چند درصد محتمل است سیارک سوم مرداد به زمین برخورد کند؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرنیوز نوشت:روز قبل رسانه ها به نقل از سایت ناسا خبر برخورد سیارکی به زمین در روز سوم مرداد را منتشر کردند.

چند درصد محتمل است سیارک سوم مرداد به زمین برخورد کند؟

در این خبر آمده است ؛ سوم مرداد سیارکی با با ابعاد 170 متر از فاصله 5 میلیون و 60 هزار کیلومتری زمین عبور خواهد نمود، گفته می گردد چون فاصله این سیارک به زمین نزدیک است احتمال برخورد آن با سیاره زمین وجود دارد.

در این خصوص برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما با کاظم کوکرم، کارشناس حوزه علم به گفت و گو پرداخت.

در ادامه مهترین بخش های گفت و گوی کاظم کوکرم را می خوانید.

♦این سیارک هم مانند سایر سیارک ها از کنار زمین عبور می نماید، این خبر کذب نیست و فقط احتمال برخورد آن به زمین داده شده است، این احتمال قبل از عبور هر سیارکی وجود دارد اما درصد احتمالی برخورد آن با زمین تقریبا صفر است و جای هیچ نگرانی نیست.

♦در طول تاریخ تکامل حیات، احتمال برخورد سیارکی به سیاره زمین وجود داشته، آخرین بار 65 میلیون سال قبل یک سیارک با زمین برخورد نموده و زمینه ساز انقراض دایناسورها شده است.

♦از پیامدهای فاجعه بار برخورد یک سیارک با زمین می توان به زمین لرزه شدید در اثر شدت این برخورد، آتش سوزی، گرد و خاک و غبار وسیع در جو زمین اشاره نمود.

♦سیارکی که قرار است سوم مرداد از کنار زمین عبور کند، در هر ثانیه 13 و نیم کیلومتر سرعت دارد و همین احتمال برخورد آن با زمین را 10 به توان منفی 15 می رساند.

♦با پایش ها و مطالعاتی که اجرا شده، تعیین شده است که تا 100 سال آینده هیچ خطری زمین را تهدید نمی نماید.

1717

منبع: خبرآنلاین

به "چند درصد محتمل است سیارک سوم مرداد به زمین برخورد کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد محتمل است سیارک سوم مرداد به زمین برخورد کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید