد کنید و پوست و هسته اش را جدا کنید و دوباره بجوشانید و هم بزنید تا غلیظ گردد.

میوه ها را نگینی خرد کنید. سایر مواد را با هم مخلوط کنید وقتی که لواشک ها باز شدند میوه ها را به سس اضافه کنید و در شیشه بریزید و 10 روز در یخچال بگذارید تا جا بیوفتد.

ماندگاری این ترشی در یخچال 1 سال است. استفاده از نمک انار که یکی از انواع نمک میوه است باعث می گردد که رنگ ترشی ثابت بماند.

منبع: فرارو

به "دستور تهیه ترشی هفت میوه با رب انار و سرکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه ترشی هفت میوه با رب انار و سرکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید