بازسازی قلعه سالار محتشم در خمین کلید خورد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی قلعه سالار محتشم در خمین کلید خورد.

بازسازی قلعه سالار محتشم در خمین کلید خورد

علی مشهدی اضافه نمود: پاکسازی کف فرش آسیب دیده، شمع گذاری سقف یکی از اتاق های دارای آجر کاری، ترمیم و بازسازی کانال های نای کش، برطرف آفات و موریانه از قسمت هایی از ستون های بیرونی و بازسازی و بهسازی قسمتی از پشت بام قلعه تاریخی سالار محتشم به وسیله پیمانکار و با نظارت و کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی شروع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین بیان نمود: مجموعه مصالح به کار رفته در قلعه سالار محتشم سنتی است که با گذشت زمان فرسوده شده و بر همین اساس بازسازی این بنای تاریخی به صورت مستمر در دستور کار واقع شده است.

مشهدی اظهار کرد: قلعه سالار محتشم متعلق به نوادگان محتشم است که 180 سال پیش ساخته شده و 18 سال قبل در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: این بنای تاریخی دارای عکاس خانه اختصاصی است و اکنون عکس های بسیاری از آن به جای مانده که علاوه بر ارزش هنری از نظر شناخت تاریخ شهرستان خمین نیز حائز اهمیت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین ادامه داد: قلعه سالار محتشم پس از بازسازی و تجهیز در خرداد سال 1385 به موزه مردم شناسی خمین تبدیل شد و با نصب پیکره هایی، رسومات قدیمی این شهر از جمله شب چله، کردعلی به کوه و کوسه ناقالدی در آن به نمایش گذاشته شده است.

منبع: همگردی

به "بازسازی قلعه سالار محتشم در خمین کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی قلعه سالار محتشم در خمین کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید