نخستین سخنرانی رسمی ترامپ در کاخ سفید از زمان ابتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در نخستین حضور عمومی خود پس از ابتلا به بیماری کرونا با ایراد یک سخنرانی خطاب به 2 هزار تن از هوادارانش فعالیتهای انتخاباتی خود را از سر گرفت.

نخستین سخنرانی رسمی ترامپ در کاخ سفید از زمان ابتلا به کرونا

این در حالی است که کاخ سفید هنوز نتایج آخرین تست کووید -19 ترامپ را اعلام ننموده است. سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت که ترامپ تست مزبور را می دهد و در صورتی که معلوم گردد او هنوز عامل انتقال ویروس است، در ملاعام حاضر نخواهد شد.

حتی اسکات اطلس پزشک مشاور ترامپ از اظهارنظر در خصوص نتیجه تازه ترین تست رئیس جمهور آمریکا خودداری کرد.

با این وجود، تقلای ترامپ برای ارائه چهره ای سرسخت و قاطع از خود در برابر مجرمان تأثیر چندانی در بالا بردن موقعیت وی در نظرسنجی های ملی نداشته است. این نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ با رقیب دموکرات خود اختلافی دو رقمی دارد. اما شکاف میان این دو نامزد انتخاباتی در ایالات محل رقابت- که مشخص نماینده سرنوشت نهایی انتخابات هستند- فشرده تر است.

ترامپ در این سخنرانی به ابتلایش به بیماری کرونا اشاره ای گذرا کرد و گفت که حال وی بسیار خوب است و با تظاهر به اینکه هیچ علائمی از بیماری در وی مشهود نیست و هیچ خطری برای سرایت بیماری از او به دیگران وجود ندارد، به انتقادها از خروج خود از بیمارستان پاسخ داد و گفت: من کمی تب کردم، اما باز این کار را می کنم؛ بگذارید به شما بگویم. من بار دیگر این کار را خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به شروع فعالیت مجدد کارزار انتخاباتی خود گفت که در هفته جاری سه گردهمایی انتخاباتی در ایالات فلوریدا، پنسیلوانیا و آیووا برگزار خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا در کوشش برای کم اهمیت جلوه دادن ویروس کووید -19 مدعی شد که آمریکا این ویروس را شکست خواهد داد و اینکه دانشمندان و شرکتهای داروسازی در حال یافتن شیوه های قدرتمندی برای معالجه این بیماری هستند. ترامپ بار دیگر مدعی شد که واکسن کرونا به زودی به بازار خواهد آمد.

این درحالی است که رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اعلام نموده است که اکثریت مردم این کشور دست کم تا اواسط سال 2021 به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت.

ترامپ همچنین با تکرار الفاظ نژادپرستانه خود بار دیگر ویروس کووید -19 را یک ویروس چینی خواند و بدون اشاره به افزایش شمار مبتلایان در ایالات متحده، از افزایش موارد ابتلا در اروپا و کانادا سخن گفت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در انتقاد از جو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری را فردی خوب آلود توصیف کرد که به سیاهپوستان و لاتین تبارهای آمریکایی خیانت نموده است. او خطاب به هوادارانش گفت: اگر شما فکر می کنید که او [بایدن] می تواند این کشور را اداره کند، سخت در اشتباهید.

ترامپ همچنین گفت که پیش از شیوع ویروس کرونا، آمریکا در شرایط مالی خوبی قرار داشت و این کشور با غلبه بر کرونا، به شرایطی به مراتب بهتر از گذشته باز خواهد گشت.

ترامپ به طرفدارانش توصیه کرد که در انتخابات سوم نوامبر شرکت نمایند و تأکید کرد که هرگز اجازه نخواهد داد کشور بار دیگر به دلیل ویروس کرونا تعطیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین سخنرانی رسمی ترامپ در کاخ سفید از زمان ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سخنرانی رسمی ترامپ در کاخ سفید از زمان ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید