هوش مصنوعی سکوی پرش غول های فناوری

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، چه پیش شرط هایی برای ارتقاء محصولات وجود دارد؟

ماشین های عصر هوش مصنوعی از الگوریتم های خاص و هم از پردازنده های ویژه ای استفاده می نمایند که نه تنها فرایند خودآموزی را در دنیای هوش مصنوعی سرعت می بخشد، بلکه می توانند آموزش های خود را بدون احتیاج به انسان اجرا سازند.

هوش مصنوعی سکوی پرش غول های فناوری

در این بین، گوگل و مایکروسافت از جمله شرکت هایی هستند که ماشین های دارای هوش مصنوعی پیشرفته ای را عرضه نموده اند که حتی می توانند بدون احتیاج به یادگیری و آموزش صحبت های انسان ها را درک نموده و با آنها گفت وگو نمایند. در ادامه با وبلاگ ساعت دیواری همراه باشید.

یکی از پیش شرط های ارتقای این نوع محصولات استفاده از سخت افزارهای متفاوت و قدرتمند وبه خصوص تراشه های رایانه ای تازه ای باید باشد که از توان بالاتری برای پردازش و تحلیل داده ها برخوردار هستند.

گوگل و آی بی ام از جمله شرکت هایی هستند که در کوشش برای فراوری چنین پردازنده هایی هستند و حالا اینتل بزرگترین شرکت سازنده تراشه در دنیا نیز به جمع این شرکت ها ملحق شده است.

این شرکت روز گذشته پردازنده هوش مصنوعی تازهی به نام نروانا عرضه کرد که قرار است آزمایش عملی آن از نیمه سال 2017 شروع گردد. در صورت پیروز بودن این آزمایش ها عرضه Nervana به بازار از اواخر سال 2017 شروع می گردد.

هم اکنون بخش عمده بازار تراشه های هوش مصنوعی در دستان شرکت nVidia قرار گرفته است و اینتل می خواهد با عقب زدن nVidia این بازار را هم به دست آورد. فناوری تازه مورد استفاده در این تراشه حاصل خرید یک شرکت نوپا به نام نروانا به وسیله اینتل در ابتدای سال 2016 است.

در حالی که تراشه TPU گوگل تنها در مراکز داده خود این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد و تراشه True North آی بی ام هنوز به بازار نیامده، اینتل می گوید تراشه نروانا می تواند در انجام دو وظیفه مهم به سیستم های هوش مصنوعی کمک رساند.

این دو وظیفه، خودآموزی وظایف محول شده و سپس اجرای آنها در قالب برنامه های مختلف هست. این در حالی است که تراشه های فعلی از توان اجرای بهینه هر دو وظیفه مذکور به طور همزمان برخوردار نیستند.

اینتل براین عقیده است تراشه نروانا هم در رایانه های شخصی و هم در مراکز داده قابل استفاده است و برای ارتقای نسل تازه اینترنت یا همان اینترنت اشیا هم به کار گرفته می گردد. قرار است بعد از آزمایش عملیاتی این تراشه اطلاعات بیشتری در خصوص توانمندی های آن انتشار داده گردد.

منبع: الی گشت

به "هوش مصنوعی سکوی پرش غول های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی سکوی پرش غول های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید