خبرنگاران نگرانی جمهوریخواهان از تاثیر عملکرد ترامپ بر موقعیت آنان در سنا

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، تهران- خبرنگاران- بعضی جمهوریخواهان ابراز نگرانی نموده اند که عملکرد ترامپ در قبال کرونا و اعتراض ها به قتل جورج فلوید باعث به خطر افتادن اکثریت این حزب در سنای آمریکا گردد.

خبرنگاران نگرانی جمهوریخواهان از تاثیر عملکرد ترامپ بر موقعیت آنان در سنا

تارنمای خبری هیل روز شنبه در گزارشی نوشت که جمهوریخواستار سنای آمریکا درباره واکنش تهاجمی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور نگران هستند که رای دهندگان مستقل را در آستانه انتخابات ماه نوامبر (آبان ماه) از این حزب رویگردان کند.

در حالی که کمتر از پنج ماه به انتخابات ریاست جمهوری و کنگره در آمریکا باقی مانده، هم حزبی های ترامپ در سنا نگران هستند که تمرکز بیش از حد او بر پایگاه رای دهندگانش به جای رای دهندگان مستقل، راهبرد حزب جمهوریخواه برای کسب آرای این قشر را نقش بر آب کند.

یک سناتور جمهوریخواه به شرط بی نام ماندن به تارنمای هیل گفت با رویدادهای پی درپی مثل شیوع کووید19 و اکنون هم ناآرامی های پس از قتل جورج فلوید، نگرانی ها در سنا از عواقب این رویدادها بسیار افزایش یافته است. اعضای حزب جمهوریخواه این موضوع را در جلسات مطرح نمی نمایند اما در گفت وگوهای فردی از آن صحبت می نمایند.

جمهوریخواستار سنا به دلیل واکنش با تعلل دولت ترامپ به شیوع کرونا و گاف های متعدد او از جمله در توصیه به نوشیدن مایع ضدعفونی برای درمان کووید19، نگران حفظ اکثریت این حزب در سنا بودند و در روزهای اخیر نیز موضوع ناآرامی ها به آن افزوده شده است.

یک عضو جمهوریخواه دیگر سنا نیز نگرانی های مشابهی را بیان کرد و گفت: مردم بسیاری هستند که خواستار آرامشند. موضوع لحن و کلماتی است که او (ترامپ) به کار می گیرد که به گمان من به ضرر ما (جمهوریخواستار) تمام خواهد شد.

لیزا مورکووسکی سناتور جمهوریخواه از آلاسکا روز پنجشنبه با تمجید از بیانیه به شدت انتقادی جیمز متیس وزیر دفاع پیشین ترامپ، حمله خود علیه رییس جمهوری آمریکا را سامان داد و بیانیه متیس را حقیقی، صادقانه، ضروری و در عین حال دیرهنگام توصیف کرد.

مورکووسکی گفت که بیانیه متیس می تواند جسارت جمهوریخواستار را افزایش دهد تا بتوانند صادقانه نقدها خود علیه ترامپ را بیان و از نگرانی های درون حزبی خود صحبت نمایند.

کوین کارمر دیگر سناتور جمهوریخواه نیز تایید کرد که با توجه به نزدیک شدن انتخابات و بحران های پیش آمده، نگرانی هایی در این باره وجود دارد که به ضرر این حزب تمام گردد، اما گفت که بعید است ترامپ لحن و رفتار خود را چه اکنون و چه در زمان انتخابات تغییر دهد.

نظرسنجی های اجرا شده در هفته های اخیر نگرانی های جمهوریخواستار را تایید می نماید. نظرسنجی ایپسوس/رویترز، دانشگاه کینیپیاک و شبکه فاکس نیوز حاکی از آن است که نارضایتی از عملکرد ترامپ افزایش یافته و جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری از ترامپ پیشی گرفته است.

جورج فلوید، سیاهپوست 46 ساله آمریکایی، اوایل خردادماه در حالی که در بازداشت پلیس بود و زانوی پلیس سفید پوست بر گردن او قرار داشت، جان داد و موجی از اعتراضات که در بعضی موارد به خشونت منجر شد، را برانگیخت.

شهرها و ایالت ها آمریکا در 12 روزی که از قتل فلوید گذشته شاهد تظاهرات گسترده و اعتراض به خشونت پلیس و نژادپرستی نهادینه در ساختار سیاسی و مالی آمریکا بوده است.

ترامپ به رغم نقدها گسترده حتی از سوی هم حزبی های خود، به جای کوشش برای بازگرداندن آرامش به مردم کشورش، همیشه تشویق به سرکوب اعتراضات توسط نیروهای گارد ملی و همچنین تهدید به استفاده از ارتش نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نگرانی جمهوریخواهان از تاثیر عملکرد ترامپ بر موقعیت آنان در سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی جمهوریخواهان از تاثیر عملکرد ترامپ بر موقعیت آنان در سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید