بهورزان هرمزگان مراقب بحران کرونا در روستاها باشند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: انتقال ویروس اکنون به روستاهای استان رسیده و دهیاران و بهورزان باید در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند.

بهورزان هرمزگان مراقب بحران کرونا در روستاها باشند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری آنلاین به نقل از ایرنا از هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی جمعه 22 فروردین در همین زمینه شرح داد: دهیاران استان با درک درست موقعیت و شرایط حساس کنونی همگام با مصوبات کمیته مبارزه با کرونا سنگربانان روستاها در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: در کنار بیماران، خانواده های مبتلایان نیز نیاز به حمایت دارند و تا به امروز 10 انجمن مردم نهاد در این موضوع خدماتی ارائه کرده اند.

وی با بیان این که به به کمک سازمان های مردم نهاد نیاز بیشتری داریم، اضافه کرد: از شنبه نحوه فعالیت ادارات تغییر می یابد اما دستورالعمل های بهداشتی باید رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: افزایش موارد مثبت بیماری کووید 19 در استان ناشی از افزایش تست های تشخیص است که در روز گذشته به 208 تست رسید.

فرشیدی ابراز کرد: تلاش ما بر این است تعداد تست های بیماری کرونا تا سرانجام فروردین ماه به روزانه 400 تست در روز برسد تا بتوانیم موارد بدون علایم، ولی مثبت را بهتر شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: خروج این مهمان ناخوانده و ریشه کن شدن آن نیازمند عزم راسخ و همگامی مردم و مسئولان و جدیت در رعایت ضوابط بهداشتی است.

تاروز پنجشنبه 66220 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به 4110 نفر رسید.

تا 21 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 1634 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 66220 نفر رسید.

در طول 24 ساعت گذشته، 117 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و تا به امروز 4110 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

خوشبختانه فرایند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا به امروز 32309 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: 3918 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تا به امروز 231 هزار و 393 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهورزان هرمزگان مراقب بحران کرونا در روستاها باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهورزان هرمزگان مراقب بحران کرونا در روستاها باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید