بسته بندی دیجیتال چیست و و چه کاربردهایی دارد ؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، روزانه میلیون ها نفر با رایانه های کوچک قدرتمند و صفحه های LCD درخشان در جیب خود قدم می زنند. ما از این دستگاه ها برای تاکسی سوار شدن، خرید غذا، پیش پرداخت بلیط فیلم، پیدا کردن معاملات، در خصوص همه چیز زیر نور خورشید و یادگیری چیزهای تازه در خصوص دنیای خود استفاده می کنیم. همانطور که این فناوری همچنان در حال تکامل است، ما بسته بندی های بیشتری را خواهیم دید که می توانیم به صورت دیجیتالی با آن ها تعامل داشته باشیم. و در حالی که بسته بندی دیجیتالی هنوز یک پدیده نسبتاً تازه است، به زودی در همه جا رایج خواهد شد.

بسته بندی دیجیتال چیست و و چه کاربردهایی دارد ؟

بسته بندی دیجیتال چیست؟

بسته بندی دیجیتالی بسته ای است که با استفاده از فناوری دیجیتال، نرم افزار سه بعدی، قطعات الکترونیکی چاپ شده و پروتکل های فراوری دیجیتالی کنترل می گردد. این بسته بندی دارای فناوری متصل از جمله کدهای QR، واقعیت افزوده، اسکن گوشی های هوشمند و غیره است.

بسته بندی دیجیتال بسته بندی هوشمندی است که پویایی مهمی در زیست بوم حوزه بازاریابی دیجیتال است.

بسته بندی دیجیتال تعامل با مصرف نمایندگان را ترویج می دهد و ممکن است اطلاعات مربوط به سفر خود از فراوری تا دفع را جمع آوری کند. بسته بندی دیجیتالی کوشش می نماید تا رابطه بین شرکت ها و مصرف نمایندگان را افزایش دهد و به وسیله فرآیندهای تعامل با خریداران از جمله به بازی، آموزش، تفریح و سایر فعالیت های تعاملی و نه محدود، کار می نماید.

بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه ایران در سال 1400 کدام است ؟

چرا از بسته بندی دیجیتال استفاده کنیم؟

بسته بندی دیجیتال تجربیات فیزیکی، روانی و خلاقانه را با مصرف نمایندگان ترویج می دهد و آن ها را به رابطه ای پویاتر با محصولات، مارک ها و شرکت ها می کشاند. استفاده از بسته بندی دیجیتال باعث ایجاد حس شگفتی و هیجان در زمینه تازگی در سفر خریداران می گردد و شانس خرید محصول به وسیله مصرف نماینده را افزایش می دهد.

بسته بندی دیجیتالی نشان می دهد که محصول چقدر مجذوب نماینده است و چگونه افراد را در تعامل بصری، فیزیکی و روانی با نام تجاری الهام می بخشد. استفاده از بسته بندی دیجیتال اجازه می دهد تا کاملاً از رقبای خود متمایز شوید به گونه ای که واقعاً منحصر به فرد است. مارک هایی که تصمیم گرفته اند این فناوری را برای محصولات خود پیاده نمایند، افزایش بزرگی در فروش داشته اند.

چه کسی باید از بسته بندی دیجیتال استفاده کند؟

بسته بندی دیجیتال فرصت های وسیع و متنوعی را در اختیار انواع مشاغل قرار می دهد. از نوشیدنی ها گرفته تا اسباب بازی، از ماشین چمن زن تا غذا، امکانات به معنای واقعی کلمه بی سرانجام است. و در حالی که بسته بندی دیجیتالی مزایای عمده ای را از تجربیات تعاملی و سرگرم نماینده ارائه می دهد، برنامه های کاربردی دیگری نیز وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. بسته بندی دیجیتالی از ارائه ردیابی بهتر به وسیله زنجیره تأمین تا ارائه اطلاعات عمیق فراتر از آنچه روی برچسب قابل نوشتن است، امکان افزایش بزرگ جمع آوری داده ها و کیفیت داده های جمع آوری شده را فراهم می آورد.

یکی از پیشرفت های عمده در بسته بندی دیجیتال، ظهور فناوری NFC یا ارتباطات نزدیک میدان است. NFC از القای میدان مغناطیسی برد کوتاه استفاده می نماید تا به دو یا چند دستگاه دیجیتالی اجازه دهد فوراً داده ها را هنگام لمس کردن یا فاصله از یکدیگر در فاصله یک اینچی انتقال دهند. فناوری NFC را می توان در برنامه هایی مانند پرداخت سیب مشاهده کرد که به مشتریان اجازه می دهد تا با یک حرکت ساده تلفن خود، مبلغی را در پیشخوان صندوق پرداخت نمایند.

اسکن برنامه های کاربردی برای تلفن های هوشمند، امکان اسکن نمادها، علامت ها، تصاویر و سایر تصاویر مانند کدهای QR را نیز فراهم می نماید. تصویر اسکن شده می تواند اطلاعات بسیار بیشتری از یک برچسب سنتی که احتمالاً حاوی آن است، فراوری کند. این به معنای کدگذاری بهتر، ردیابی و پویایی مرتبط برای خط بسته بندی شما و هر محصولی است که می فروشید. این نوع فناوری سرعت و کارایی خط شما را بهبود می بخشد و باعث ایجاد یک زنجیره تأمین روان می گردد. با بسته بندی دیجیتال، سرعت ورود به بازار نیز بسیار افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید : 50 ایده خلاقانه و مجذوب نماینده بسته بندی 2020

اشکالات احتمالی در بسته بندی دیجیتال چیست؟

در حالی که بسته بندی دیجیتال مطمئناً به عنوان بسته بندی پیشرفته به نظر می رسد، بسیاری از انواع آن گرانتر از لوازم بسته بندی سنتی است. هزینه فراوری انیمیشن های واقعیت افزوده، فیلم، لوازم الکترونیکی چاپی و غیره ممکن است برای بسیاری از شرکت ها بسیار گران باشد. یکی دیگر از معایب احتمالی بسته بندی دیجیتالی، تاثیر محیطی آن است.

بازیافت لوازم بسته بندی که دارای قطعات الکترونیکی واقعی، صفحه نمایش ویدئو یا طرح های پیچیده با انواع مختلف مواد و چسب ها هستند، آسان نیست و در بعضی موارد عملاً بازیافت آن ها غیرممکن است. اگر قصد دارید از لوازم بسته بندی دیجیتال بهره ببرید، در خصوص هر نوع موجود آموزش دهید و در پی اجرای مواردی باشید که بازیافت آن ها آسان تر است.

با وجود چالش های بازیافت برای بعضی از انواع بسته بندی های دیجیتالی، با حرکت به دهه 2020، این بسته همچنان به اصلی ترین لوازم بسته بندی مدرن تبدیل می گردد. با سابقه اثبات شده در افزایش فروش و جذب مشتریان در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، مطمئناً در سال های آینده به یکی از داغ ترین روندها تبدیل خواهد شد.

چه واقعیت افزوده باشد، چه وسایل الکترونیکی چاپی، کد QR، تصاویر قابل اسکن یا برنامه های NFC ، مطمئن باشید که هر روز شاهد جلوه های بیشتری از بسته بندی دیجیتال خواهیم بود. همچنان که شاهد پیشرفت های تکنولوژیکی در فناوری های دیجیتالی هستیم، احتمالاً به وسیله وسایل بسته بندی، تقاطع خیره نماینده تری از واقعیت دیجیتال به واقعیت فیزیکی خواهیم دید. چه بخواهید و چه نخواهید، آینده اینجاست و مطمئناً با تکامل بسته بندی های دیجیتالی جالب تر می گردد.

منبع: مجله چاپخونه

به "بسته بندی دیجیتال چیست و و چه کاربردهایی دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی دیجیتال چیست و و چه کاربردهایی دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید