آنچه از هتل ها و امکانات و درجه بندیشان باید بدانید

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بارها برای شما ممکن است که که در هنگام رزرو هتل خود در وب سایت گردشگری اصطلاحات هتل را ندانید و گاهی در این باره سردرگم شوید. تمامی اصطلاحات هتل ها بر اساس زبان انگلیسی و آیین نامه هتلداری شکل گرفته است که در هنگام رزرو باید به کلمات انگلیسی آن توجه کنید. برای اینکه با تمامی هتل ها و امکانات و درجه بندی شان آشنا شوید خبرنگاران تمامی اصطلاحات هتل ها را در این مقاله آورده است تا با خیال راحت اگر خواستید هتل مدنظرتان را رزرو کنید. یکی از اولین ویژگی های هتل برای شما این است که هتلی که می خواهید رزرو کنید چند ستاره است. هتل ها بر حسب امکاناتی که دادند از یک ستاره تا پنج ستاره تقسیم بندی می شوند و در ادامه برایتان انواع هتل بر حسب ستاره هایشان را شرح می دهیم.

آنچه از هتل ها و امکانات و درجه بندیشان باید بدانید

اصطلاحات رزرو هتل

اگر تا به حال هتل رزرو نموده باشید با اصطلاحات عجیب و غریب و گاهی مبهم هتل ها آشنایی دارید. بعضی از این اصطلاحات آنقدر گیج نماینده هستند که معنایشان را نمی دانیم و از طرفی نگرانیم مبادا اتاق اشتباهی رزرو نموده باشیم. در این مطلب قصد داریم بعضی از اصطلاحات مربوط به هتل را با شما در میان بگذاریم تا دفعه بعد که خواستید اتاق هتل رزرو کنید مثل یک حرفه ای رفتار کنید. با وبلاگ ساعت دیواری همراه باشید.

انواع هتل و در جه بندی یشان بر حسب ستاره

هتل ها بر اساس خدمات و کیفیت که دارند درجه بندی می شوند. درجه هتل ها از یک ستاره تا پنج ستاره است که براساس استانداردهای جهانی هتل داری آیین نامه آن شکل گرفته است و بر حسب آن هتل ها نیز امتیاز داده می شوند. در دنیای صنعت گردشگری امروز هتل گاهی تنها مکان اقامتگاه نیستند بلکه خودشان یکی از جاذبه های تاریخی نیز هستند که گروهی از مسافران را به سوی خود می کشاند. اصطلاحات هتل ها در باره چند ستاره بودن به کیفیت ساختمان، مقدار ساختمان و خدمات هتل برمیگردد.

  • هتل های یک ستاره:

معمولا کوچکترین هتل ها هستند، گاهی رستوران و کافی شاپ نیز ندارند و حتی ممکن است آسانسور هم نداشته باشد به همین علت شاید هیچ وقت نتوانند به درجه بالاتری را کسب نمایند. مسلما از دیگر هتل با تعداد ستاره های بیشتر، مقرون به صرفه تر هستند و اگر همیشه درصدد کاهش هزینه های سفری خود هستید، پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود. یکی از اصطلاحات هتل چند ستاره بودن آن است و به یاد داشته باشید هتل های یک ستاره پایین ترین درجه هتل را دارند.

  • هتل های دو ستاره:

این هتل ها نیز گزینه خوبی است برای آن دسته از افرادی که دوست دارند مقرون به صرفه سفر نمایند و بی شک اقامتگاه یکی از بخش هم مهم هزینه در سفر است. این هتل از دو طبقه تا چهار طبقه هستند، همه بخش های هتل تمیز و آراسته است اما لوکس و گران قیمت نیستند. هتل های دو ستاره معمولا مجموعه ورزشی ندارند و رستوران های مجللی نیز دارند. بیشتر در جایی این هتل ها زده می گردد که دسترسی خوبی به رستوران های شهر را دارند. گاهی ممکن است دارای پارکینگ نیز نباشند و یادتان باشد هر هتلی چه در داخل ایران ک چه در خارج تمامی اطلاعاتش نوشته شده است، پس اگر خواستید هتل دو ستاره را انتخاب کنید تمامی اطلاعات آن را بخوانید. هتل دو ستاره از دیگر اصطلاحات رایج هتل ها است که آن را بارها ممکن است شنیده باشید.

  • هتل های سه ستاره:

نوعی دیگر از هتل ها که خوب است بشناسید هتل های سه ستاره است. این هتل ها فضای بزرگتری و شیک دارند و معمولا چهار الی پنج طبقه هستند، رستوران های آن ها مجلل نیست اما همیشه کیفیت غذای خوبی را دارند، صبحانه در این هتل ها به شکل سلف سرویس و به صورت بوفه سرو می گردد. در هنگام اقامت یادتان باشد که در بیشتر مواقع یک شب اقامت با صبحانه رایگان است که هزینه ای برای صبحانه نمی پردازید. اما برای نهار و شام و یا کافی شاپ شما باید هزینه های آن را جداگانه حساب کنید. معمولا هتل های سه تاره نزدیک جاذبه های گردشگری ساخته می شوند و برای بسیاری از مسافران مزیت مهمی محسوب می شوند. گاهی هتل های سه تاره دارای مجموعه ورزشی هستند و گاهی هم نیستند. در هنگام رزرو به اصطلاحات هتل بر حسب ستاره ها توجه داشته باشید.

  • هتل های چهار ستاره:

از رایج ترین اصطلاحات هتل که شنیده اید احتمالا هتل های چهار ستاره هستند. این هتل معمولا 5 الی طبقه هستند. لابی هتل ها بسیار تمیز و شیک است. گاهی ساختمان هتل خودش یک بنای با ارزش تاریخی است که با تغییر کاربری تبدیل به هتل شده است . خدماتی چون پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، خشک شویی، اسپا، مجموعه ورزشی چون سونا، استخر، جکوزی را دارند. در این هتل ها فردی برای حمل چندان بار شما می آید و چمدان ها را تا اتاق شما خواهد آورد. امکانات اتاق های در عالی ترین سطح است. یادتان باشد هتل های چهار ستاره بزرگ هستند و فضاهای اتاق های آن نیز بزرگ به شمار می فرایند.

خدمات بهداشتی چون حوله های بزرگ، سشوار، خمیر دندان، شامپو، صابون وجود دارد و به ازای هر روز ماندن شما این خدمات شارژ می گردد. معمولا دارای میز تحریر، میز آرایش نیز در اتاق ها هستند. اتاق ها نیز مبله هستند. مسلما بهای گران تری نسبت به هتل های ذکر شده دارند اما خدمات با کیفیت تری نیز دارند.

  • هتل های پنج ستاره:

با کیفیت ترین هتل ها، هتل های پنج ستاره هستند که خود بنای های آن یادتان باشد ارزش معماری دارند. یکی از مکان ها که همیشه طرح های معماری رو به پیشرفت برایشان درنظرگرفته می گردد هتل های پنج ستاره هستند و از همین رو شما با یک سازه معماری مدرن و معاصر روبه رو می شوید. بسیار بزرگ هستند و چشم مقدار ای خوبی همیشه دارند. این هتل ها معمولا 4 تا 6 آسانسور دارند تا در فصل های های سیزن مسافران در هتل به راحتی در طبقات جا به جا شوند. تعداد رستوران هتل های پنج ستاره به سه رستوران میرسد و گاهی نیز دو کافی شاپ دارد. این هتل ها حتما مجموعه ورزشی از جمله باشگاه بدن سازی، سونا، استخر، جکوزی را دارند.

تمامی اتاق ها مجهز به مینی بار، امکانات بهداشتی و آرایشی فوق العاده هستند. فضای اتاق ها نیز بسیار بزرگ است. اینترنت وای رایگان در تمامی هتل های ذکر شده موجود است و هتل های پنج ستاره به تلویزیون، دستگاه DVD و اینترنت وای رایگان مجهز هستند. هر روز هتل ها از طریق نظافت چی تمییز می شوند و نهایت آراستگی در این هتل وجود دارد. این هتل هم در فهرست انتخابی افراد مشهور است و اتاق های VIP برای آنان نیز درنظر گرفته می گردد. هتل پنج ستاره بسیار گران قیمت است.

دیگر اصطلاحات هتل ها را دربارهی چندستاره بودنشان می دانید. .هر هتلی را که سرچ می کنید در گوگل و تریپ اد وایز تعداد ستاره آن با شکل ستاره نمایش داده می گردد و خدمات مربوط آن را مطالعه کنید و سپس درخواست رزرو بدهید.

انواع هتل:

هتل های انواع مختلفی دارند، مثلا شاید هتل پاسیون، بوتیک هتل، هتل آپارتمان و حتی متل را نیز شنیده باشید. تمامی نام های ذکر شده خدمات متفاوتی را به مسافران عرضه می نمایند. در ابتدا برای شما متل ها را می گوییم.

  • Motel

متل ها از هتل ها بسیار کوچک تر هستند. در بسیاری از مواقع در خارج شهر ساخته شده اند و یادتان باشد که لابی ندارند. این واحد های اقامتی دارای پارکینگ نیز هستند. متل ها هتل به حساب نمی آیند پس در نتیجه درجه بندی ستاره های هتل را نیز ندارند. در هنگام رزرو اقامت خود به واژه های توجه داشته باشید.

  • هتل پانسیون

از دیگر اصطلاحات هتل ها که خوب بدانید هتل پانسیون است. هتل پانسیون ها در شهر قرار دارند و دارای یک پانسیون بزرگ دارد. یک سالن غذا خوری فقط برای میهمان خود دارد که در ساعات تعیین باز می گردد.

  • هتل آپارتمان

از انواع دیگر هتل ها که خوب است بدانید هتل آپارتمان است. هتل آپارتمان سوئیت های اقامتی هستند که معمولا سه ستاره تا چهار ستاره هستند. هتل آپارتمان دارای آشپزخانه است و اگر دوست دارید در سفر وسایل آشپزی در اقامتگاه خود داشته باشید برترین پیشنهاد است. در هتل آپارتمان ها به خاطر واحد های اقامتی مجزا می توانید حیوان خانگی خود را نیز ببرید. هتل آپارتمان ها مبله هستند، امکانات آشپزی دارند و آراسته و تمیز نیز باید باشند.

  • ریزوت هتل

از دیگر اصطلاحات هتل که شاید کمتر شنیده باشید ریزوت هتل است ریزوت هتل اقامتگاه بسیار لوکس و خاص در کنار چشمه، رود ، آبگرم، جاذبه های طبیعی بکر و گاهی در جزایر خاص ساخته شده اند. معمولا از هتل های پنج ستاره هستند و فضای بسیار بزرگ تری را نیز دارند. این نوع هتل از هتل های پنج ستاره با توجه به موقعیت مکانی اش نیز گران تر هستند.

اصطلاحات مربوط به نوع اتاق در هتل

از اصطلاحات هتل ها که خوب است بدانید، اصطلاحات رایج اتاق ها در هتل ها است . شاید شما هم اتاق سینگل، توئین، دو تخته، دبل و کینگ را هم شنیده اید اما تفاوت آن را ندانید. این نام گذاری بر اساس کلمات انگلیسی است که واژه انگلیسی آن نیز برای شما نوشته می گردد.

  • اتاق سینگل | Single :

اتاق یک نفره است و یک تخت دارد و اگر تنها سفر می کنید اتاق سینگل را برای خودتان رزرو کنید. اگر در خارج از کشور می خواهید اقامت اتاق سینگل را داشته باشید علامت اختصاری آن SGL است.

  • اتاق دبل یا تویین | Double Twin:

دبل اتاقی است که در هتل یک تخت دو نفره به هم چسبیده را دارد و در اتاق های تویین دو تخت مجزا از هم در اتاق واقع شده است. علامت اختصاری اتاق های تویین یادتان باشد DBL است.

  • اتاق سه تخته:

اتاق های که سه تخت مجزا و یا یک تخت دو نفره به همراه یک تخت مجزا را دارند، و با علامت اختصار TPl نشان داده می گردد.

  • سوئیت:

اتاق های همراه پذیرایی و اتاق خواب است. سوئیت با واحد هتل آپارتمان فرق دارد و در واحد هتل آپارتمان شما در یک واحد خانه به همراه تمامی امکانات پذیرایی، اتاق خواب و آشپز خانه هستید.

  • استودیو | Studio:

به اتاقهایی گفته می گردد که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می گردد ولی در صورتی که مبلها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت، از این رو، روزها اتاق پذیرایی و شبها اتاق خواب است، البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد، استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد .

  • کانکتد روم | Connected room :

Connected room از دیگر اصطلاحات هتل ها درباره اتاق ها است و اتاق هایی که از طریق یک راهرو به هم متصل می شوند و معمولا چهار نفره و پنج نفره هستند.

  • فیستا سوئیت | Fiesta Suite:

این نوع سوئیت ها معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از سرانجام مجلس عروسی، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد. معمولاً مخارج این سوئیت قبلاً جزو هزینه های مجلس عروسی منظور شده و حساب جداگانه ای ندارد.

  • کابانا | Cabana:

اتاقی است هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می گردد که متصل به استخر شناست. ساکن چنین اتاقی می تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید.

اصطلاحات هتل مربوط به تخت های اتاق های

از اصطلاحات هتل مربوط به تخت های اتاق های هتل است که خوب است نام آن ها را بدانید که هنگامی فرم هتل خود را پرمیکنید تفاوت های آن را بدانید. اتاق ها دارای تخت کاناپه، تخت دیواری، یک تخته، تخت تویین، تخت کینگ، تخت بزرگ و تخت با تشک آبی است. تخت کینگ برای اتاق های VIP گفته می وشد که نام اتاق ها گاهی کینگ و یا کویین است.

انواع تخت در هتل

  • تخت سالن پذیرایى/ کاناپه قابل تبدیل به تخت Bed- parlor
  • کاناپه تبدیل به تخت Bed-Studio=Convertible Sofa
  • کاناپه تبدیل به تختخواب Convertible Couch
  • مبل تختخوابشو Sleeping Couch
  • تخت دیوارى Folding-up bed
  • تخت تاشو Roll-A-Way-Bed
  • یک تخت یکنفره Single
  • دو تخت جداى تکنفره Twin
  • یک تخت دونفره Double
  • یک تخت دونفره و دو تخت تکنفره Twin Double
  • تخت دونفره بزرگ Queen Size
  • تخت بزرگ King Size
  • تخت دوبل دوبله Double- Double Bed
  • تخت با تشک آبى Water Bed
  • تخت دو طبقه Bunk Beds

اصطلاحات هتل در باره سرویس های غذایی هتل

از اصطلاحات هتل که خوب بدانید در باره سرویس های هتل است. شاید برای شما پیش بیاد که هتلی با صبحانه و نهار خواستید اما در رزرو تان فقط گزینه صبحانه را انتخاب نموده اید برای اینکه بتوانید رزرو درستی از سطح خدمات هتل خود داشته باشید به اصطلاحات زیر دقت کنید.

اتاقی بدون هیچ وعده غذاییOnly room گفته می گردد و علامت اختصاری آن O.R است.

اتاقی با رزرو یک وعده صبحانهBed &breakfast گفته می گردد و علامت اختصاری آن BB است.

اگر اتاق به همراه صبحانه یا یک وعده نهار و شام میخواهید باید گزینه یHalf Board را انتخاب کنید و علامت اختصاری آن H.B است.

اگر اتاقی میخواهیدکه سه وعده غذایی را داشته باشید یادتان باشدFull Board را رزرو کنید. علامت اختصاری آن نیز Fb است.

اگر اتاقی با تمام وعده های غذایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده میخواهید باید گزینه All Inclusive-All را انتخاب کنید. علامت اختصاری آنAlA است.

اصطلاحات هتل ها درباره سن مسافران

اگر کودک تا دوسال همراه خود دارید تختی به وی تعلق نمی گیرد و در فرم پذیرش باید نوزاد یعنی Infant را پر کنید.

بچه ها 2 الی 6 معمولا تخت ندارند و باید گزینه CHD2-6 را انتخاب کنید.

برای بچه ها 6 الی 12 سال تخت ارائه می گردد که باید گزینه CHD6-12 را در رزرو خود انتخاب کنید. این تخت ها از تخت های بزرگسالان نیز کوچک تر هستند.

یادتان باشد انواع هاستل ها، سوئیت ها، مسافرخانه، اقامتگاه های بوم گردی از واحد های اقامتی به حساب می آیند و جزو هتل ها نیستند. در این مطلب تمامی اصطلاحات رایج هتل شرح داده شده است. هر کدام از اقامتگاه های نام برده شده ویژگی های متفاوتی را دارند. اگر می خواهید اتاقی برای خود در هتل رزرو کنید و وقت آنالیز آن را ندارید کافی است با بخش رزرواسیون وبلاگ ساعت دیواری برای هتل ها تماس بگیرید.

منبع: الی گشت

به "آنچه از هتل ها و امکانات و درجه بندیشان باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه از هتل ها و امکانات و درجه بندیشان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید