ثبت نخستین فوتی ناشی از هاری در لرستان

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که اخیراً در لرستان رخ داده است، اضافه کرد: این مورد برای همه یک زنگ خطر محسوب می گردد و باید به این موضوع پرداخته گردد.

ثبت نخستین فوتی ناشی از هاری در لرستان

به گزارش تسنیم، بهرام دلفان امروز در نشست اضطراری پیشگیری از هاری با بیان اینکه مبلغی بالغ بر 24 میلیارد تومان سالانه برای پیشگیری از هاری، خرید سرم و واکسیناسیون در این دانشگاه هزینه می گردد، گفت: هیچ گزارشی از سال 1392 تا 1401 از مرگ ناشی از هاری در لرستان نداشته ایم.

وی با اشاره به وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که اخیراً در لرستان رخ داده است، اضافه نمود: این مورد برای همه یک زنگ خطر محسوب می گردد و باید به این موضوع پرداخته گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه می طلبد که دستگاه های اجرایی به طور ویژه پای کار باشند، بیان نمود: باید همه پای کار باشیم تا سلامت مردم تضمین گردد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد راه اندازی دوباره شورای سلامت لرستان در استانداری راهگشا باشد، بیان نمود: هدف ما حفظ سلامت آحاد جامعه است.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه به گزارشی جامع از شرایط فعلی این استان در بحث مبارزه با هاری پرداخت و گفت: طبق آمار ها بیشترین آمار حیوان گزیدگی در شهرستان های بروجرد، خرم آباد و کوهدشت رخ داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 73 درصد حیوان گزیدگی در روستا ها و در سطح شهر ها نیز 27 در صد گزارش شده است، اضافه نمود: بیشترین چالش این موضوع بحث واکسیناسیون به موقع دام، شناسنامه دار کردن حیوانات خانگی، قلاده گذاری، ساماندهی سگ های ولگرد و بعلاوه تخلیه سالم و ساماندهی زباله ها و نخاله ها در سطح شهر ها و حاشیه شهر ها است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان نمود: باید بر اساس قانون و دستورالعمل های اجرایی بحث پیشگیری و مبارزه با هاری اقدام گردد تا بر اساس فعالیت های بین بخشی سلامت مردم حفظ گردد.

منبع: فرارو

به "ثبت نخستین فوتی ناشی از هاری در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نخستین فوتی ناشی از هاری در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید