تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر تبریز هویت تاریخی محلات را هم از بین برده است

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ و احیای هویت شهری تبریز در مطالعات و اجرای طرح های عمرانی و ساخت وسازهای شهری تأکید کرد و گفت: هر کاری که در شهر انجام می گردد باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد.

تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر تبریز هویت تاریخی محلات را هم از بین برده است

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در اولین جلسه کمیسیون ماده 5 تبریز، با اشاره به تراکم شدید ساخت وساز و فعالیت در محدوده مرکزی شهر تبریز، گفت: این شرایط باعث مسائل زیادی برای مردم شده و مبلمان شهری تبریز را فوق العاده آسیب پذیر نموده است.

وی اضافه کرد: تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر، هویت تاریخی محلات را هم از بین برده و شایسته نیست که شهری مانند تبریز چنین شرایطی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید برای این مسأله چاره اندیشی گردد، اضافه کرد: هر کاری در شهر انجام می گردد باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد و تنها به جنبه درآمدزایی و سوددهی آن توجه نگردد.

وی گفت: شهرداری تبریز در مطالعات و اجرای طرح های عمرانی و ساخت وسازهای شهری به موضوع حفظ و احیای هویت شهری توجه جدی کند و تصمیمات به گونه ای باشد که آیندگان ما را مذمت نکنند.

لازم به ذکر است بر اساس ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، آنالیز و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان از طریق کمیسیونی به ریاست استاندار (و معاون عمرانی استاندار به عنوان جانشین) و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر تبریز هویت تاریخی محلات را هم از بین برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر تبریز هویت تاریخی محلات را هم از بین برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید