زیر مجسمۀ ابوالهول چه چیزی دفن شده؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، مجسمۀ بزرگ ابوالهول در جیزه، تمثالی غول آسا از جنس سنگ است با بدن شیر و سر انسان. این مجسمه که در حدود 4500 سال قبل ساخته شده، چهرۀ فرعونی به نام خافره را دارد که از فراعنۀ سلسلۀ قدیم پادشاهی مصر بود.

زیر مجسمۀ ابوالهول چه چیزی دفن شده؟

به گزارش فرادید، عجیب نیست که این مجسمۀ باستانی و رازآلود، در طول سال ها، موضوع نظریات عجیب و غریب زیادی بوده است. در بین این نظریات غیرعلمی و داستان پردازی های عجیب و غریب، برخی موارد واقعا جالب هم وجود دارد که آدم گاهی فکر می نماید شاید واقعا با تاریخ رازمیز مصر مطابقت هایی داشته باشند.

آیا مجسمه قدیمی تر از آن چیزی است که فکر می کنیم؟

یکی از این ایده ها این است که ابوالهول قدیمی تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم و قدمتش دست کم به 9 هزار سال قبل می رسد. اگر واقعا اینطور باشد، پس این مجسمه باید حدود 3 هزار سال از هر تمدن شناخته شده ای در مصر قدیمی تر باشد. از نظر آدم هایی که این تئوری شبه علمی را ترویج نموده اند، آثار فرسایش در اثر پدیده های جوی (مثل باد و باران) که بر روی این مجسمه دیده می گردد نشان می دهد که این مجسمه دوره ای طولانی از بارش های پیاپی را گذرانده است؛ بنابراین قدمت مجسمه باید به دوره ای پرباران برسد که می تواند 10 هزار سال قبل باشد.

اما این دیدگاه مهم ترین شواهدی که قدمت مجسمه را حدود 4500 سال برآورد می نمایند نادیده می گیرد. یکی از این شواهد این است که عوامل دیگری غیر از باران (مانند زهکشی های صورت گرفته بر روی رود نیل) هم می توانسته اند چنین فرسایشی را ایجاد نمایند. شاهد مهم دیگر این است که چهرۀ ابوالهول شبیه فرعون خافره ساخته شده؛ فرعونی که 4500 سال قبل حکومت می کرد.

چه چیزی در زیر مجسمه پنهان شده؟

یکی دیگر از تئوری های بدون سند و مدرک که دربارۀ ابوالهول ارائه شده این است که در زیر این مجسمه نوعی تالار اسناد وجود دارد که یک تمدن ناشناختۀ باستانی گنجینه ای از اسناد و نوشته های مهمش را در آن نگه داری می نموده است. برخی ها می گویند این تالار حاوی تمام حکمت مصر باستان است و برخی ها هم می گویند که این تمدن ناشناخته همان تمدن آتلانتیس بوده که در نوشته های افلاطون به آن اشاره شده است.

این واقعا ادعای بزرگی است و بنابراین احتیاج به شاهد و مدرک دارد. اما آیا چنین مدرکی در کار هست؟ تا الان که نه. منبع این ادعا یک شفادهندۀ آمریکایی به نام ادگار کیسی بود که ادعا می کرد وقتی به حالت خلسه فرو می رود می تواند راز هایی را دربارۀ امور مختلف از جمله گنجینه های پنهان برای مردم فاش کند. کیسی ادعا می کرد که در قالب یک کاهن اعظم تمدن آتلانتیس حلول نموده و توانسته ببیند که یکی از ورودی های مخفی تالار اسناد در زیر مجسمۀ ابوالهول و درست در مقابل پنجۀ مجسمه قرار گرفته است.

شاید چنین مدرکی کاملا مسخره به نظر برسد، اما خیلی ها بر اساس همین ادعا کوشش کردند تا این تالار را پیدا نمایند. اما بیرون از عالم خلسه و رویا هرگز هیچ مدرکی بر وجود این تالار اسرارآمیز یافت نشد. البته حفره های طبیعی و دریچه هایی انسان ساخته در اطراف ابوالهول پیدا شده اند؛ یکی از این حفره ها روی سر مجسمه قرار گرفته است که احتمالا برای ثابت کردن پوشش روی سر مجسمه کنده شده است. اما علی رغم جستجو های فراوان هیچ حفره و دریچه ای که راه به چیزی شبیه تالار داشته باشد پیدا نشده است.

منبع: فرارو

به "زیر مجسمۀ ابوالهول چه چیزی دفن شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر مجسمۀ ابوالهول چه چیزی دفن شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید