توسعه سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل به زودی به انتها می رسد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، هدست واقعیت ترکیبی اپل مدت هاست که در خبرهای حوزه فناوری مطرح می گردد و به احتمال بسیار زیاد شاهد رونمایی آن در سال 2023 خواهیم بود. گزارش جدیدی از خبرگزاری مطرح بلومبرگ نشان می دهد که اپل همچنان به افزایش استخدام تیم هایی که روی فناوری واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی کار می نمایند، ادامه می دهد. برای مثال این شرکت یکی از مهندسین سابق خود را که سال گذشته اپل را ترک بوده بود، مجدداً به خدمت گرفته است.

توسعه سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل به زودی به انتها می رسد

مارک گورمن، روزنامه نگار مشهور و باسابقه این خبرگزاری در تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خود، بعضی از حوزه هایی که اپل روی آن ها تمرکز نموده را با نزدیک شدن به عرضه احتمالی محصول تازهش در سال 2023 آنالیز می نماید. در ابتدا این تحلیلگر اشاره نموده که توسعه اولین نسخه از سیستم عاملی که روی هدست واقعیت ترکیبی با نام مستعار Oak اجرا می گردد، در حال تکمیل شدن است. گورمن می گوید که به این ترتیب، باید برای عرضه محصول تازه اپل در سال آینده آماده شویم.

در حالی که اپل در بحبوحه مسائل مالی، استخدام ها را به شدت کاهش داده اما همچنان در پی افرادی برای پیوستن به تیم هایی است که روی هدست واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی کار می نمایند. اپل به ایجاد تغییرات در تیمی که روی هدست واقعیت ترکیبی کار می نماید و به گروه توسعه فناوری اپل یا TDG معروف است، ادامه می دهد. به عنوان مثال، این شرکت در پی یک برنامه نویس با تجربه در زمینه جلوه های بصری و توسعه بازی ها است که بتواند محتوای دیجیتالی خود را برای محیط های واقعیت افزوده و مجازی توسعه دهد.

شایعات بعلاوه نشان می دهد که اپل در پی ساخت یک سرویس ویدیویی برای هدست با محتوای سه بعدی است که می تواند در واقعیت مجازی نیز پخش گردد. علاوه بر این، این شرکت می خواهد اپلیکیشن های ثالث را به هدست واقعیت ترکیبی خود بیاورد. غول فناوری آمریکایی در پی مهندسانی است که برای سرویس هایی مانند Shortcuts ،Search، سیری و غیره روی پلتفرم Intents کار نمایند تا به طراحی و پیاده سازی روش های ممکن برای انتقال آن ها به دنیای واقعیت ترکیبی دست یابند.

این شرکت بعلاوه برای توسعه گروه تکنولوژی خود، مهندسانی را استخدام نموده تا روی ساختن ابزارها و چارچوب هایی برای فعال کردن تجارب مرتبط در دنیای سه بعدی واقعیت ترکیبی کار نمایند. همانطور که گورمن اشاره می نماید، این موضوع بیشتر به یک محیط مجازی مانند متاورس شباهت دارد.

اپل دیو اسکات، مدیر ارشد سابق خود را که تا سال 2021 در تیم خودروهای خودران پروژه تایتان این شرکت کار می کرد، مجدداً به خدمت گرفته است. در تیم پروژه تایتان، اسکات مسئول تیم هایی بود که روی روباتیک مرتبط با خودرو کار می کردند. با توجه به سابقه فعالیت اسکات در زمینه های فناوری پزشکی و روباتیک، بلومبرگ می گوید که همکاری مجدد او می تواند بعضی از اپلیکیشن های کاربردی سلامتی اپل را به دنیای واقعیت افزوده انتقال دهد.

طبق شایعات هدست واقعیت ترکیبی اپل مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به سرانجام رسانده تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند. آن طور که به نظر می رسد، احتمالا در ماه ژانویه شاهد مراسم رونمایی از این هدست خواهیم بود و پس از آن ابزارهایی برای توسعه دهندگان طی 2 تا 4 هفته پس از رویداد ارسال خواهد شد.

گفته می گردد که پیش فروش این هدست در سه ماهه دوم سال 2023 شروع می گردد و کاربران می توانند قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان سال آینده اپل، این هدست را خریداری نمایند. قلب تپنده این محصول تازه اپل، دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری خواهند بود که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. طبق ادعای مارک گورمن قیمت هدست واقعیت ترکیبی اپل بیشتر از 2000 دلار خواهد بود و با حداقل 15 دوربین و دو نمایشگر 8K عرضه می گردد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "توسعه سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل به زودی به انتها می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل به زودی به انتها می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید