داستان رازآمیز آدم ربایی فضایی در فیلم طلوع کیهانی

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، این فیلم داستان پرماجرایی دارد و از آدم ربایی فضایی تا اتفاقات رازآمیز و موضوعات خانوادگی را در آن می گردد دید. آغاز داستان فیلم خیلی پیچیده و پرحادثه است. در سال 1997 دختر جوانی به نام آرورا (با بازی کامیل راو) برای تماشای ستاره ها به همراه مادرش به جنگل می فرایند و در آنجا چادر می زنند. اما ناگهان اتفاق عجیبی می افتد. نور های درخشانی از آسمان پایین می آیند و مادر آرورا احساس می نماید که باید به سمت عمق جنگل برود.

داستان رازآمیز آدم ربایی فضایی در فیلم طلوع کیهانی

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری؛ مادر آرورا آن شب ناپدید می گردد و دیگر هیچ کس او را نمی بیند. آرورا می ماند با تنهایی و خاطرۀ دردناک و گیج کنندۀ آن شب عجیب. حالا بیست سال از آن ماجرا گذشته و آرورا باور دارد که فضایی ها مادرش را دزدیده اند. او یک روز در یک کتابفروشی با ناتالی (امانوئله کریکی) آشنا می گردد؛ زن مهربانی که زخم روحی آرورا را خیلی خوب درک می نماید. ناتالی آرورا را دعوت می نماید که به یک گروه معتقدان به وجود آدم فضایی ها بپیوندد. رهبر این گروه شخص مرموزی به نام اِلیس (آنتونیا زگرس) است.

به نظر می رسد الیس جواب سوال هایی را که یک عمر در فکر آرورا بوده اند می داند. اما آیا می گردد به وعده های او اعتماد کرد؟

اولین چیزی که دربارۀ این فیلم علمی تخیلی باید گفت این است که هم از نظر بصری و هم از نظر صدا فوق العاده و خیال انگیز است. در سراسر فیلم احساسی وهم آور و غریب جریان دارد که بیننده را کاملاً مسحور خودش می نماید. موسیقی آلن هووارث لحن تاریک فیلم را شدت بخشیده و ما را بیشتر در عمق مه گرفته و وهمناک فیلم فرو می برد.

علاوه بر موسیقی متن، هشت ترانه هم در فیلم هست که پنج تای آن ها مخصوص این فیلم ساخته شده اند؛ ترانه هایی که با ساز های الکترونیک سرزنده و مهیجشان خیلی خوب با موسیقی هووراث جفت شده اند.

جفرسون مونئو، کارگردان و فیلمنامه نویس، رویکرد خیلی خاصی به موضوع فیلمش داشته است. او می گوید خودش در کودکی تجربۀ مشاهدۀ یک امر فرازمینی را داشته و همواره دوست داشته فیلمی دربارۀ کسی بسازد که هیچ کس داستانش را باور نمی نماید. از این جهت یک جور بار اخلاقی هم در فیلم هست که ما را متوجه این مسئله می نماید که نباید عقاید مردم را هرچقدر که احمقانه به نظر برسند کاملا نادیده گرفت و تمسخر کرد.

اگر این فیلم کاوش عمیق تری در زندگی و احوالات آرورا می کرد و مثلا بیشتر به این موضوع می پرداخت که زندگی آدمی که چنین تجربۀ استثنایی ای داشته چگونه است و چگونه با شکاکیت دیگران روبرو می گردد، حتما جذابیت بیشتری پیدا می کرد. طلوع کیهانی بیشتر با برخورد ها و رویداد های بیرونی زندگی آرورا سر و کار دارد تا آنچه که درون فکر او می گذرد.

با اینحال آنقدر ویژگی های مثبت در فیلم هست که جذابیت و عمق لازم را به آن ببخشند. این فیلم در تمام لحظاتش سرگرم کننده و تامل برانگیز است و واقعا یک نمونۀ خلاقانه و بدیع در ژانر خودش به شمار میرود.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: جفرسون مونئو (Jefferson Moneo)
  • بازیگران: کامیل راو (Camille Rowe)، امانوئله کریکی (Emmanuelle Chriqui)، آنتونیا زگرس (Antonia Zegers)

منبع: victorstiff

منبع: فرارو

به "داستان رازآمیز آدم ربایی فضایی در فیلم طلوع کیهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان رازآمیز آدم ربایی فضایی در فیلم طلوع کیهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید