برج سوکار؛بلندترین بنای باکو، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، این سازه شیشه ای به شکل پیچ خورده است و شرکت نفت و گاز در این برج قرار دارند. ارتفاع برج سوکار حدوداً 200 متر است که در شهر زیبای باکو خود نمایی می کند. برج سوکار به عنوان بلندترین آسمان خراش در کل ناحیه قفقاز و حتی بارزترین نشانه اهمیت صنعت نفت و گاز در منطقه آذربایجان محسوب می شود.

برج سوکار؛بلندترین بنای باکو، عکس

اگر در مورد شهر باکو صحبت کنیم؛ به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان و کم ارتفاع ترین پایتخت در بین پایتخت های دنیاست. این شهر مرکز علمی، صنعتی و فرهنگی آذربایجان است و شرکت های علمی و صنعتی بزرگی مخصوصا در زمینه نفتی فعالیت می کنند که شرکت سوکار یکی از 100 شرکت بزرگ و معتبر در این کشور و دنیاست. در سال های اخیر نیز صنعت توریستی در این شهر پیشرفت داشته است و توریست ها با خرید بلیط هواپیما راهی برای کسب درآمد در دنیا به حساب می آیند. باکو به شهر نفت و آتش و بادهای شدید معروف است، به طوری که همه این شهر را به نام شهر باد ها می شناسند.

تاریخچه برج سوکار

بلندترین برج در کشور آذربایجان که ساخت آن در سال 2010 آغاز شده و در سال 2016 به خاتمه رسیده است. برج سوکار در خیابان حیدر علی اف در کنار اتوبان در راستا فرودگاه اصلی شهر قرار گرفته است که در گشت و گذار به مرکز شهر دیده می شود. این برج زیبا یکی از جاذبه های پایتخت آذربایجان در کنار برج های شعله و دیگر بناهای باشکوه معماری است.

طراحی و معماری برج سوکار

معماری این برج به صورت اکسپرسیونیسم است. کار طراحی برج را نیز معماری به نام هیریم از کره جنوبی انجام داده و توسط شرکت ساخت و ساز تکفن ترکیه ای ساخته شده است. طرح این برج به صورت دو برجه است و بالای آن سایبان مانند که به صورت مارپیچ به طرف بالا رفته است. این دو برج به سمت همدیگر خم شده اند، چنان به نظر می رسد که گویا برج کوچک تر سر خود را بر روی سینه برج بلندتر گذاشته است، همچنین برج بلندتر گویا کمی خم شده است.

این برج با 209 متر ارتفاع و 42 طبقه ساخته شده است. اداره های مرکزی امکاناتی مانند برگزاری کنفرانس های کاری، انجام فعالیت های ورزشی و غذاخوری دارند. جنس ساختمان ترکیبی از فولاد و دیوارهای بتنی است تا در مقابل وزش بادهای قوی و زلزله های بالای 9 ریشتر مقاوم باشد.

در ساخت این برج همه استانداردهای بین المللی و قوانین امنیتی رعایت شده است. این برج براساس نظریه مقاوم در برابر باد و آتش با طراحی طراح کره ای و توسط شرکت ترکیه ای ساخته شده است. برج سوکار، آسمان خراشی زیبا پس از افتتاح به ساختمان اصلی شرکت دولتی نفت آذربایجان تبدیل شده است. در اصل، این ساختمان نمادی از جریان حرکت آتش است. مورد جالب توجه درباره برج سوکار این است که در سال 2017 در شورای آمریکایی شرکت های مهندسی توانست برنده جایزه ملی شود.

برج سوکار به عنوان پروژه ای متمایز شناخته شد که تمامی موارد استثنائی معماری در این برج به نمایش گذاشته شده است.حتی در همان سال در هتل ماریوت واشنگتون نیز جایزه دریافت کرد. همچنین شرکت ملی نفت آذربایجان به عنوان تامین کننده مالی این ساختمان با دفاتر شرکت نفت فعال در این برج حدودا دو هزار کارمند مشغول به کار دارد.

نحوه دسترسی به برج سوکار

از آن جا که برج سوکار دقیقا در مرکز شهر باکو قرار گرفته است، خیلی راحت می توانید به این قسمت از شهر بروید. اگر محل اقامت شما در مرکز پایتخت آذربایجان باشد، بنابراین مسئله ای برای رفت و آمد نخواهید داشته، طوری که پیاده نیز می توانید از این برج زیبا بازدید کنید؛ اما اگر هتل شما از مرکز شهر باکو فاصله داشته باشد، می توانید با وسایل نقلیه اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید و خودتان را به برج سوکار برسانید.

ساعت و هزینه بازدید از برج سوکار

اگر با خرید بلیط هواپیما باکو قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید بای بدانید ساعت خاصی برای بازدید از این برج وجود ندارد، زیرا در طی روز که شرکت ها فعالیت دارند به راحتی می توانید در هر ساعتی بازدید کنید همچنین برای تماشای نمای بیرونی برج نیز نیازی به ساعت خاص ندارید و در هر ساعت از شبانه روز می توانید مراجعه کنید و به یاد داشته باشید بازدید از این مجموعه رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارید و مدت زمان پیشنهادی برای بازدیدتان نیز حدودا یک ساعت است تا از زیبایی های این برج لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به برج سوکار

کاخ سعادت: 6.6 کیلومتر

مرکز فرهنگی حیدر علی اف: 7.3 کیلومتر

موزه نظامی گنجوی: 11.9 کیلومتر

بافت قدیمی شهر باکو: 12.3 کیلومتر

موزه فرش باکو: 12.6 کیلومتر

باغ فیلارمونیک: 12.7 کیلومتر

رستوران های نزدیک به برج سوکار

رستوران لول 99 لانژ: 1.5 کیلومتر

رستوران دیاموند: 1.7 کیلومتر

خانه استیک الوت: 1.8 کیلومتر

رستوران گون آیدین: 2.6 کیلومتر

رستوران چاناگالا: 3.5 کیلومتر

هتل های نزدیک به برج سوکار

هتل گلدن سیتی: 2 کیلومتر

هتل آلتوس: 2.2 کیلومتر

هتل اونیو: 2.2 کیلومتر

هتل رنسانس: 2.2 کیلومتر

هتل لارا: 2.6 کیلومتر

هتل رویال ویستا: 2.6 کیلومتر

هتل عمار: 3.4 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "برج سوکار؛بلندترین بنای باکو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج سوکار؛بلندترین بنای باکو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید