رونمایی از اینترنت 5G تا دو هفته دیگر در ایران؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، وزیر ارتباطات از رونمایی اینترنت 5G تا دو هفته دیگر اطلاع داد . محمد جواد آذری جهرمی که پیش تر از افتتاح عظیم ترین مرکز داده غرب و شمال کشور در تبریز اطلاع داده بود، امروز در مراسم افتتاح این مرکز گفت امیدوار است اینترنت 5G تا شهریورماه در شهر تهران راه اندازی شده باشد.

رونمایی از اینترنت 5G تا دو هفته دیگر در ایران؟

جهرمی گفت:

اپراتورها قول داده اند تا شهریور ماه پنج نقطه تهران 5G نصب گردد. این پروژه حائز اهمیت است و همراه اول باید روی این حوزه کار کند تا این پروژه به پایان برسد و ورود 5G به ایران رقم بخورد. تجهیزات آن وارد ایران شده است و ظرف یکی دو هفته آینده نمونه آزمایشی 5G در مرکز مخابرات ایران رونمایی می گردد و در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد و امیدواریم تا شهریور ماه هم به استفاده عملیاتی برسد.

او با اشاره به گام های برداشته شده برای توسعه فناوری در کشور، راه اندازی مرکز داده جدید را گام جدیدی برای بهبود کیفیت ارتباطی در مناطق غرب و شمال غرب قلمداد کرد.

به گفته جهرمی پایداری شبکه ملی اطلاعات و تمرکز زدایی از تجهیزات داخل تهران نیز از جمله دلایل افتتاح این دیتا سنتر هستند.

جهرمی همچنین در یک توییت نیز دیروز پیش، بار دیگر از رونمایی اینترنت 5G تا دو هفته دیگر در تهران اطلاع داد.

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم تا با توجه به دشواری های مالی ایران، عملا اینترنت نسل پنجم در دسترس شمار قابل توجهی از کاربران ایران قرار خواهد گرفت (دست کم در مراکز استان ها) و اینکه آیا پایدار کردن و افزایش کیفیت همین اینترنت فعلی، اولویت بهتری نسبت به رونمایی بسیار محدود اینترنت 5g نبود؟

منبع: یک پزشک

به "رونمایی از اینترنت 5G تا دو هفته دیگر در ایران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اینترنت 5G تا دو هفته دیگر در ایران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید