رنگی که در پرچم هیچ کشوری یافت نمی گردد!

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، به پرچم دومینیکا (نباید با جمهوری دومینیکن اشتباه گردد) از نزدیک نگاه کنید؛ متوجه خواهید شد که پرچم دارای یک طوطی با پرهای بنفش است. این پرچم یکی از تنها دو پرچم در دنیا است که دارای رنگ بنفش است.

رنگی که در پرچم هیچ کشوری یافت نمی گردد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت دیواری ، دیگری پرچم نیکاراگوئه است که حاوی رنگین کمانی با رگه ای از بنفش است که تماشا آن به ذره بین احتیاج دارد.چرا فقط دو کشور وجود دارند که رنگ بنفش در پرچم هایشان وجود دارد و آنها چندان قابل توجه نیستند؟

ماشین تازه پارس خودرو/ کراس اُور چینی با طراحی قدیمی/ عکس

شباهت عجیب یک منطقه از مریخ به کره زمین / عکس

بنفش نمادی از سلطنت بود، از این رو منطق حکم می نماید که آن را روی پرچم های بیشتری ببینیم. بنابراین، چرا رنگ بنفش در پرچم های ملی بیشتر استفاده نمی گردد؟

درک اینکه چرا رنگ بنفش در پرچم ها وجود ندارد آسان تر است اگر به نحوه ساخت آن نگاه کنیم. تاریخچه رنگ بنفش سرنخی از نادر بودن آن به ما می دهد. بیایید سفری به زمان گذشته به دنیای مدیترانه در عصر برنز داشته باشیم تا در خصوص منشا رنگ بنفش بدانیم.

اولین استفاده از رنگ ارغوانی را می توان به عصر برنز، در شهر فینیقی، صور، ردیابی کرد. از این رو رنگ به عنوان بنفش تیری شناخته شد. فنیقی ها در منطقه شام زندگی می کردند. در عصر برنز، فنیقی ها بر مسیرهای تجاری مدیترانه تسلط داشتند و آنها را به یک ابرقدرت دریایی تبدیل می کردند.

در طول قرن پانزدهم قبل از میلاد، فنیقی های متعهد، حلزون مورکس، گونه ای از حلزون های دریایی را کشف کردند که مخاطی ترشح می نمایند که می توانیم از آن برای ایجاد رنگ استفاده کنیم. رنگ بنفش بود. شواهد اخیر نشان می دهد که مینوی ها مدت ها قبل از فنیقی ها از ساخت رنگ مطلع بودند.

فنیقی ها پیشگام تجارت گسترده رنگ بنفش بودند. اگرچه فنیقی ها مشتاق بودند اکتشاف تازه خود را با تمدن های همسایه مبادله نمایند، اما فراوری آن را به عنوان یک راز محفوظ نگاه داشتند.

امروزه نه تنها رنگ بنفش به ندرت بر روی پرچم ها دیده می گردد، بلکه هرگز قبل از قرن بیستم برای نشان دادن یک پادشاهی یا کشور استفاده نمی شد. اما، یک شرح بسیار ساده وجود دارد که چرا؛ بنفش زمانی گران ترین رنگ برای فراوری بود. در واقع، تا سال 1800، ارزش رنگ بنفش بیشتر از وزن آن در طلا بود.

منبع: MEDIUM

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رنگی که در پرچم هیچ کشوری یافت نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگی که در پرچم هیچ کشوری یافت نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید