اپل در آینده برای آیپد پرو و مک بوک از نمایشگر اولد دو لایه استفاده می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بر اساس گزارش سایت The Elec، اپل در حال مذاکره با سامسونگ و ال جی بر سر استفاده از نمایشگرهای اولد مبتنی بر ساختار دولایه است. این شرکت میخواهد از این نمایشگرها برای آیپد پرو و مدل های مختلف مک بوک استفاده کند ولی ظاهرا تا عملی شدن این فناوری، هنوز چند سال فاصله داریم.

اپل در آینده برای آیپد پرو و مک بوک از نمایشگر اولد دو لایه استفاده می نماید

روی هم رفته در این نوع نمایشگرها، دو لایه ساطع نماینده نور وجود دارد که همین رویکرد روشنایی آن ها را تا دو برابر افزایش می دهد. باید خاطرنشان کنیم نمایشگرهای اولد موجود در آیفون ها از ساختار یک لایه بهره می برند. با توجه به اینکه هزینه ساخت چنین نمایشگرهایی بسیار بالا است، اپل میخواهد فقط برای آیپد پرو و مدل های مک بوک پرو از این فناوری بهره ببرد.

طبق این گزارش، نمایشگرهای موردنظر از نسل تازه فناوری LTPO هم بهره می برند که رفرش ریت متغیر بین 10 تا 120 هرتز را امکان پذیر می نماید. باید خاطرنشان کنیم تمام مدل های آیپد پرو از سال 2017 از چنین قابلیتی استفاده می نمایند اما رفرش ریت آن ها بین 20 تا 120 هرتز واقع شده است.

اگرچه بعضی گزارش ها می گویند که اپل در سال 2022 از اولین آیپد مجهز به نمایشگر اولد رونمایی می نماید، اما در این گزارش تازه آمده که اواخر سال 2023 یا در سال 2024 این آیپد به دست کاربران می رسد. از طرف دیگر ظاهرا اولین مک بوک مجهز به نمایشگر اولد دو لایه هم احتمالا در سال 2025 معرفی می گردد اما ممکن است عرضه آن به تعویق بیفتد.

در این میان، اپل به بهره گیری از فناوری mini-LED برای نمایشگر تعدادی از محصولات خود روی آورده است. به طور معین، آیپد پرو 12.9 اینچی و نسل تازه مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو از چنین نمایشگری استفاده می نمایند. نمایشگرهای mini-LED به طور کلی روشنایی بیشتری برای محتوای HDR ارائه می دهند و در زمینه نسبت کنتراست هم حرف بیشتری برای گفتن دارند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل در آینده برای آیپد پرو و مک بوک از نمایشگر اولد دو لایه استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در آینده برای آیپد پرو و مک بوک از نمایشگر اولد دو لایه استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید