طرز تهیه کتلت عدس خانگی ؛ یک غذای گیاهی و دلچسب

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، کتلت یکی از غذاهایی است که در میان کوچک و بزرگ هواداران زیادی است . این غذای لذیذ انواع مختلفی دارد که یک نوع بسیار خوشمزه و مقوی آن، کتلت عدس است. کتلت عدس، همان طور که از نامش تعیین است، با عدس تهیه می گردد و در تهیه آن از گوشت استفاده نمی گردد؛ بنابراین یک گزینه مناسب برای گیاه خواران و افرادی است که نمی توانند گوشت بخورند. این غذا علاوه بر اینکه بسیار خوش طعم و خوشمزه است، یک غذای بسیار مقوی هم محسوب می گردد.

طرز تهیه کتلت عدس خانگی ؛ یک غذای گیاهی و دلچسب

عدس برای سلامتی بسیار مفید بوده چرا که سرشار از پروتئین گیاهی، پتاسیم، فیبر و ویتامین هایی و مواد معدنی مانند اسید فولیک و ویتامین B9 است. از جمله فواید عدس می توانیم به بهبود دستگاه گوارش، کاهش فشار خون و درمان دیابت اشاره کنیم. بعلاوه عدس از مواد غذایی خون ساز است و به درمان کم خونی یاری می نماید. کتلت عدس یک غذای مقرون به صرفه است؛ چون برای تهیه آن به مواد اولیه زیادی احتیاج نیست. این غذای لذیذ طی یک ساعت آماده می گردد. کتلت عدس را برای خانواده عزیزتان درست کنید و از خوردن آن در کنار آن ها لذت ببرید. اگر شما هم قصد تهیه این غذای مجذوب کننده را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کتلت عدس گیاهی و مقوی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت عدس گیاهی و خوشمزه

  • عدس قرمز دو و نیم فنجان
  • سیب زمینی دو عدد
  • پیاز بزرگ یک عدد
  • تخم مرغ سه یا چهار عدد
  • پودر سیر یک قاشق چای خوری
  • آرد سوخاری دو قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کتلت عدس گیاهی و خوشمزه در خانه

مرحله اول

عدس پلو یا سوپ عدسی تنها غذاهایی نیستند که می توانید با عدس، این گیاه مقوی تهیه کنید. امروز قصد داریم تا یک نوع کتلت خوشمزه و کاملا گیاهی با عدس را به شما آموزش دهیم که از طعم آن شگفت زده خواهید شد.توجه کنید که برای تهیه این غذا بهتر است عدس را از شب قبل در آب خیس کنید. سپس آن را با کمی نمک بپزید. میزان نمک به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید آن را کم یا زیاد کنید. سیب زمینی ها را بشویید. یک قابلمه را آب کنید و سیب زمینی ها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید سیب زمینی ها روی حرارت میانه بپزند.

مرحله دوم

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخته شدند، زیر قابلمه را خاموش کنید و آب قابلمه را دور بریزید. اجازه دهید سیب زمینی ها کمی خنک شوند. سپس پوست آن ها را بگیرید و داخل کاسه غذاساز بریزید . آن ها را چند پالس بزنید تا له شوند. شما بعلاوه می توانید به جای غذاساز سیب زمینی های پخته را رنده کنید.

مرحله سوم

پوست پیاز را بگیرید و آن را رنده کنید و آب پیاز را دور بریزید. یک کاسه بزرگ بردارید و عدس پخته شده، سیب زمینی له شده، آرد سوخاری، نمک، فلفل، پودر سیر، تخم مرغ و پیاز رنده شده را داخل آن بریزید و با دستتان خوب ورز کنید . میزان نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید آن ها را کم یا زیاد کنید.

مرحله چهارم

یک ماهیتابه روی حرارت بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید تا داغ گردد . به جای روغن معمولی می توانید از روغن گیاهی مثل روغن زیتون برای سرخ کردن کتلت ها بهره ببرید.

مرحله پنجم

از مواد کتلت به میزان یک توپ کوچک بردارید و با دست آن را شکل دهید تا دایره ای گردد. سپس آن را در روغن قرار دهید. برای اینکه مواد به دستتان نچسبد، دستتان را خیس کنید. می توانید یک کاسه کوچک را آب کنید و هنگام سرخ کردن کتلت ها کنارتان بگذارید تا هر زمان لازم شد، دستتان را با آن خیس کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه تمام کتلت ها را سرخ کردید، زیر حرارت را خاموش کنید و با دستمال چربی گیر، چربی کتلت ها را بگیرید. کتلت ها را در ظرف سرو قرار دهید و آن ها را با خیارشور، گوجه فرنگی و برش های لیموترش تزیین کنید. کتلت عدس شما آماده است. نوش جان.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کتلت عدس خانگی ؛ یک غذای گیاهی و دلچسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت عدس خانگی ؛ یک غذای گیاهی و دلچسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید