سومین پذیرش اکسپرس انتری سال 2021 برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، کانادا سومین پذیرش اکسپرس انتری سال نو میلادی را در تاریخ بیستم ژانویه برگزار کرد و برای 374 متقاضیی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 741 امتیاز داشتند.

سومین پذیرش اکسپرس انتری سال 2021 برگزار گردید

متقاضیانی که از طرف یکی از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری انتخاب می شوند به صورت اتوماتیک 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می گردد و به همین دلیل است که حداقل امتیاز پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

مهاجرت به کانادا به وسیله اکسپرس انتری فرایندی دو مرحله ای است. در مرحله اول متقاضیانی که واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه مهاجرتی اسکیلدورکر فوق هستند پروفایل خود را بر روی وبسایت اداره مهاجرت کانادا آپلود می نمایند. سپس در سیستم CRS یا سیستم جامع رتبه بندی بر حسب عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند.

در مرحله دوم، اداره مهاجرت هر دو هفته یک بار از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می نماید تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. متقاضیانی که دعوتنامه یا ITA دریافت می نمایند می توانند به اداره مهاجرت کانادا درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

برنامه مهاجرت استانی بعد از اکسپرس انتری دومین شیوه اصلی مهاجرت به کاناداست. بیشتر استان ها و منطقه ها کانادا سیستم گزینش مهاجر خود را به وسیله برنامه مهاجرت استانی جهت استقبال از مهاجران ماهر و تامین احتیاج بازار کار خود اداره می نمایند.

لازم به ذکر است در سال 2020 علرغم همه گیری کرونا اکسپرس انتری سال رکوردشکنی را پشت سر گذاشت. در این سال کانادا مجموعا 108350 دعوتنامه صائر کرد و برنامه ریزی نمود تا طی سال های بعد هم برای بهبود افتصاد خود که از کرونا آسیب دیده مهاجران بیشتری را بپذیرد. در ششم و هفتم ژانویه سال 2021 هم کانادا دو پذیرش نخست سال 2021 را برگزار کرد.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از یکی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت نموده است توجه کنید:

آدرین 32 ساله و مجرد است. او پرستار بخش روانپزشکی است. لیسانس پرستاری دارد و نمره آیلتس او در تمام مهارت های زبانی معادل CLB 7 است. آدرین در ایران پنج سال سابقه کار دارد و اخیرا از طرف بیمارستانی در ونکوور پیشنهاد کار تمام وقت نامحدود دریافت نموده است. سپس بریتیش کلمبیا او را به وسیله جهت مهاجرتی Express Entry British Columbia (EEBC) Health Care Professional انتخاب کرد. امتیاز آدرین قبل از انتخاب به وسیله بریتیش کلمبیا 320 بود اما بعد از انتخاب 600 امتیاز دیگر نصیب وی شد. بدین ترتیب با داشتن 920 امتیاز واجد دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز بوده است.

منبع: ویزا موندیال

به "سومین پذیرش اکسپرس انتری سال 2021 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین پذیرش اکسپرس انتری سال 2021 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید