فستیوال های فنلاند ، شرکت در این فستیوال ها را در سفر به فنلاند نباید فراموش کنید

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، وقتی صحبت از شادترین کشورهای جهان در میان باشد، بدون شک فنلاند یکی از رتبه های اول فهرست را به خود اختصاص می دهد. این روحیه شاد نه تنها در زندگی روزمره مردم فنلاند بلکه در رویدادها و جشن های این کشور نیز قابل مشاهده است. در این مطلب در خصوص فستیوال های فنلاند صحبت می کنیم. اگر قصد سفر به فنلاند را دارید، با ما همراه باشید تا برترین جشن های فنلاند را بشناسید.

فستیوال های فنلاند ، شرکت در این فستیوال ها را در سفر به فنلاند نباید فراموش کنید

معرفی برترین فستیوال های فنلاند

فستیوال نیمه تابستان

جشنواره نیمه تابستان یا فستیوال یوهانوس یکی از مشهورترین جشن های سنتی فنلاند به شمار می رود. در طی این جشن فنلاندی ها آتش های بزرگی در کنار دریاچه ها و آب ها روشن می نمایند و گرد یک تیرک عمودی فرو رفته در زمین می پایکوبیند. جشنواره نیمه تابستان سرشار از شادی، پایکوبی و موسیقی است و مردم را دور هم جمع می نماید. اگر می خواهید حضور در این فستیوال شاد را تجربه کنید، بین بیستم تا بیست و ششم ماه ژوئن باید در فنلاند باشید.

معرفی فنلاند | جاذبه های طبیعی این کشور زیبا

جشن سال نو فنلاند

جشن سال نو میلادی از رسوم مشترک بسیاری از کشورها محسوب می گردد. اما موقعیت خاص فنلاند حال و هوای منحصر به فردی به آن می دهد. در واقع این شفق های قطبی هستند که جشن کریسمس فنلاند را متفاوت از هر کشور دیگری می نمایند. این فستیوال که معمولاً از شب کریسمس تا 13 روز بعد از آن طول می کشد مردم را برای جشن و پایکوبی دور هم جمع می نماید. آتش بازی، خرید سال نو و خوردن و نوشیدن از جمله برنامه های ثابت فنلاندی ها در کریسمس هستند.

فستیوال تانگو

جشنواره تانگو همانطور که از نام آن تعیین است، به پایکوبی مجذوب کننده تانگو اختصاص دارد. این فستیوال که در زبان مردم فنلاند به آن تانگومارکینات گفته می گردد، اولین بار نزدیک به 35 سال پیش برگزار گردید. البته به جز خود پایکوبی تانگو، موسیقی و آواز نیز از برنامه های این فستیوال هستند و طی آن مردان و زنان زیادی با هم رقابت می نمایند. این جشنواره را می توان جزو رنگارنگ ترین و شادترین فستیوال های فنلاند دانست. برای شرکت در این فستیوال باید در ماه جولای از شهر سینایوکی دیدن کنید.

روز ملی فنلاند | روز مستقل شدن فنلاند از روسیه

جشنواره موسیقی کاستینن

فستیوال موسیقی کاستینن به موسیقی های محلی فنلاند اختصاص دارد. این جشنواره که قدمتی در حدود شصت سال دارد، در شهری به همین نام برگزار می گردد. پایکوبی های محلی نیز جزئی از این جشنواره هستند. فستیوال کاستینن بزرگ ترین و پرطرفدارترین فستیوال موسیقی در اسکاندیناوی است و سالانه افراد زیادی را چه برای اجرا و چه برای دیدن به خود جذب می نماید.

جشن روز استقلال فنلاند

ششم دسامبر سالگرد جدایی فنلاند از روسیه است و مردم فنلاند هر ساله این روز را جشن می گیرند. علاوه بر مردم، رئیس جمهور فنلاند نیز برنامه ویژه ای برای این روز دارد و میزبان افراد سرشناس کشور مثل هنرمندان، ورزشکاران و دیپلمات ها است. میهمانی های ریسایت جمهوری به طور زنده از تلویزیون پخش می گردد و به یکی از پای ثابت های جشن روز استقلال تبدیل شده است.

فستیوال موسیقی متال توسکا

اگر به موسیقی متال علاقمند باشید، حتماً از شرکت در یک فستیوال فضای باز این سبک لذت خواهید برد. جشنواره متال توسکا بین ماه های ژوئن و جولای در شهر هلسینکی فنلاند برگزار می گردد و علاقمندان به متال را گرد هم جمع می نماید. یکی از مجذوب کنندهیت های این رویداد موسقی، اجرای گروه های متال کشورهای حوزه اسکاندیناوی است؛ چیزی که قطعاً برای یک خوره متال، هیجان انگیز و جالب خواهد بود.

فستیوال فیلم خورشید نیمه شب

شاید نام این جشنواره در نگاه اول عجیب به نظر برسد؛ اما از قلم نیاندازید که موضوع صحبت ما کشور فنلاند است. در نیمه دوم ماه ژوئن، خورشید حتی در شب ها نیز در آسمان دیده می گردد. در این زمان از سال، مردم شهر سودانکیلا میزبان این جشنواره فیلم محبوب هستند و کارگردانان زیادی از سرتاسر جهان را در شهر خود دیدار می نمایند.

سخن آخر

گرچه فستیوال های فنلاند بسیار متنوع و متعدد هستند، در این مطلب به تعدادی از آن ها اشاره کردیم. هرکدام از این فستیوال ها می توانند جاذبه ای برای سفر به فنلاند محسوب شوند. با این حال با یک برنامه ریزی مناسب می توانید از دو یا چند مورد آن ها در کنار هم لذت ببرید. اگر شما هم برای بازدید از این جشنواره های شاد علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم رزرو تور فنلاند را از وبلاگ ساعت دیواری انجام دهید.

منبع: ژیوار

به "فستیوال های فنلاند ، شرکت در این فستیوال ها را در سفر به فنلاند نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های فنلاند ، شرکت در این فستیوال ها را در سفر به فنلاند نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید