بازسازی جالب چهره زن 1600ساله در ژاپن

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، هیمیکو با چشمانی به پایین کشیده شده، بینی تخت و مو های مشکی صاف در تصاویری که به وسیله تجزیه و تحلیل DNA و بازسازی صورت امکان پذیر شد، به تصویر کشیده شده است. رنگ پوست و نوع موی این زن بر اساس داده های ژنتیکی به دست آمده از بقایای اسکلت او که در سال 1982 نبش قبر شده بود، معین شد.

بازسازی جالب چهره زن 1600ساله در ژاپن

محققان ژاپنی با استفاده از فناوری DNA و گرافیک کامپیوتری پیشرفته تصویر زنی را که 1،600 سال پیش متولد شده بود، به صورت دیجیتالی بازسازی کردند. تیم دانشمندان هفت موسسه تحقیقاتی با همکاری هیئت آموزشی شهر یونزاوا عکس و ویدئوی مدل بازسازی شده را با نام هیمیکو از اوکوتاما در 4 نوامبر منتشر کردند.

هیمیکو با چشمانی به پایین کشیده شده، بینی تخت و مو های مشکی صاف در تصاویری که به وسیله تجزیه و تحلیل DNA و بازسازی صورت امکان پذیر شد، به تصویر کشیده شده است. رنگ پوست و نوع موی این زن بر اساس داده های ژنتیکی به دست آمده از بقایای اسکلت او که در سال 1982 نبش قبر شده بود، مشخص شد.

استخوان ها از یک تابوت سنگی که در گور شماره 137 توتسوکایاما، یکی از 200 قبری که در پای کوه توتسوکایاما در منطقه آساگاوا یونزاوا واقع شده است، استخراج شد.

تابوت هیمیکو بعلاوه حاوی یک شانه دندانه بلند و یک چاقوی کوچک بود. مطالعه ای که به وسیله دانشگاه پزشکی دوکیو انجام شد نشان داد که این زن حدود 143 تا 145 سانتی متر قد داشته و تخمین زده می گردد که در حدود 40 سالگی فوت نموده است.

در سال 2017، حفاری جداگانه ای که به وسیله دانشگاه توهوکو گاکوین در محل تپه هایزوکایاما در کیتاکاتا انجام شد، منجر به کشف بقایای اسکلت یک مرد 50 ساله شد.

تیم تحقیقاتی در 13 نوامبر سمپوزیومی را برگزار کرد تا روند پروژه بازسازی هیمیکو را شرح دهد.

این پروژه پس از مقایسه DNA هسته ای از دندان های او با بقایای این مرد آغاز شد و به این نتیجه رسید که داده های ژنتیکی او حدود 96 تا 97 درصد به خوبی حفظ شده است.

کلیه داده های DNA هسته ای که آن ها از بقایای این اسکلت به دست آورده اند به ندرت در استخوان های قدیمی انسان یافت می گردد.

در سال 2021، محققان آغاز به مطالعه بقایای این زن و بازسازی اجزای صورت او کردند. این تیم تحقیقاتی بعلاوه موزه ملی علوم و طبیعت در توکیو را برای تجزیه و تحلیل DNA هسته ای مأمور کرد.

نتایج تجزیه و تحلیل موزه ملی علوم و طبیعت نشان می دهد که او مو های مشکی صاف و بعلاوه پوست قهوه ای یا قهوه ای مایل به سیاه داشته است.

یکی از محققان گفت: دندان های او با نشانه های آشکاری از اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی فرسوده شده بودند. این شرایط ظاهراً ناشی از شیوه جویدن و سایر عادات او بود و فکش به سمت چپ منحرف شده بود.

محققان خاطرنشان کردند اگرچه فکر می نمایند ریشه هیمیکو ممکن است از مردم دوره یایویی (1000 قبل از میلاد تا 250 بعد از میلاد) باشد، اما او ویژگی های مشترکی با مردم دوره جومون (حدود 14،500 قبل از میلاد تا 1،000 قبل از میلاد) نیز دارد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "بازسازی جالب چهره زن 1600ساله در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی جالب چهره زن 1600ساله در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید