همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه توسعه هفتم

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه توسعه هفتم همکاری می نماید.

همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه توسعه هفتم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ساعت دیواری به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تعدادی از مدیران دانشگاه با بیات مدیرکل آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همکاران این مرکز، ملاقات و گفتگو کرد.

در این جلسه که به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار گردید، بیات گفت: برای ایران که اقتصاد نفت محور دارد، تربیت تکنسین مهارتی بیشترین احتیاج کشور می باشد و دانشگاه جامع علمی کاربردی باتوجه به ماموریت ویژه ای که دارد می تواند در این امر پیشرو باشد و این دانشگاه ، خلاء نظام آموزش عالی کشور در حوزه آموزش های مهارتی را برطرف و مهارت های مورد احتیاج را آموزش می دهد. برای تربیت تکنسین و نیروی ماهر و متخصص به دوره های پودمانی و ضمن خدمت احتیاج داریم .

وی اضافه کرد: یک نقش بسیار مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی، تبیین کارکرد آن است ، این امر می تواند با ارائه گزارش عملکرد دانشگاه ، محقق گردد.

بیات گفت: ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند بسیار پررنگ باشد.

وی اظهار داشت: ما آمادگی کامل داریم با دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری داشته باشیم.

در ادامه این ملاقات، اصغر کشتکار ضمن اشاره به ملاقات هفته گذشته هیات رئیسه دانشگاه جامع علمی کاربردی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بیان نمود: در این ملاقات ، ایشان اعلام کردند دانشگاه جامع علمی کاربردی می بایست قطب تربیت تکنسین اعم از کاردان و کارشناس درمنطقه باشد و تاکید ویژه ای در مبحث جذب دانشجویان خارجی داشتند. وی اضافه کرد: در حال حاضر آمار جذب دانشجوی خارجی ما سه رقمی و در حال افزایش است .

کشتکار در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بصورت ستادی است. در این دانشگاه سیاستگذاری و برنامه ریزی به عهده دانشگاه می باشد و مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت نیز اجرا نماینده دوره های آموزشی هستند. بیشتر مراکز آموزشی در این دانشگاه خصوصی است و بنا داریم باتوجه به تجیزات و امکانات بینظیر مهارت آموزی ، مراکز دولتی را که در دوره ای تعطیل شدند را مجددا احیا کنیم.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: تکلیف این دانشگاه در برنامه پنجم و ششم ، توسعه 30 درصدی آموزش های مهارتی بوده ولی این امر محقق نشده است.

وی بیان نمود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به مدرک گرایی اعتقادی نداریم، بنابراین در این دانشگاه به آموزشها به صورت توسعه کیفی، هدفمند ، پایدار، داخلی و بین المللی توجه شده است و برای پیشرفت، ارتقاء، ایجاد مشاغل دانش بنیان و مهارت محور و در تحقق شعار سال ، باید این آموزش ها توسعه یابد.

کشتکار اضافه کرد: یکی از روینمودهای مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه آموزش های کوتاه مدت و تک پودمان است، از آنجا که طول عمر مشاغل کم شده باید آموزش های کوتاه مدت نیز در نظر گرفته گردد ، دانشگاه جامع علمی کاربردی برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها که زمینه آشنایی با یک رشته را دارند آموزش های مهارتی کوتاه مدت در نظر گرفته که با آن می توان به بازار کار نزدیک تر شد.

کشتکار بعلاوه با انتقاد از نبود یک دستگاه متولی به عنوان شناسایی نماینده و احتیاجسنجی در کشور، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای برطرف این احتیاج، به یاری دستگاه های اجرایی و پیشنهاد آنان اقدام به تدوین برنامه درسی می نماید و این دوره ها به وسیله همان دستگاه اجرایی و مرکز آموزش علمی کاربردی متقاضی اجرا می گردد.

وی بیان نمود: برای سال تحصیلی تازه 100 برنامه درسی با رویکرد مهارت آفرینی تدوین می گردد و در حوزه مدرسان نیز جذب خبرگان در اولویت قرار گرفته است.

کشتکار گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در طراحی و احتیاجآفرینی بخش آموزش های مهارتی در برنامه هفتم توسعه می تواند مشارکت نموده و نقش بسزایی داشته باشد.

در انتها این ملاقات مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان متخصص دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تشکیل و موارد مربوط به نقش دانشگاه در حوزه آموزش های مهارتی و بعلاوه در تدوین مدل آموزش های مهارتی مورد احتیاج بخش های مختلف کشور در برنامه هفتم توسعه ، بحث و گفتگو نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه توسعه هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه توسعه هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید