تحصیل در ونکوور

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، رپرتاژ آگهی - ونکوور بزرگترین شهر در ساحل غربی کانادا است. این شهر به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای دنیا انتخاب شده است. ونکوور یکی از بهترین شهرها برای زندگی و کار در کانادا است. اما؛ آیا تحصیل در آن برای دانشجویان بین المللی مناسب است ؟

تحصیل در ونکوور

ونکوور دارای یک تاریخچه غنی آموزشی است و موسسات دانشگاهی آن به طور مداوم در میان برترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند. انتخاب مقصد تحصیلی مناسب برای تحصیل به زبان انگلیسی تصمیم بسیار مهمی برای دانشجویان در سرتاسر جهان است. در حالی که زبان انگلیسی تقریباً در همه قاره ها زبان اصلی است، اما تحصیل در کشور و شهری که از امکانات و شرایط خوبی برای تحصیل و کار برخوردار باشد، بسیار حائز اهمیت است. آیا می دانستید شهر ونکوور در کشور کانادا، در دهه گذشته بهترین انتخاب برای هزاران دانشجوی بین المللی جهت تحصیل در جهان بوده است. در ادامه با ما همراه باشید؛ تا شرایط تحصیل در ونکوور در کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی را برای شما آنالیز کنیم.

ونکوور یکی از بهترین شهرهای جهان برای تحصیل انگلیسی در خارج از کشور است.

ونکوور بزرگترین شهر در ساحل غربی کانادا است. این شهر در یک محیط طبیعی ایده آل میان رشته کوه های ساحلی بریتیش کلمبیا و اقیانوس آرام قرار گرفته است. این شهر از آب و هوای آرام و معتدل برخوردار است. همچنین؛ به طور مداوم در 5 رتبه برتر به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته شده است و سالانه حدود 35 هزار مهاجر از سرتاسر جهان به این شهر مهاجرت می نمایند.

شاخص رتبه بندی جهانی بزرگ در دانشگاه های برتر برای استاندارد زندگی دانشجویی، یک ، QSطبق ونکوور یک شهر بزرگ برای دانشجویان در آموزش بین المللی است که می خواهند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. آنها در پروفایل بهترین شهرهای دانشجویی برای سال 2016 ، ونکوور را از نظر دانشجویی و مطلوبیت کلی در میان شش تیم برتر ارزیابی کردند. همچنین در گزارش سال 2015 اکونومیست؛ در خصوص زنده بودن جهانیریا، ونکوور رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

ونکوور یکی از امن ترین شهرهای جهان

در خصوص انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور، قبل از انتخاب مقصد، باید ایمنی و رفاه عمومی را در نظر بگیرید. این شهر دارای جمعیتی متنوع از نژاد و مذهب های متفاوت است. شهفرایندان ونکوور با داشتن نرخ پایین جرایم، از امن ترین شهرهای جهان محسوب می گردد.

ونکوور مرکز نوآوری در صنعت فناوری

طبق کمیسیون اقتصادی ونکوور ، این شهر سریع ترین رشد را در حیطه صنعت و فناوری دارد. این شهر به دانشجویان بین المللی فرصتی می دهد که کار و تحصیل خود را در حیطه صنعت فناوری شروع نمایند. این شهر به عنوان مرکز برنامه نویسان شناخته می گردد و برای کسانی که علاقه زیادی به فناوری اطلاعات دارند بهترین شهر است. با تحصیل در ونکوور، دانشجویان شانس بیشتری برای تأمین شغل در صنعت فناوری دارند. مسئولین در دانشگاه های بریتیش کلمبیا و ونکوور در کوششند، که استعدادها و دانشجویان علاقه مند به کار و تحصیل در رشته های علوم فناوری و ارتباطات هستند را از سراسر جهان جذب نمایند. بنابراین، مطمئناً کار در ونکوور در زمینه زمینه فناوری از جمله شاخص ترین ویژگی های این شهر است.

تحصیل در ونکوور

موسسات آموزش عالی در ونکوور به ویژه برای رشته هایی؛ مانند: رسانه های دیجیتال، فن آوری و مهندسی بسیار شناخته شده هستند. اما همچنین رشته های تحصیلی زیادی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های ارتباطات، تجارت، زبان، هنر، پزشکی، حقوق، علوم دارویی و موارد دیگر وجود دارد.

سیستم آموزش عالی ونکوور بر روی یک سبک یادگیری پویا متمرکز است. این سیستم با روش های تدریس با تجربه عملی و فعالیت های تحقیقاتی به منظور تقویت مطالعه مستقل و موفقیت شغلی در آینده، شانس موفقیت دانشجویان را بعد از تحصیل بیشتر می نماید. بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، اما چندین گزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری نیز به زبان فرانسه وجود دارد.

موسسات آموزش عالی در ونکوور امکانات مدرن و مجهزی از جمله آزمایشگاه های تحقیقاتی و کتابخانه های غنی و بزرگ دانشگاهی را به دانشجویان ارائه می دهند.

بعضی از دانشگاه ها برای تحصیلات تکمیلی، کارشناسی و دکتری، در بیشتر رشته های تحصیلی شرایط آموزش از راه دور و به صورت آنلاین را دارند.

کانادا همواره به خاطر سیستم آموزشی چشمگیر خود شناخته شده است و بریتیش کلمبیا با انتخاب مناسب مدارس به این شهرت یاری می نماید. چه به دنبال تحصیلات با بودجه دولتی، چه آموزش مستقل و چه آموزش آنلاین باشید؛ بریتیش کلمبیا گزینه های زیادی در دسترس دارد. سال تحصیلی در ونکوور در ماه سپتامبر شروع می گردد و در ماه ژوئن سرانجام می یابد.

نکاتی که برای پذیرش تحصیلی در ونکوور باید به یاد داشته باشید:

  1. اطمینان حاصل کنید که مقطع تحصیلی مناسبی را انتخاب نموده اید. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور بسیار تخصصی هستند.
  2. هزینه های تحصیل در هر دوره را در نظر بگیرید، ضمن این که هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف متفاوت است.
  3. شرایط خود را برای واجد بودن دریافت بورس تحصیلی آنالیز کنید. کوشش کنید برای تحصیل در دانشگاه های ونکوور بورسیه تحصیلی پیدا کنید. همچنین می توانید برای دریافت یاری هزینه، بورس تحصیلی Studyportals را آنالیز کنید.

4- شرایط ورود به دانشگاه را به خوبی و با دقت آنالیز کنید. به خصوص اگر احتیاج به شرکت در آزمون های زبان مانند؛ آیلتس یا تافل را دارید به موقع اقدام کنید.

5- استخدام یک مشاور باتجربه را حتما در نظر داشته باشید تا به شما در مراحل درخواست تحصیلی هدایت کند. شما باید از شرایط ویزا ، شرایط زبان انگلیسی و محدودیت های اجازه کار آگاه باشید. اطلاعات مربوط به تحصیل برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در کشور ونکوور بیابید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

برای شروع درخواست تحصیلی در ونکوور از کجا اقدام کنیم؟

دانشجویان مقطع کارشناسی

تمام مدارک مورد احتیاج برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی و مدارک مربوط به آن در دانشگاههای ونکوور را با استفاده از وب سایت دانشگاه موردنظر (خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها) ارسال کنید.

این مراحل آسان را به وسیله سایت اصلی دانشگاه موردنظر دنبال کنید:

ابتدا ثبت نام کنید و برنامه خود را در وب سایت دانشگاه ایجاد کنید.

برای حدبیشتر پنج گزینه در همان دانشگاه یا دانشگاههای دیگر اقدام کنید.

اطلاعات شخصی و مدارک تحصیلی پیشین خود را به صورت کامل در سایت قرار دهید.

حساب بانکی و پشتوانه اقتصادی خود را در وبسایت درج کنید.

بیانیه شخصی خود را به زبان انگلیسی برای تحصیل بنویسید.

بعضی از دانشگاهها ممکن است احتیاج به آزمون های اضافی داشته باشند.

قبل از ارسال نسخه نهایی، می توانید اطلاعات خود را در سایت ذخیره نموده و هر چند بار که دوست دارید آن را ویرایش کنید.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی

  1. دانشجویان برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری می توانند مستقیماً در دانشگاه انتخابی خود ثبت نام نمایند. بیشتر دانشگاهها به شما اجازه می دهند درخواست خود را در طول سال ارسال کنید، اما بعضی از دوره های تحصیلی مهلت محدود و مشخصی دارند. بهتر است با دانشگاه منتخب خود تماس بگیرید تا از جزئیات دقیق فرایند درخواست فارغ التحصیلان آنها آگاه شوید.
  2. شما می توانید تمام مشخصات خود را به صورت آنلاین پر نموده و اسناد مورد احتیاج مانند کپی گذرنامه و گواهینامه های تحصیلی قبلی خود را اسکن و بارگذاری کنید.
  3. برای برنامه های دکترا، معمولاً از متقاضیان انتظار می رود که یک استاد راهنما مناسب از دانشگاه انتخاب نمایند.

مدارک مورد احتیاج زبان برای تحصیل در دانشگاه های ونکوور

در دانشگاه های انگلستان مدارک مختلفی را برای زبان انگلیسی می پذیرند. به همین دلیل، مگر این که از کشور انگلیسی زبان آمده باشید، باید مدارک پیشرفته زبان انگلیسی را ارائه دهید. آزمونهای زبان پذیرفته شده برای تحصیل عبارتند از:

IELTS Academic

TOEFL iBT

C1 Advanced

PTE Academic

مدارک مورد احتیاج برای دانشگاه های ونکوور

همراه با اطلاعات شخصی خود، باید مدارک فتوکپی شده ای را که هویت و سوابق تحصیلی شما را تأیید می نماید، ارائه دهید. این ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شناسنامه

گذرنامه، کارت شناسایی ملی

در صورت احتیاج نامه های مرجع از اساتید دانشگاه های معتبر

مدارک زبان انگلیسی

کپی گواهینامه های مدارک/ دیپلم/لیسانس/کارشناسی ارشد

ریز نمرات دانشگاهی

همچنین متقاضیان تحصیلات تکمیلی ممکن است ملزم به ارائه پیشنهاد تحقیق در رشته مورد نظر برای تحصیل شوند.

تمامی مدارک شما باید توسط یک مرجع حرفه ای تأیید و ترجمه رسمی محضری شوند.

در بعضی موارد، دانشگاه ها ممکن است مدارک اضافی را پس از ارسال درخواست از شما بخواهند.

برای تحصیل در دانشگاههای ونکوور باید دوره های معتبر زبان انگلیسی را گذرانده باشید. برای ورود و تحصیل در این دانشگاهها باید مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را اخذ نموده باشید. نمره حدنصاب برای تافل 80 و برای آیلتس 6.5 است.

بورسیه تحصیلی در ونکوور

بورسیه تحصیلی YF4

به طور کلی، بورسیه تحصیلی به دانشجویانی که سال اول تحصیلات خود در مقطع دکترا ، DMA یا MDPhD را شروع می نمایند، ارائه می گردد. اما تحت شرایطی ممکن است به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز تعلق بگیرد. بودجه 4YF ممکن است تا چهار سال ارائه گردد، اما مدت زمان تأمین اقتصادی در بعضی شرایط ممکن است کمتر باشد. در همه موارد، تامین بودجه منوط به پیشرفت تحصیلی رضایت بخش دانشجو است.

برای در نظر دریافت بودجه چهار ساله بورس تحصیلی، دانشجویان درخواست پذیرش در برنامه تحصیلات تکمیلی مناسب در UBC را ارائه می دهند. کلیه متقاضیان دکترا، DMA و MDPhD که برای پذیرش ارائه شده اند، به طور اتوماتیک برای بودجه 4YF در نظر گرفته می شوند.

بورسیه تحصیلی Pyrrha

به عنوان مثال بورسیه Pyrrha به دانشجویانی که وارد رشته هنر و طراحی می شوند ارائه می گردد. الزامات بورس تحصیلی بر اساس کوشش ها و پیشرفت تحصیلی دانشجویانی که شرایط اقتصادی خاصی را برآورده می نمایند، مورد آنالیز قرار می گیرد. این بورسیه به 3500 دلار در سال می رسد.

الزامات واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه تحصیلی

جایزه شهریه مقطع دکترا برای دوره چهار ساله بین المللی IDPT)) در دسترس دانشجویان بین المللی مقطع دکترا است، که در زمان انتقال، دانشجویان ممتاز و با معدل بالا؛ پذیرش درجه یک دارند. این جایزه تفاوت مبلغ شهریه بین المللی و داخلی را برای دانشجویان واجد شرایط پرداخت می نماید. این جایزه برای حدبیشتر چهار سال (48 ماه) هزینه های تحصیل را برای دانشجو تامین می نماید.

دانشگاههای برتر ونکوور

  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که به طور مداوم در لیست 50 دانشگاه برتر جهان واقع شده است، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در این کشور است. این دانشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مهم شناخته می گردد.

این دانشگاه دارای دو پردیس در استان است، یکی در ونکوور و دیگری در دره اوکاناگان. در سراسر این پردیس ها، تقریباً 60000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند، که بیش از 11000 نفر از این دانشجویان از 139 کشور مختلف از سراسر جهان می آیند.

محوطه دانشگاه ونکوور 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و از یک طرف با جنگل های سرسبز و از طرف دیگر با خط ساحلی احاطه شده است. در این دانشگاه، شما به امکانات عالی از جمله یکی از آزمایشگاه های برجسته فیزیک ریز اتمی جهان، مرکز هنرهای نمایشی چان که یکی از سالن های کنسرت بزرگ در جهان است و مرکز تحقیقات تعاملی، دسترسی داشته باشید.

رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه عبارتند از:

  • دندانپزشکی
  • آموزش
  • معماری و علوم بازرگانی
  • مدیریت بازرگانی
  • برنامه ریزی جامعه و منطقه ای
  • رهبری مهندسی
  • ژئوماتیک برای مدیریت محیط زیست
  • رهبری و سیاست های بهداشتی
  • جنگلداری بین المللی
  • سیاست عمومی و امور جهانی
  • مدیریت پایدار جنگل
  • طراحی شهری
  • جنگلداری شهری
  • حسابداری
  • بازاریابی و فروش
  • زبان انگلیسی

دانشگاه سایمون فریزر

از سال 1965 تا به امروز، دانشگاه سایمون فریزر از نظر مساحت رشد قابل توجهی داشته و سالانه 30 هزار دانشجو از سرتاسر جهان جذب نموده است و در لیست 50 دانشگاه برتر جهان واقع شده است. این دانشگاه بیش از 24000 دانشجو در خود جای داده و دارای پردیس هایی در مرکز شهر ونکوور است. دانشگاه سایمون فریزر، بیش از 100 رشته اصلی و مشترک در مقطع کارشناسی و بیش از 45 مدرک کارشناسی ارشد ارائه می دهد. این دانشگاه را به لطف معماری مدرن خود در بسیاری از فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می بینیم.

دانشگاه کاپیلانو

دانشگاه کاپیلانو که در شمال ونکوور واقع شده است و حدود 20 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد، در رشته های مختلفی از جمله تجارت، آموزش و موسیقی درمانی در مقطع کارشناسی از سراسر جهان، دانشجو جذب می نماید.

کالج کلمبیا

کالج کلمبیا، قدیمی ترین کالج بین المللی مستقل کاناداست که در قلب مرکز شهر ونکوور واقع شده است. این کالح، برنامه های انتقال دانشگاه و مدرک دانشگاهی و همچنین برنامه های آماده سازی و انگلیسی را ارائه می دهد.ESL

کالج لانگارا

کالج لانگارا در جنوب شهر ونکوور قرار گرفته و تقریباً 20 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد.

این دانشگاه، سالانه بیش از 20،000 دانشجو را با برنامه های دانشگاهی، مطالعات شغلی و مطالعات مداوم فارغ التحصیل می نماید.

چرا تحصیل در ونکوور مقرون به صرفه است؟

هزینه تحصیل در ونکوور حدود 5300 دلار در سال است، که بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مقاصد محبوب تحصیلی مانند ایالات متحده و انگلستان است. همچنین تحصیل در ونکوور نسبت به شهرهای دیگر کانادا مانند تورنتو که هزینه تحصیل به طور متوسط 14800 دلار آمریکا است، بسیار ارزان تر است.

فرصت های شغلی هنگام تحصیل در ونکوور

دولت کانادا به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که در کنار تحصیل، برای یاری به هزینه های تحصیلی، کار نیمه وقت داشته باشند. دانشجویان می توانند در هر هفته 20 ساعت کار نمایند. در تعطیلات تابستانی و زمستانی، دانش آموزان می توانند حدبیشتر 30 ساعت در هفته کار نمایند. آنها می توانند در محیط های دانشگاهی مانند کتابخانه و محیط های اداری خارج از دانشگاه کار نمایند.

در طی سالهای گذشته، ونکوور به مرکزی فزاینده و مهم برای صنایعی مانند توسعه نرم افزار، بیوتکنولوژی، هوا فضا، توسعه بازی های ویدیویی، استودیوهای انیمیشن و صنعت پر جنب و جوش تلویزیون و صنعت فیلم تبدیل شده است. دانشگاه ها دوره های تخصصی مرتبط با صنعت را برای آماده سازی شما جهت ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهند.

مهاجرت به ونکوور با تراست

قوانین مهاجرت بسیار پیچیده است، ولی اصلاً نگران نباشید؛ چراکه وکلای با تجربه و حرفه ای ما در تراست با تمامی روش های قانونی مهاجرت به ونکوور آشنا هستند و می توانید کار مهاجرت خود را به آنان بسپارید.در آخر باید بگوییم که کانادا به طور مداوم یکی از بهترین کشورها برای زندگی، کار و تحصیل در جهان است و سیستم آموزشی با کیفیت در این کشور از بهترین سیستم های موجود در جهان است. همچنین، پس از اتمام تحصیلات در ونکوور، شانس بالایی جهت پیدا کردن شغل مناسب برای شما وجود دارد. خدمات و امکانات بهداشتی در کانادا بسیار بالاست.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "تحصیل در ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید