مهارت و کارآفرینی باید به گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: مهارت و کارآفرینی باید به یک گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد؛ گفتمان نظری باید در آموزش وپرورش، خانواده، صدا و سیما و رسانه های گروهی ایجاد و تبدیل به یک ارزش اجتماعی گردد.

مهارت و کارآفرینی باید به گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت دیواری، کارآفرینی به عنوان پدیده ای نوین در اقتصاد، نقش موثری را در توسعه و پیشرفت مالی کشور ایفا می نماید. امروزه کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار، دارای نقش کلیدی است، به عبارت دیگر در یک اقتصاد پویا، ایده ها، محصولات و خدمات همیشه در حال تغییر هستند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد.

بنابراین در یک گستره وسیع در یک تعامل چند سویه، کارآفرینی نقش مشخص کننده ای در زندگی نوین بشر ایفا می نماید، از این رو آشنایی با مفاهیم و تعاریف و ابعاد مختلف آن به همراه شناخت موانع و راهکارهای مرتفع کردن آن می تواند در نهادینه شدن کارآفرینی و فرهنگ آن در هر جامعه ای را هگشا باشد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت دیواری، درباره مهارت، کارآفرینی و آموزش های فنب و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش های عالی فنی و حرفه ای در کشور، رسالت اصلی آموزش مهارت های مورد احتیاج بازار کار، تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی را برعهده دارد و نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور ایفا می نماید.

مهارت و کارآفرینی باید به یک گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد

وی اضافه نمود: مهارت و کارآفرینی باید به یک گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد؛ گفتمان نظری باید در آموزش وپرورش، خانواده، صدا و سیما و رسانه های گروهی ایجاد و تبدیل به یک ارزش اجتماعی گردد.

رئیس دنشگاه فنی وحرفه ای اضافه نمود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای رشد مالی ایران و به ویژه شتاب دهی به فرآیند فراوری امری حیاتی است؛ زیرا سرمایه گذاری های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بدون استفاده مانده و یا به نحو مالی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

صالحی عمران افزود: روی آموزش های فنی وحرفه ای برچسب درجه دوم زده شده است که چنین موضوعی اصلا خوشایند نیست و باید بتوانیم از این برچسب عبور کنیم؛ بنابراین احتیاج است که روی ارزش های اجتماعی فنی وحرفه ای به خوبی کار کنیم.

وی اضافه نمود: باید تسهیلاتی به وسیله قوانین مجلس و دولت برای آموزش های مهارتی فارغ التحصیلان فنی وحرفه ای در نظر گرفته گردد تا انگیزه خانواده ها برای ورود فرزندانشان به سوی رشته های مهارتی بیشتر گردد و به یکباره با انبوه دانش آموزان در رشته های نظری روبرو نباشیم.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای آماده سازی افراد برای فراوری است یعنی معتقدیم دانشگاه نیروهایی را تربیت کند تا فراوری ناخالص ملی را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مهارت و کارآفرینی باید به گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت و کارآفرینی باید به گفتمان نظری و عملی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید