مشاهده شکایت کاربران از کیفیت اینترنت در سامانه نت سنج پلاس

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از وزارت ارتباطات، مجید حقی با اشاره به ویژگی های سامانه نت سنج پلاس و اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، گفت: در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است و امکان مشاهده نتایج سنجش کیفیت سرویس ارائه کنندگان خدمات اینترنت که بیشترین تاثیر را در بازار دارند، توسط این سامانه فراهم است.

مشاهده شکایت کاربران از کیفیت اینترنت در سامانه نت سنج پلاس

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکردهای سرویس مشاهده می گردد، به طور مثال اگر مشترک احتیاج به استفاده تجاری از این سرویس ها داشته باشد اطلاعاتی داده می گردد که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکردهای لازم را برای مشترک دارد یا نه.

وی با اشاره به اینکه میزان گزارش ها و شکایت های دریافت شده از اپراتورها و شرکت های ارائه نماینده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است، اضافه کرد: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند؛ در تمام کارکردهای مورد نظر امکان مقایسه اپراتورها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است. کاربران در هر نقطه ای با سامانه نت سنج پلاس می توانند شرایط و مقدار پوشش 3G و 4G اپراتورهای مختلف را در همان نقطه ببینند.

حقی ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه نت سنج پلاس معرفی کرد و اضافه کرد: به وسیله این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می گردد.

وی گفت: بر اساس آنالیز های اجرا شده اولویت های مشترکان برای استفاده از سرویس های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس، میزان رضایت و شکایت سایر مشترکین و تعرفه است که این موارد در سامانه نت سنج پلاس بر اساس همین اولویت ها امکان مشاهده دارد. به نحوی که مشترکانی که تجربه استفاده از سرویس ها را دارند می توانند نظرات خود را برای استفاده سایر متقاضیان سرویس ها در این سامانه درج نمایند.

حقی، توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه ، FCP ها و ارائه نمایندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آنها در سامانه نت سنج پلاس قابل مشاهده است.

وی با تاکید به اینکه سیستم های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه های اپراتورها مستقل است، اضافه کرد: در سامانه نت سنج پلاس یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان نماینده اطلاعات وظیفه داریم گزارش های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نگردد و به راحتی بتواند اطلاعات دریافت کند. در صورت تحقق این هدف، در طرف دیگر این سامانه کاربران بسیاری به دست می آوریم که این دو در کنار هم می توانند با هم افزایی سامانه را به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری در این حوزه معرفی نمایند و همچنین درگاهی برای نشان دادن شرایط فضای حوزه فناوری اطلاعات کشور باشد.

حقی گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این سامانه عام است کوشش شده کمتر از مباحث فنی و پیچیده استفاده گردد و قابلیت بهره برداری آسان برای آن درنظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشاهده شکایت کاربران از کیفیت اینترنت در سامانه نت سنج پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده شکایت کاربران از کیفیت اینترنت در سامانه نت سنج پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید