سامسونگ از پنل OLED با روشنایی 2000 نیت برای گوشی ها رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، شرکت سامسونگ دیسپلی امروز و در جریان نمایشگاه CES 2023 از نمایشگر OLED با حداکثر روشنایی 2000 نیت برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد.

سامسونگ از پنل OLED با روشنایی 2000 نیت برای گوشی ها رونمایی کرد

اگر به خاطر داشته باشید، وقتی اپل در ماه سپتامبر سال جاری از گوشی های سری آیفون 14 رونمایی کرد، مدعی شد آیفون ها و البته ساعت هوشمند اپل واچ اولترا می توانند به بیشینه روشنایی 2000 نیت دست پیدا نمایند. این امکان هم به لطف فناوری پیشرفته ای که سامسونگ در ساخت پنل این محصولات به کار برد میسر شد. حالا خود سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2023 از نمایشگری رونمایی نموده است که توانسته به حداکثر مقدار روشنایی بیش از 2000 نیت هم دست پیدا کند.

این مقدار روشنایی در پنل UDR سامسونگ (Ultra Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی فوق العاده) به وسیله UL Solutions هم تأیید شده و پیشرفت چشمگیر این شرکت کره ای در زمینه فراوری نمایشگرهای مخصوص گوشی را نشان می دهد. گفتنی است این مقدار روشنایی با تلویزیون های تازه سامسونگ (S95C و S90C) که از فناوری کوانتوم-دات بهره می برند هم مطابقت دارد.

سامسونگ دیسپلی بعلاوه روشنایی 1500 نیت را هم در پنل UDR تازه خود تضمین نموده و مدعی شده با این پنل ها رنگ ها به شکلی طبیعی تر، مجذوب کننده تر و پویاتر به نمایش گذاشته می شوند و به خصوص هنگام استفاده از گوشی یا تبلت در فضای باز، تأثیر خود را نشان می دهند. البته چیزی در رابطه با مصرف انرژی این نمایشگرهای تازه گفته نشده و باید منتظر بمانیم ببینیم چه اطلاعاتی در این رابطه منتشر می گردد.

هنوز معین نیست کدام یک از محصولات سامسونگ قرار است برای نخستین بار به این پنل UDR با حداکثر روشنایی 2000 نیت مجهز شوند. البته به رونمایی از گوشی های سری گلکسی S23 خیلی نزدیک شده ایم و این گوشی ها هم از آن جایی که پرچم دار هستند، به احتمال بسیار زیاد نخستین میزبان های این پنل تازه خواهند بود.

البته همانطور که در بالا هم اشاره شده، سامسونگ در حال حاضر پنل های OLED با حداکثر مقدار روشنایی 2000 نیت را برای گوشی های سری آیفون 14 پرو فراوری می نماید (البته این مقدار روشنایی فقط هنگام مشاهده محتوای HDR به دست می آید). بنابراین در صورت تجهیز سری گلکسی S23 به این پنل ها نمی توان گفت نمایندگان سامسونگ نخستین گوشی ها از این حیث هستند ولی اگر سامسونگ بتواند با به کارگیری یک سری فناوری تازه این مقدار را به بیش از 2000 نیت برساند می تواند یک رکورد تازه از خود به جای بگذارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,040,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

7,980,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سامسونگ در وبلاگ ساعت دیواری

مشاهده همه

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از پنل OLED با روشنایی 2000 نیت برای گوشی ها رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از پنل OLED با روشنایی 2000 نیت برای گوشی ها رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید