درباره شیوع عفونت قارچی مرگبار در سراسر آمریکا چه باید بدانید؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده نسبت به انتشار یک عفونت قارچی کشنده به وسیله مراکز مراقبت بهداشتی هشدار داده است.

درباره شیوع عفونت قارچی مرگبار در سراسر آمریکا چه باید بدانید؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از ویک، موارد ابتلا در 28 استان گزارش شده و در خارج از مراکز پزشکی مشاهده شده اند. امریکایی ها تا چه میزان باید نگران باشند؟

عفونت قارچی اخیر چیست؟

به گزارش نشنال جئوگرافیک این عفونت از قارچی به نام Candida auris می آید که در سال 2009 و برای اولین بار در سال 2016 میلادی در ایالات متحده کشف شد. عفونت از داخل بدن آغاز می گردد و تشخیص آن می تواند چالش برانگیز باشد و در 50 درصد موارد نمی توان به وسیله آزمایش خون آن را تشخیص داد. به گفته ملیسا نولان استادیار اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه کارولینای جنوبی به همین علت عفونت بر اساس سناریو های اپیدمیولوژیک استنباط می گردد.

برای مثال، یک بیمار مبتلا به نقص ایمنی بستری در بیمارستان که تب دارد و پس از تجویز آنتی بیوتیک یا داروی ضد قارچ بهبود نمی یابد در معرض خطر ابتلا به C. auris در نظر گرفته می گردد.

این قارچ عمدتا افراد دارای نقص ایمنی را در محیط های پزشکی تحت تاثیر قرار داده است. در واقع، شما قرار نیست نامزد ابتلا به این نوع عفونت قارچی در باشگاه ورزشی باشید و بچه ها تان در مدرسه لزوما به آن مبتلا نخواهند شد، اما اگر بیمار هستید و مرتبا با سیستم مراقبت های بهداشتی در تماس هستید باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید.

با این وجود، روزنامه دیلی میل گزارش داده که یک مورد ابتلا به این نوع از عفونت قارچی در نوادا مشاهده شد که به بیمارستان ها و مراکز پزشکی ارتباطی نداشت.

علائم آن چیست؟

بخشی از دلایلی که تشخیص این قارچ را بسیار سخت می سازد آن است که علائم آن با بسیاری از بیماری های دیگر مشترک و در سازگاری است. به گفته بیمارستان مانت ساینای در نیویورک علائم ابتلا به آن شامل تب و لرز بالاست و با بسیاری از علائم عفونت های قارچی دیگر مشابهت دارد.

هم چنین، بیشتر مبتلایان در حال حاضر از شرایط دیگری رنج می برند که تشخیص علائم خاص قارچ را سخت می سازد. موضوع دیگر آن است که قارچ تا حد زیادی به تعدادی از درمان ها مقاوم است. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری به همین علت است که بیش از 30 درصد از افرادی که به C. auris آلوده شده اند بر اثر آن جان خود را از دست داده اند. پل بایرز اپیدمیولوژیست می گوید: متاسفانه ارگانیسم های مقاوم به چند دارو مانند C. auris در میان افراد پرخطر مانند افراد حاضر در مراکز مراقبت طولانی مدت شیوع بیش تری پیدا نموده اند.

با این وجود، احتمالا هنوز علت زیادی برای نگرانی وجود ندارد. فرد لوپز متخصص بیماری های عفونی می گوید: افرادی که سیستم ایمنی شان خوب کار می نماید واقعا نیازی به نگرانی زیادی در خصوص این قارچ ندارند، اما این قارچ در سراسر دنیا وجود دارد. نگرانی بزرگتر این است که سیستم ایمنی افراد ممکن است در نتیجه کووید-19 ضعیف شده باشد و این امر باعث می گردد قارچی که زمانی چندان نگرانی بزرگی محسوب نمی شد سریع تر از حد انتظار توسعه یابد.

چگونه توسعه می یابد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اشاره می نماید که این قارچ می تواند به وسیله تماس با سطوح یا تجهیزات محیطی آلوده یا از فردی به فرد دیگر توسعه یابد. علائم عفونت تنها زمانی آشکار می شوند که قارچ وارد جریان خون گردد. با این وجود، تخم های قارچ می توانند روی پوست فرد باقی بمانند و دیگران را آلوده نمایند. لوپز می گوید این یک مشکل است، زیرا آن افراد می توانند قارچ را به جمعیت بیماران آسیب پذیرتر انتقال دهند.

تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت های بیش تر می گردد، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما های گرم تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است. در مقاله ای منتشر شده در سال 2019 میلادی اشاره شده بود که C. auris ممکن است اولین پاتوژن قارچی باشد که از تغییرات آب و هوایی پدید آمده است. این نیز احتمالا آخرین عفونت قارچی نگران نماینده ای نخواهد بود که در سراسر دنیا ایجاد می گردد. آسیا گوسا متخصص ژنتیک مولکولی به نشنال جئوگرافیک می گوید: احتمال جهش های بیش تر در پاسخ به استرس گرمایی یک نگرانی واقعی است. قارچ های محیطی که ما بیش تر درباره شان نگرانی داریم قارچ هایی هستند که به صورت هاگ در هوا در ریه های مان تنفس می کنیم. در نتیجه، خطر بدتر شدن عفونت ها به علت تغییرات آب و هوایی یک نظریه احتمال دارد.

منبع: ویک

منبع: فرارو

به "درباره شیوع عفونت قارچی مرگبار در سراسر آمریکا چه باید بدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره شیوع عفونت قارچی مرگبار در سراسر آمریکا چه باید بدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید