کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی منتشر شد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی نوشته چارلز چترجی به تازگی با ترجمه امیرحسین عرب پور، رضا توکلی و پیمان حسنی از کارشناسان اندیشکده دیپلماسی مالی دانشگاه امام صادق منتشر و راهی بازار نشر شده است. به عنوان اولین کتاب مشترک دانشگاه امام صادق و وزارت امور خارجه منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی منتشر شد

این کتاب سال 2020 به وسیله نشر Macmillan منتشر شده و ترجمه آن با دیباچه ای از مهدی صادقی شاهدانی رئیس شورای علمی اندیشکده دیپلماسی مالی دانشگاه امام صادق همراه شده است.

کتاب حاضر دومین اثر دانشگاهی در حوزه موضوعی دیپلماسی مالی و اولین نتیجه همکاری مشترک دانشگاه امام صادق با مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه است.

زمینه حقوقی نویسنده و انگیزه های وی در طراحی گونه ای کارآمد از فعالیت های دیپلماتیک کشورهای درحال توسعه در اقتصاد جهانی به وضوح در متن این کتاب به چشم می آید. بر این اساس، تلفیق نگاه مدیریت بازرگانی، علوم مالی و حقوق بین الملل در مترجمین در پی آن بوده است که فهمی میان رشته ای از نکات سیاستگذاری خارجی را پشتیبانی کند.

در بخشی از این اثر ترجمه ای آمده است: هدف اصلی دیپلماسی مالی، توسعه روابط مالی با کشورهای منتخب بر مبنای دیپلماسی دوجانبه و بین المللی است. از این رو، دیپلمات ها باید مذاکره کنندگان شایسته ای مجهز به دانش و مهارت های این حوزه باشند.

مهدی صادقی شاهدانی استاد تمام علوم مالی و رئیس اندیشکده دیپلماسی مالی در دیباچه این اثر اشاره داشته است که: دیپلماسی مالی از ظرفیت فوق العاده ای برخوردار است تا بتوان با تکیه و تأکید بر آن، گلوگاه هایی از سازوکارهای معیوب در حکمرانی کشور را نشانه گذاری و کوشش بر علاج آن نمود.

بعلاوه خلیل شیرغلامی معاون پژوهشی مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در سرآغاز این کتاب آورده است: در عصر حاضر، مهم ترین مأموریت و کارکرد دیپلماسی در جهان، ایجاد ارزش افزوده مالی برای کشورهاست. منشأ بسیاری از رقابت های سیاسی نیز منافع مالی است و سیاست خارجی بیش از هر زمانی در خدمت اقتصاد و توسعه و رفاه شهروندان قرار گرفته است… مترجمان کتاب کوشش ارزشمندی به عمل آورده اند تا با دقتی تحسین برانگیز مفاهیم کتاب را به روشنی رسانده و ترجمه ای یک دست و قابل فهم از کتاب پیش روی خواننده قرار دهند.

کتاب دیپلماسی مالی و سیاستگذاری خارجی در 297 صفحه تنظیم و منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب دیپلماسی مالی و سیاست گذاری خارجی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید