کشتی گرفتن با تمساح ها و کروکودیل ها

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، شما هیجان را در چه می بینید؟ در بالارفتن از آسمانخراش 100طبقه یا صخره نوردی برای رسیدن به بلندترین قله؟!

کشتی گرفتن با تمساح ها و کروکودیل ها

به گزارش همشهری آنلاین، شاید تعجب کنید اگر بدانید که مبارزه تن به تن با حیوانات وحشی و درنده، برای خیلی ها یک ماجراجویی و هیجان تمام عیار است؛ ماجراجویی ای که خیلی وقت ها به قیمت جان آن ها تمام می گردد؛ مخصوصا اگر حریفشان یک تمساح خشمگین و گرسنه باشد!

اگر در این کشتی، هرکدام از شرکت نماینده ها مورد حمله تمساح قرار بگیرند، هیچ کدام از دیدنچیان حق ورود به میدان را ندارند و این خود کشتی گیر است که باید هر طور شده خود را از چنگال مرگ نجات بدهد

سمینول نام یکی از قبیله های بومی آمریکاست که افراد آن از سال ها پیش، در دو استان فلوریدا و اوکلاهاما روزگار می گذرانند. این قبیله بومی مثل تمام قبیله های جهان فرهنگ مخصوص خود و ورزش های عجیب و غریبی دارد که نمونه اش در هیچ جای دیگری پیدا نمی گردد. اهالی این قبیله مدتی است که با برگزاری یکی از ورزش های عجیب و غریبشان به صورت مسابقه، تجارت گرانی را برپا نموده اند؛ تجارتی که به فرهنگ بومی شان نزدیک است. نام این بازی خطرناک چیزی نیست جز کشتی با تمساح.

برخی ها هم که دل و جرات بیشتری دارند، سر و دست های خود را بین آرواره های این حیوان قرار می دهند. این حرکات بین دیدنچی ها هم هوادار زیادی دارد

ریچارد باورز - نماینده سمینول ها در جنوب فلوریدا- معتقد است کشتی با تمساح خیلی زود جایش را بین مردم باز می نماید و تبدیل به یکی از ورزش های مورد علاقه افرادی خواهد شد که دوست دارند ورزش های پرهیجان را دیدن نمایند. باورز درباره این مسابقه پرهیجان می گوید: کشتی گرفتن با تمساح در دهه 1920 بسیار رایج بود. آن زمان پدربزرگ های ما برای تهیه غذا مجبور بودند که این حیوان را شکار نمایند.

گردشگرانی که از منطقه ما می گذشتند هم همواره محو دیدنی این شکار می شدند، اما در دهه 1990 این نمایش هیجان انگیز رو به خاموشی رفت و حالا بعد از این همه سال ما در تلاشیم تا با اجرای این برنامه، آگاهی مردم را درباره اینکه کشتی تمساح متعلق به چه قومی است و ریشه در کجا دارد افزایش دهیم.

اگر این شرکت نماینده حتی یک ثانیه هم در حرکاتش اشتباه کند، در یک چشم برهم زدن، تمساح به عنوان پیروز مسابقه شناخته خواهد شد!

به هرحال افرادی که دوست دارند با این تمساح قدرتمند رو در رو شوند باید سر کیسه را شل نمایند و 10 هزار دلار برای این کار کنار بگذارند! البته فکر نکنید که گران بودن ورودی میدان مسابقه، باعث می گردد تا تعداد افراد کمی برای کشتی گرفتن با تمساح های غول پیکر داوطلب شوند بلکه برعکس؛ چون انسان هایی پیدا می شوند که آن قدر عاشق هیجانند که نه فقط قیمت بلیت برایشان مهم نیست بلکه مرگ را هم به جان می خرند تا برای چند دقیقه هم که شده، با تمساح تیزدندان دست و پنجه نرم نمایند و قدرت خود را به رخ این خزنده خونخوار بکشند.

کشتی با تمساح خیلی زود جایش را بین هواداران کار های پرهیجان باز کرد

از جوان 21ساله گرفته تا مرد 58 ساله همه می توانند در این مسابقه شرکت نمایند، اما با دست های خالی و فقط با داشتن یک چوب نازک در دست که از آن زمانی که تمساح به آن ها حمله می نماید می توانند استفاده نمایند. اگر در این کشتی، هر کدام از شرکت نماینده ها مورد حمله تمساح قرار بگیرند، هیچ کدام از دیدنچیان حق ورود به میدان را ندارند و این خود کشتی گیر است که باید هر طور شده خود را از چنگال مرگ نجات بدهد. اجرا نمایندگان این برنامه امیدوارند این کشتی را در تایلند، کاستاریکا و استرالیا هم برگزار نمایند و از این طریق سرمایه بیشتری به دست بیاورند.

قوانین مسابقه

مسابقه کشتی گرفتن با تمساح، ده دقیقه بیشتر طول نمی کشد. وقتی که شخص داوطلب، وارد زمین می گردد باید اول تمساح را از سوراخی که درون آب است بیرون بکشد تا لحظات هیجان انگیز مسابقه از راه برسند. البته، چون عکس العمل این حیوان در آب خیلی بالاتر است، کشتی گیر باید کاری کند تا تمساح به خشکی بیاید. همین که پای تمساح به خشکی باز شد، نوبت انجام حرکات نمایشی و مبارزه با اوست.

چسباندن صورت به دهان تمساح، یکی از حرکت های پرهیجان در کشتی با تمساح است که هواداران زیادی هم دارد

برخی ها سعی می نمایند آن قدر خودشان را به حریفشان نزدیک نمایند که سر تمساح را ببوسند و برخی ها هم که دل و جرات بیشتری دارند، سر و دست های خود را بین آرواره های این حیوان قرار می دهند! این حرکات بین دیدنچی ها هم هوادار زیادی دارد؛ دیدنچی هایی که با استرس زیاد، مبارزه تن به تن انسان و تمساح را دیدن می نمایند.

کشتی گرفتن با این خزنده خونخوار، مراحل مختلفی دارد و کار چندان عاقلانه ای نیست که بی محابا وارد میدان جنگ شد و حریف را دست کم گرفت. اولین مرحله بعد از ورود به محوطه مسابقه این است که به آرامی از پشت سر به حیوان نزدیک شد.

البته نباید هیچ حرکت ناگهانی ای صورت بگیرد بلکه آرام آرام نزدیک شدن به حیوان و انجام حرکات آهسته، از اصول اولیه حمله به این حیوان زیرک است. بعد از نزدیک شدن پیروزیت آمیز به تمساح، حالا نوبت این است که تصمیم بگیرید چگونه می خواهید با او مسابقه بدهید. اگر خواستید از او سواری بگیرید، از قبل باید یک طناب آماده در دست داشته باشید تا وقتی که به او نزدیک شدید ریسمان را دور گردن تمساح بیندازید.

خیلی ها تا پای مسابقه می آیند، اما جرات نمی نمایند به زمین وارد شوند. بالاخره با دست خالی به مبارزه دندان های تیز و آرواره های محکم تمساح رفتن، واقعا دل و جرات می خواهد

البته این کار را باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید، چون هر لحظه امکان دارد این حیوان که حالا از فریب خوردن بسیار خشمگین شده و احساس خطر می نماید، به طرف شما حمله کند؛ بنابراین با یک پرش سریع می توانید بر پشت این حیوان سوار شوید.

البته باید حواستان به دم تمساح ها هم باشد، چون در دم این حیوان ماهیچه های بسیار قوی ای وجود دارد که به او در شنا کردن یاری می نمایند و کوچک ترین غفلت باعث می گردد تا با یک ضربه دم تمساح از زمین مسابقه به بیرون پرتاب شوید. بعد از آنکه مهاجم توانست خود را به پشت تمساح برساند، حالا نوبت پیچیدن طناب به دور دهان تمساح است که البته کار چندان سختی نیست، چون وقتی که تمساح دهانش را باز می نماید، قدرت ماهیچه های آرواره اش نصف می گردد.

البته حتی در همین لحظه هم خطر بیخ گوش کشتی گیر است، چون تمساح می تواند با حرکت پنجه ها و دمش به راحتی جان او را بگیرد. اگر توانستید تمام این کار ها را انجام دهید به شما تبریک می گوییم، چون پیروز شده اید یک تمساح را مغلوب خود کنید!

مسابقه کشتی گرفتن با تمساح، ده دقیقه بیشتر طول نمی کشد، اما همین ده دقیقه برای شرکت نماینده هایی که رودرروی تمساح ها قرار می گیرند، به میزان یک عمر طول می کشد! مثلا یکی از شرکت نمایندگان این مسابقه به نام بیدارد - که 48ساله است - تا حالا دو بار در آرواره های مرگبار تمساح گیر نموده، اما توانسته خودش را از لابه لای 80 دندان تیز و برنده این خزنده مخوف نجات دهد.

منبع: فرارو

به "کشتی گرفتن با تمساح ها و کروکودیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی گرفتن با تمساح ها و کروکودیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید