چرا بیش از حد می خوابم؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، سرتان را روی بالش می گذارید و چشم هایتان را می بندید و بعد 10 ساعت بعد از خواب بلند می گردد، در حالیکه هنوز احساس خستگی می کنید.

چرا بیش از حد می خوابم؟

پرخوابی یا به اصطلاح پزشکی هایپرسومنیا یک اختلال خواب است که با شکایت از خواب آلودگی شدید روزانه تعیین می گردد که به طور مرتب یا در بسیاری از موارد رخ می دهد، حتی پس از 10 ساعت خوابیدن یا بیشتر در شب.

در خواب شبانه شما هم تعداد ساعات خوابیدن و هم کیفیت خواب- یعنی که خواب مقطع نباشد و باعث سرزندگی شما گردد- اهمیت دارند. اگر شما بیش از 9 ساعت در شب می خوابید و احساس سرزندگی نمی نمایند، ممکن است دچار یک بیماری زمینه ای باشید.

بچه ها در سنین مدرسه 9 ساعت خواب و نوجوانان به هشت تا 10 ساعت خواب احتیاج دارند، اما بزرگسالان ممکن است فقط 7 ساعت خواب یا بیشتر احتیاجمند باشند.البته بعضی از بزرگسالان که به آنها اصطلاحا خوابندگان درازمدت: (long sleeper) به طور طبیعی احتیاج به 10 تا 12 ساعت در طول شب دارند و دلیل این پرخوابی هم یک عارضه پزشکی نیست، بلکه استعداد طبیعی بیولوژیکی آنها است.

بعضی از علل طبیعی مانند افزایش فعالیت جسم، استرس، هواپیما زدگی یا جت لگ و دوره ببهودی پس از جراحی یا بیماری ممکن است احتیاج به خواب بیشتر را ضروری کند. بعلاوه هنگامی که واکسن دریافت میکنید، خواب بیبشتر فراوری آنتی باید در بدن و ضعیت کلی دستگاه ایمنی را بهبود می بخشد.

اختلالات روانی مانند افسردگی× داشتن سابقثه تروما یا ضربه هم می توانند باعث پرخوابی شوند. قطع تنفس حین خواب (آپنه هنگام خواب) که شامل موارد مکرر قطع تنفس و آغاز دوباره آن است، یک دلیل شایع پرخوابی است. ضمناً، حمله خواب (نارکولپسی) هم نظم خواب را به هم می زند. افراد مبتلا به حمله خواب بدون هشدار قبلی به خواب می روند و ممکن است خواب آلودگی شدید روزانه را تجربه نمایند و خواب شبانه آنها قطعه قطعه گردد.

اگر فکر می کنید دچار اختلال خواب هستنید، با پزشکتان مشورت کنید و انجام آنالیز خواب را مدنظر قرار دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا بیش از حد می خوابم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بیش از حد می خوابم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید